2020-02-23, 22:18
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Finns det någon sammanfattning ang vad som har kommit fram efter sammanfattning 1 och 2

Vart kan jag hitta fup ?

Se min signatur.
Citera
2020-02-23, 22:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sidorna kring 133 och framåt i Aktbil 165 visar exakt vilken vidrig människa SD är. Han drar in barnen i det, bär sig åt som en sur snorunge. Han vände på en femöring när dottern T kom på tal. Vilken fisig farsa.

Ja, jag har börjat med SD:s chattar med HD nu. Vilket svin mot henne och barnen och då är jag bara på aktbilaga 164 när T. har huvudvärk och han försöker tvinga henne till skolan ändå. Gång på gång säger han att HD har fel och han rätt.
Citera
2020-02-23, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu frågade du inte mig. Men filosoferar lite: SD gick från L till HD. Han skulle lämna henne. Dessutom var han inte glad att hon skulle vara kvar i gc-laget om jag läst rätt i deras röriga konversationer. Hon skulle stå ensam kvar, SD och HD skulle leva lyckliga ever after och GC-sekten skulle återgå till sitt konservburksletande utan Lena. Hon fick bära skammen.

Tror jag.

Jag tänker att hon var väldigt medveten om Stefans "status" - han var bilden av framgångsrik, hjälpsam, familjefadern, driftig etc och att ingen skulle tro henne eller ta hennes parti öppet iaf, i de kretsarna. Hon såg nog de två (hon och Stefan) som radarparet ifall det gått vägen s a s. Tror också det är därför hon blir så extremt tjatig, efterhängsen, självömkande och hotande däremellan -- hon har trott så mkt på att det ska bli dem, drömt, fantiserat hur det ska bli, levt på hans lögner och löften så när det vänder så tar hon till alla medel hon har - sin kropp, sina "ess" att vända mot honom etc -- tror de hade växelrelation. Om hon blev passiv och det blev RT så klev Stefan in igen och bevakade sin position s a s åsså var allt igång igen..
Citera
2020-02-23, 22:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hittar inte. Var står detta?
Hon frågade SD om han knullade HD och om HD hade på sig trosor på sig eller om hon sov naken. Tror det var aktbilaga 164.
LW skrev också att HD var vek.
Citera
2020-02-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, jag har börjat med SD:s chattar med HD nu. Vilket svin mot henne och barnen och då är jag bara på aktbilaga 164 när T. har huvudvärk och han försöker tvinga henne till skolan ändå. Gång på gång säger han att HD har fel och han rätt.
Den chatten minns jag. Han sätter sig hela tiden på höga hästar, och förminskar alla i sin omgivning. Så otroligt tråkigt att dessa kvinnor och barn tolererar det. Varför slänger de inte ut honom och ger honom respass? Karln är en översittare och mobbare.
Citera
2020-02-23, 22:24
Medlem
Netherworlds avatar
Aktbilaga 163 del 7

Det känns som att det saknas en massa SD skickat till LW och även några som LW skickat till honom. Deras dialoger går inte ihop med varandra, kan kanske vara så att de inte har kunnat återställa allt it-tekniskt. Men extra intressant är att LW skriver "hallå?" vid midnatt den 12 Maj. För övrigt är alla återskapta meddelandena mellan LW och SD raderade, vilket kan bero på att han inte vill ta risken att HD ska se dom, men jag skulle vilja veta när i tid dessa meddelande blev raderade.

Aktbilaga 163 del 13

SD har sökt på softpocahontas på geocaching-sidan. Undrar varför.

Aktbilaga 163 del 14

SD pratar i chat med JG om alibi och visar upp ett passande tillfälle för honom när mordet ska ha skett; tidigt på tisdagen, eller på måndagen. Men förstår att tidigare på måndagen inte går, då hon ska ha varit på chatten 23.17. Då uttrycker SD något som skiljer sig från vad han sagt i förhör som senare ledde till en cykelrekonstruktion:

"(..)och då var jag ensam hemma. Packade mm."

Förmodligen så har SD fått reda på i senare förhör att han uppgett detta till bland annat JG och att det strider mot hans tidigare förhörsutsagor. Därav så ändrar han hållning helt plötsligt under själva cykelrekonstruktionen. Precis sådär ska man INTE hålla på, för det är precis så som skyldiga mördare håller på; de undanhåller viktig information, ljuger och ändrar sina utsagor efterhand för att försöka anpassa den till verkligheten som en utredning visar på. Han är väldigt körd om detta är något vi kommer att se under resten av allt material. Så körd att jag börjar skifta lite i vad jag tidigare trott kommer att bli det slutgiltiga domslutet.

Fupens sidnr 776 så skriver SD i konversation med en P*trik:

*"Sätt häktad typ i usa ett dygn. Det var hårdare"

Det måste ju syfta på när han var i USA för många år sedan. Undrar vad han gjorde för att hamna i häktet då..

Generellt: SD fortsätter att visa kyla när LW kommer på tal, anmärkningsvärt när det sker i samband när det handlar om att hon hittats död. Han anstränger sig ens inte för att försöka verka berörd av det. Det är lite märkligt. Han kanske är en dålig skådespelare. Men inte bara det, han pratar ens inte om hur det känns för honom att LW är död, utan det är fokus på honom, Hanna och barnen och att han inte har tillgång till sina leksaker pga. beslag, med ett extra fokus på att "längtar till detta lösts", "vore skönt med avslut" osv.
Citera
2020-02-23, 22:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Ja, nu har vi ett fungerande flöde känns det som. Jag kommer fylla på min share allteftersom kmrkr pushar ut dokumenten.

Halva avklarad, bara resten kvar nu!

Jag lånar din signatur ett tag , om det är ok?
Så folk lättare hittar FUP
Citera
2020-02-23, 22:26
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Se min signatur.
Tack så mycket !
Citera
2020-02-23, 22:28
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag lånar din signatur ett tag , om det är ok?
Så folk lättare hittar FUP

Ja såklart!
Citera
2020-02-23, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Jag kan med nöje åta mig att formatera resten av filerna, det var dessutom ett bra sätt att få överblick inför framtida studier. En sak dock, det är faktiskt märkligt att Puttenot inte fick hela aktbilaga 168 i ett svep. Sidorna som saknas är i mitten av bilagan och bryter av helt slumpmässigt. Det ska man nog hålla lite extra koll på när nästa leverans kommer från Örebro Tingsrätt... kan faktiskt vara en del matnyttigt i de chat-avskrifter som innehållsförteckningen lockar med.

Tack för du uppmärksammade det med aktbilaga
168 kommer så klart att undersöka det.
Just nu är jag för trött för att tänka men hoppas få svar under morgondagen.
Godnatt
Citera
2020-02-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

De där bitarna måste jag säga förvånar mig angående både Stefan , HD och deras "familjestruktur" -- tjafset om när ungarna bryter regler (på messenger) och han har koll på hur mkt strössel som är borta ur burken, ingen empati när barnen mår dåligt och ingen reflektion över varför -- vikten av att stå fast vid alla krav så benhårt mitt under en uppslitande skilsmässa/separation. Har inte själv läst om kaninburen å de bitarna mer än vad som återberättats men det känns som att det bara r en spegling av all annan frustration inom honom. Tjafset om räkningar i detalj..så typiskt. Och det där konstiga utfallet om JGs hund var ju helt utflippat och att JG bara sväljer allt och fortsätter vara omtänksam och lojal..
Heder åt Hanna iaf som säger åt honom (men senare i konversationen så smeker hon honom medhårs också och bedyrar sin omsorg och känslor för honom..det grunnar jag på om det är något hon har lärt sig att hon måste göra, om hon också är rädd för/inte förmår att ta steget fullt ut eller är känslomässigt snärjd också)
Citera
2020-02-23, 22:32
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Aktbilaga 163 del 7

Det känns som att det saknas en massa SD skickat till LW och även några som LW skickat till honom. Deras dialoger går inte ihop med varandra, kan kanske vara så att de inte har kunnat återställa allt it-tekniskt. Men extra intressant är att LW skriver "hallå?" vid midnatt den 12 Maj. För övrigt är alla återskapta meddelandena mellan LW och SD raderade, vilket kan bero på att han inte vill ta risken att HD ska se dom, men jag skulle vilja veta när i tid dessa meddelande blev raderade.

Aktbilaga 163 del 13

SD har sökt på softpocahontas på geocaching-sidan. Undrar varför.

Aktbilaga 163 del 14

SD pratar i chat med JG om alibi och visar upp ett passande tillfälle för honom när mordet ska ha skett; tidigt på tisdagen, eller på måndagen. Men förstår att tidigare på måndagen inte går, då hon ska ha varit på chatten 23.17. Då uttrycker SD något som skiljer sig från vad han sagt i förhör som senare ledde till en cykelrekonstruktion:

"(..)och då var jag ensam hemma. Packade mm."

Förmodligen så har SD fått reda på i senare förhör att han uppgett detta till bland annat JG och att det strider mot hans tidigare förhörsutsagor. Därav så ändrar han hållning helt plötsligt under själva cykelrekonstruktionen. Precis sådär ska man INTE hålla på, för det är precis så som skyldiga mördare håller på; de undanhåller viktig information, ljuger och ändrar sina utsagor efterhand för att försöka anpassa den till verkligheten som en utredning visar på. Han är väldigt körd om detta är något vi kommer att se under resten av allt material. Så körd att jag börjar skifta lite i vad jag tidigare trott kommer att bli det slutgiltiga domslutet.

Fupens sidnr 776 så skriver SD i konversation med en P*trik:

*"Sätt häktad typ i usa ett dygn. Det var hårdare"

Det måste ju syfta på när han var i USA för många år sedan. Undrar vad han gjorde för att hamna i häktet då..

Generellt: SD fortsätter att visa kyla när LW kommer på tal, anmärkningsvärt när det sker i samband när det handlar om att hon hittats död. Han anstränger sig ens inte för att försöka verka berörd av det. Det är lite märkligt. Han kanske är en dålig skådespelare. Men inte bara det, han pratar ens inte om hur det känns för honom att LW är död, utan det är fokus på honom, Hanna och barnen och att han inte har tillgång till sina leksaker pga. beslag, med ett extra fokus på att "längtar till detta lösts", "vore skönt med avslut" osv.

Det fetade: Jag tolkade det som att han blev satt i någon arrest nu senast när dom skulle resa in till USA? Han skrev "mindre än ett dygn". Men jag kanske tolkar fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in