Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Nu frågade du inte mig. Men filosoferar lite: SD gick från L till HD. Han skulle lämna henne. Dessutom var han inte glad att hon skulle vara kvar i gc-laget om jag läst rätt i deras röriga konversationer. Hon skulle stå ensam kvar, SD och HD skulle leva lyckliga ever after och GC-sekten skulle återgå till sitt konservburksletande utan Lena. Hon fick bära skammen.
Tror jag.
Jag tänker att hon var väldigt medveten om Stefans "status" - han var bilden av framgångsrik, hjälpsam, familjefadern, driftig etc och att ingen skulle tro henne eller ta hennes parti öppet iaf, i de kretsarna. Hon såg nog de två (hon och Stefan) som radarparet ifall det gått vägen s a s. Tror också det är därför hon blir så extremt tjatig, efterhängsen, självömkande och hotande däremellan -- hon har trott så mkt på att det ska bli dem, drömt, fantiserat hur det ska bli, levt på hans lögner och löften så när det vänder så tar hon till alla medel hon har - sin kropp, sina "ess" att vända mot honom etc -- tror de hade växelrelation. Om hon blev passiv och det blev RT så klev Stefan in igen och bevakade sin position s a s åsså var allt igång igen..