Citat:
Ursprungligen postat av
karldenelfte
Om flera vittnen kan vara samstämmiga i att GM bär på en stickad upprullad mössa så bör också dessa vittnen se om GM bär feta stålbågade glasögon. Är du på riktig?
Jag begriper inte var alla stollar på detta forum kommer ifrån, nu har jag funnit ytterligare en person av Lambertz-kaliber vad gäller argumentation.
För det första sade jag att ögonvittnen generellt är mycket, mycket osäkra och att samtliga, i teorin, kan ha sett fel.
För det andra... Om du går ut och ställer dig mitt i februarinatten och försöker se om personer du som hastigast ser passera dig bär glasögon eller inte kommer du också notera att det är mycket svårt. Då har du också inte adrenalinpåslaget av att just ha bevittnat en annan människa bli skjuten. Att däremot lägga märke till en huvudbonad är mycket enkelt. I princip samtliga vittnen ser mördaren till större delen av tiden bakifrån, en vinkel som till och med en ren idiot borde inser inte visar några glasögon.
För det tredje så undrar jag om du har några tankar om varför till och med Engström själv enträget hävdar att det är hans beskrivning som gått ut? Låt vara att han enträget också hävdar att det är fel och beror på att han sprang efter mördaren. Några kommentarer alls om detta? Samt då det faktum att vittnesmålen i en objektiv mening skulle kunna beskriva Engström, minus glasögon och halsduk för att då vara exakt.
För det fjärde så undrar jag om du är en av Pettersson-fanatikerna, en PKK-spårsfantast, tror på säkerhetstjänst av typen CIA eller är en av stollarna som bitit sig fat vid det hopplösa polisspåret.
Vidare borde du för det femte notera att jag inte säger att det var Engström, jag säger att det möjligen skulle kunna vara det och att det du tar upp är rent trams i sammanhanget. Om du nu vill avföra Engström kan du ju börja med att argumentera för att ingen hittills har kunnat koppla ett vapen till honom med säkerhet. Det är fan så mycket bättre argument mot hans skuld.