2020-02-23, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Dan Eliasson går från att köra polismyndigheten i botten till att förstöra MSB. Och Anders Tegnell sitter på posten som stadsepidemiolog mitt under en pågående viruskris och eventuell pandemi och hävdar att det inte är någon fara, samtidigt som andra kollegor med likvärdig kompetens riktar kritik mot en så viktig och central figur.

Vad i hela helvete är det frågan om?! Vem sätter dessa människor på rent avgörande poster? Finns det INGEN jävel i det här landet som faktiskt vet vad han/hon gör?
Jag blir alldeles häpen över hur många stolpskott som kort och gott inte KAN ett jävla dugg och försätter både Sverige och dess medborgare i ren fara. Stefan Löfvén ska vi inte ens gå in på.

Finns inte en enda grej som går rätt med det här landet. Inte. En. Enda. Sak. Går. Åt. Rätt. Håll. Chockerande.

Jag håller helt med dig. Jag har all förståelse för att man inte alltid lyckas få den bästa individen till varje högt uppsatt tjänst. Ingen tror att staten lockar till sig eliten, absolut inte. Men fullständiga stolpskott varje gång borde väl ändå inte vara statistiskt möjligt??
Citera
2020-02-23, 21:12
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det verkar ju som att första smittan som får fäste är när en superspridare går runt, efter detta så blir det svårt att stoppa. Lite tur i oturen med britten som åkte på skidsemester på vägen hem från Singapore, hade han åkt raka vägen hem hade vi kanske haft den italienska situationen i England istället.
Tur i oturen?
Hur många från olika länder kan snubben ha träffat på sin skidsemester?
Och England är ju i varjefall kringskuret av vatten, från Italien kan folk ta sig på alla möjliga sätt: bil, buss, cykel, fotledes, skidor, häst, flyg, båt ...
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xzid1993
Karnevalen i Venedig har inte blåsts av. Den är i full gång.
Mängder med folk på Piazza San Marco. Smittorisken känns skyhög...
Det är sista dagen. Den var planerad att pågå i ytterligare två dygn. Vi får väl se om folk håller sig inne eller fortsätter festa ändå.
Citera
Medlem
HotelRitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xzid1993
Karnevalen i Venedig har inte blåsts av. Den är i full gång.
Mängder med folk på Piazza San Marco. Smittorisken känns skyhög...
Då vet du mer än Daily Mail eller så ser du folk som inte hunnit resa hem

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8034547/Giorgio-Armani-cancels-Milan-fashion-coronavirus-killed-two-people-near-city.html

Citat:
Venice cancels carnival
Citera
2020-02-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Svensk media är åt helvete.

Problematiken med SÖS 25 sekunder. Corona, 1 knappt en minut om läget i Sydkorea och Iran.

Bra där Aktuellt 21.00.

Inslaget om sandstormen på Kanarieöarna fick mer tid. Tror inslaget om Bernie och Joe fick någon sekund mer.

Sydkorea och Iran. Och Italien? Vad fick vi veta om läget där?

...inget.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Då skulle jag allra ödmjukast be dig om en källa om detta. Twittraren själv skriver nämligen:

Due to staff transfer of a Coronavirus patient, the hospital people did not provide simple masks.
Iranian officials will be the country of masks products exported to China, to profiteering。 Now, masks in Iran is very rare, and very expensive!

Läste det i en annan twitter-tråd. Föga osannolikt att det rör sig om Corona oavsett. Det är två unga flickor, barn drabbas inte lika hårt som vuxna. Självklart har sjukhusen masker, löjligt att påstå något annat och om dessa hade haft Corona så borde dom ha andningsskydd.

Samma med klippet på tre barn från Kina som avlidit i förgiftning. Det är lätt att surfa runt på sidor som liveleak och hitta klipp som man sedan postar på twitter.

https://www.liveleak.com/view?t=21f_1458221724
https://www.youtube.com/watch?v=ke6Ha11bq_w
https://twitter.com/ajplus/status/849277367210168321

Tre exempel.

Det finns inget som tyder på att dom två flickor är drabbade av Corona.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nej det räcker inte. Man är och pillar med fingrarna överallt, hela tiden. Ögon, näsa ansikte i allmänhet. Man måste då ha rent runt sig eller hela tiden rengöra händerna.

Jag fattar inte hur du tänker. Om vi pratar om corona viruset så kommer det ju inte farandes in på alla ytor i ett hem av sig självt.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Alla i Kina använder VPN, även lärare på universitet. VPN är inte olagligt.
Ah, okej. Jag trodde att de blivit förbjudna nyligen, men då var det bara nåt nyhetssurr som man feltolkat och gått vidare utan att dubbelkolla. Tack för uppdateringen.
Citera
2020-02-23, 21:15
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumprullet
Det påståendet håller inte få +3000 har diagnostiserats ett flertal av dagarna. Vart hittade du infon om att de bara skulle kunna tillverka 2000 testkit om dagen alternativt att de bara kunde få 2000 testkit levererade per dag?

Uppgifterna var för ett tag sedan och det handlade om att sjukvården bara hade tillgång till 2k testkits per dag.

Detta kan vara förklaringen till att varför man ändrade rutinerna och diagnostiserade med lungröntgen istället och då sköt siffrorna i höjden, om du kollar på kurvorna på totalt antal insjuknade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotelRitz
Då vet du mer än Daily Mail eller så ser du folk som inte hunnit resa hem

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8034547/Giorgio-Armani-cancels-Milan-fashion-coronavirus-killed-two-people-near-city.html

Jag sitter och kollar live på folk som festar. Som ovanstående skrev så är det väl en avblåsning "light". Att man inte låter festivalen pågå hela den planerade perioden.
Men som sagt, just nu är den i full gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Dan Eliasson går från att köra polismyndigheten i botten till att förstöra MSB. Och Anders Tegnell sitter på posten som stadsepidemiolog mitt under en pågående viruskris och eventuell pandemi och hävdar att det inte är någon fara, samtidigt som andra kollegor med likvärdig kompetens riktar kritik mot en så viktig och central figur.

Vad i hela helvete är det frågan om?! Vem sätter dessa människor på rent avgörande poster? Finns det INGEN jävel i det här landet som faktiskt vet vad han/hon gör?
Jag blir alldeles häpen över hur många stolpskott som kort och gott inte KAN ett jävla dugg och försätter både Sverige och dess medborgare i ren fara. Stefan Löfvén ska vi inte ens gå in på.

Finns inte en enda grej som går rätt med det här landet. Inte. En. Enda. Sak. Går. Åt. Rätt. Håll. Chockerande.

Det räknas som pandemi så fort smittan återfinns på minst två kontinenter....*harkel

Jag vet inte heller vad de väntar på men de borde gå ut med det nu så myndigheter hinner förbereda och tvångsflytta kapital till rätt institutioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumprullet
Det påståendet håller inte få +3000 har diagnostiserats ett flertal av dagarna. Vart hittade du infon om att de bara skulle kunna tillverka 2000 testkit om dagen alternativt att de bara kunde få 2000 testkit levererade per dag?

Då testkits var nya så klarade de att leverera bara 2000 om dag men de har rampat upp tillverkningen så de spottar ut flerfaldigt idag. Söker man på test kit på tidslinjen ser man att det kommit många olika varianter på marknaden. Några väldigt snabba också. Nu får man vänta att de blir pålitliga också.

05:13 pm Feb 12

Hubei authority has shipped 180,000 nucleic acid test kits for the diagnosis of coronavirus infection, distributing more than 90,000 kits to relevant laboratories. So far, Wuhan has 40 labs that can conduct 8,000 to 10,000 tests daily.

https://www.globaltimes.cn/content/1177737.shtml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in