Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-23, 21:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Vilka WT-män har setts exakt vid mordplatsen förutom mannen som finska flickorna pekar ut ? Ingen vad jag vet. Jag tror ioförsig inte att SE är mördaren men.. Får avvakta helt enkelt o se vad KP presenterar.

https://efolket.eu/efolket-kraver-upp-pa-bordet-med-alla-fakta-om-cia-skapelsen-stay-behind-och-mordet-pa-olof-palme/
Citera
2020-02-23, 21:47
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och på 25 år har du lyckats missa mina senaste inlägg där jag säger att jag inte tror på vapensamlarspåret, ditt sätt att hävda auktoritet är bara så B.

Jag resonerar kring SE och möjligheten att han kan ha tagit sig ut och in i Skandiahuset utan att väktarna hade koll på det.

Har du problem med det, får vi andra inte diskutera sådant som du redan har diskuterat för tio år sedan?
Jag hävdar ingen auktoritet i något.
Men din argumentationsteknik tycks bestå att var ganska nedlåtande mot folk som inte blint delar just exakt din fanatiska tro i detta.
Och ja, du är fanatisk i din tro.

Jag gick i genom dina tidigare poster här. Du har tidigare drivit andra teorier med samma underton av fanatism.
Citera
2020-02-23, 21:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Hela SE är ett långsökt fall i grunden. Menar du att han har gått runt med WT hela kvällen och sen förvarat den i sitt kontor?

Vad utesluter att SE gjorde det då?

Han kan ju ha varit på stan precis när som helst, väktarna hade inte koll, och kontorsrummet var låst.
Citera
2020-02-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
https://efolket.eu/efolket-kraver-upp-pa-bordet-med-alla-fakta-om-cia-skapelsen-stay-behind-och-mordet-pa-olof-palme/

Vilka har setts med WT vid korsningen Tunnelgatan/Sveavägen?
Citera
2020-02-23, 21:53
Medlem
Det skulle verkligen vara intressant att göra en lista med fakta som alla i tråden kan hålla med om.
Jag tror att denna lista skulle visa sig bli ett helt blankt papper.Det finns ju till och med de som tror att mordet bara var fejk och att Palme istället smugglades till Frankrike exempelvis..där han levde resten av sitt liv i total avskildhet.

Den som letar efter någon som helst form av konsensus i tråden kommer att bli besviken.
Citera
2020-02-23, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Vilka WT-män har setts exakt vid mordplatsen förutom mannen som finska flickorna pekar ut ? Ingen vad jag vet. Jag tror ioförsig inte att SE är mördaren men.. Får avvakta helt enkelt o se vad KP presenterar.

Det är just poängen. Observationerna skall finnas kring mordplatsen inte på den. Ojch de finns enligt PU. Från gamla stan via Grand till mordplatsen.

Vi har inte tillgång till alla wt observationer och kan inte pröva sanningshalten kring det men man verkar säkra. Min gissning är att Sigges observerade spanare och bilarna som blockerar vägen för honom är identifierade och för ner folk till mordplatsen vid tidpunkten för mordet och att man snabbt fått klart för sig att där fanns vapen som stämmer bättre än alla andra eftersökta och kanske även motiv.
Citera
2020-02-23, 21:55
Avstängd
Ksenia74s avatar
Förhör om Skandiamannen uppges ha hållits i januari

https://omni.se/forhor-om-skandiamannen-uppges-ha-hallits-i-januari/a/b5bQ9l
Citera
2020-02-23, 21:57
Medlem
E.Morses avatar
Citat:
Om flera vittnen kan vara samstämmiga i att GM bär på en stickad upprullad mössa så bör också dessa vittnen se om GM bär feta stålbågade glasögon. Är du på riktig?
Jag begriper inte var alla stollar på detta forum kommer ifrån, nu har jag funnit ytterligare en person av Lambertz-kaliber vad gäller argumentation.

För det första sade jag att ögonvittnen generellt är mycket, mycket osäkra och att samtliga, i teorin, kan ha sett fel.

För det andra... Om du går ut och ställer dig mitt i februarinatten och försöker se om personer du som hastigast ser passera dig bär glasögon eller inte kommer du också notera att det är mycket svårt. Då har du också inte adrenalinpåslaget av att just ha bevittnat en annan människa bli skjuten. Att däremot lägga märke till en huvudbonad är mycket enkelt. I princip samtliga vittnen ser mördaren till större delen av tiden bakifrån, en vinkel som till och med en ren idiot borde inser inte visar några glasögon.

För det tredje så undrar jag om du har några tankar om varför till och med Engström själv enträget hävdar att det är hans beskrivning som gått ut? Låt vara att han enträget också hävdar att det är fel och beror på att han sprang efter mördaren. Några kommentarer alls om detta? Samt då det faktum att vittnesmålen i en objektiv mening skulle kunna beskriva Engström, minus glasögon och halsduk för att då vara exakt.

För det fjärde så undrar jag om du är en av Pettersson-fanatikerna, en PKK-spårsfantast, tror på säkerhetstjänst av typen CIA eller är en av stollarna som bitit sig fat vid det hopplösa polisspåret.

Vidare borde du för det femte notera att jag inte säger att det var Engström, jag säger att det möjligen skulle kunna vara det och att det du tar upp är rent trams i sammanhanget. Om du nu vill avföra Engström kan du ju börja med att argumentera för att ingen hittills har kunnat koppla ett vapen till honom med säkerhet. Det är fan så mycket bättre argument mot hans skuld.
Citera
2020-02-23, 21:57
Medlem
Om jag stämplar ut från Skandia 28 feb 1986 typ 23,19,20/21 eller 23.
Jag säger att jag varit på mordplatsen och jag har sett Lars Jeppsson.
Jag säger att jag hjälpt till på mordplatsen och jag säger att jag pratat med Lisbet Palme.
De andra personerna på mordplatsen verkar inte ha sett mig och det är oklart om några andra personer på mordplatsen sett Lars J.
Jag brukar umgås med en vapensamlare i Täby som har en hel del skjutvapen.

Kan man utifrån detta dra slutsatsen att jag är Olof Palmes mördare?
Citera
2020-02-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är just poängen. Observationerna skall finnas kring mordplatsen inte på den. Ojch de finns enligt PU. Från gamla stan via Grand till mordplatsen.

Vi har inte tillgång till alla wt observationer och kan inte pröva sanningshalten kring det men man verkar säkra. Min gissning är att Sigges observerade spanare och bilarna som blockerar vägen för honom är identifierade och för ner folk till mordplatsen vid tidpunkten för mordet och att man snabbt fått klart för sig att där fanns vapen som stämmer bättre än alla andra eftersökta och kanske även motiv.

Ja absolut så finns det mycket observationer kring mordplatsen. Bilarna som Sigge fick backa för som du säger är intressanta. Att dom just då åker ut och stänger Sigges väg känns inte som en slump.

Nej jag tror vi kan släppa Skandiamannen också, han var nog bara en mytoman som ville ha uppmärksamhet..
Citera
2020-02-23, 21:59
Medlem
Citat:
Så är det. Men idioterna som hoppat in i tråden från igår eller förrgår har blivit så pass hjärntvättade av Filters luftslott och medias klicknummer kring Skandiamannen att dessa personer inte kan låta bli och killgissa.

De två steg du nämner täcker verkligen allt och förklarar också varför det tagit tid för KP att analysera och komma med de slutsatserna man gjort tre år efter att han tillträdde som förundersökningsledare.

Det gick snabbt redan första året därför kom Filter in i bilden tror jag. Mest för att avleda. Tipsen emanerar från en sk Barbrogrupp som svär sig fria och inte får gehör från PU med sin moteld.
Citera
2020-02-23, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad utesluter att SE gjorde det då?

Han kan ju ha varit på stan precis när som helst, väktarna hade inte koll, och kontorsrummet var låst.
Jag utesluter ingenting. Jag säger bara att det är ett långsökt fall i grunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in