2020-02-23, 20:19
Medlem
sommarljums avatar
OJ, det här blir bara värre och värre.. så sorgligt att läsa allt detta.

Men var det verkligen LW som avslöjade otroheten för HD? Nog hotade Lena om det, och hon skrev brevet, men skickade det aldrig enligt en av chatterna i FUP (var det med Fredr*k R*os)?
Hanna listade ut ändå/såg något i SDs telefon?

Hur som - av de som (ännu) är i livet tycker jag mest synd om stackars HD!

Sitter SD där i häktescellen nu och svettas över det han fått läsa i FUP, ang Sillen och HDs gulligull (bakom hans rygg då han krävt att få veta) - samtidigt som SD hoppas på att snart vara en fri man... Fy.
Säkert har han ett uppdämt vrede inombords inför allt han fått läsa om LWs förehavanden också.

Hoppas verkligen att han får flytta till Kumla under ett par decennier så att barnen och HD kan få lite lugn och ro!!

STORT TACK till alla er som jobbat med FUP!! Otroligt vilket arbete ni lagt ner, en eloge till er!!
Citera
2020-02-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
PS. Det är Swedbank och skippa streck och mellanrum. Annars får man upp "mottagarkonto saknas".
Jag lägger gärna ett bidrag till detta! Men kan inte skicka PM. Om man kan ta emot PM så får du väldigt gärna skriva till mig.
Citera
2020-02-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Jag lägger gärna ett bidrag till detta! Men kan inte skicka PM. Om man kan ta emot PM så får du väldigt gärna skriva till mig.
Jag ber blomman skriva till dig i pm - vår eminente moderator
Citera
2020-02-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var smidigt att ladda ner, lätt att hitta osv. Men är du säker på att detta är alla filer? Det känns inte som 7000 sidor när jag kollar sidorna?

Edit. Ser att du sorterat in dom. Så det är nog rätt. Jösses, vad alla är duktiga här. Impad.

Hallå, jo precis, det är samtliga som laddades upp i natt. 6279 sidor enligt Acrobat. Som jag skrev i första inlägget saknas några enstaka sidor i 163 och en i 165, men jag vore ytterst förvånad om det framkommer något världsomvälvande där, mitt i tjafset om vem som sagt godnatt först. Eller i vilket tonläge. Jösses var ordet...
Citera
2020-02-23, 20:26
Medlem
Handlrs avatar
@Zache: Bra jobbat med pdferna.. var "När hundarna kommer" bra ?
Ingen bra idé att lämna spår efter sig när det finns typer som JG och SD och SysterLax.
Citera
2020-02-23, 20:34
Medlem
T34Panzers avatar
Aktbaga 166 del 1 Sid 9

Redovisning av 2018-05-14

På måndagen den 14 maj 2018 finns aktivitet mellan klockan 23:23 och 23:38 som är den sista som registreras den dagen, Denna aktivitet ser ut att vara en kortare promenad i färdriktning sydöst från Byalagsgatan 4a. Promenaden påbörjas cirka kiockan 23:23. Kiockan 23:25 är aktiviteten pågående men stillastående vid området nära fyndplatsen. Den aktiva enheten befinner sig där i cirka 11 minuter till klockan 23:36. Den sista punkten registreras den 14 maj klockan 23:38 precis utanför området

”Den sista dokumenterade punkten från den 14 maj 2018 registrerades klockan 23:38:43.
Den aktiva enheten befann sig då precis utanför området intill fyndplatsen med koordinaten 59.2893317, 15.1859535. Lena Wesströms mobiltelefon kopplas ner 2018-05-15 klockan 01:41:37 enligt Telia.

Alltså har dödsmisshandeln troligen hänt mellan 23.25-23.36

23:23
Lena går ut från bostaden, enligt Google Maps

23.30–23.33
Kvinnoskrik hörs enligt vittnen

23:38:43
Sista dokumenterade mobilpunkten registrerades (troligen är hon döende då och han har tagit ifrän henne mobilen, fipplat med den, försökt komma in i den.) Men redan 23.36 har mobilen börjat röra sig vort från fyndplatsen.

01:41:37
Lenas mobil stängs av.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-02-23 kl. 20:47.
Citera
2020-02-23, 20:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Håller förstås med dig!
Och ändå har jag/vi inte sett och hört allt ännu.
Tråkigt bara att tråden till stora delar har ockuperats av personer som lagt tonvis av timmar och tangenter för att med alla upptänkliga medel försöka 'white washa' Lena.

Att postumt noga granska Lenas liv och leverne är viktigt för att försöka lära av de misstag hon gjorde.
Det är INTE att "hata" henne.
Det är INTE att "skuldbelägga" henne.
Det är försöka lära sig något av detta mord.
Annars har Lena dött fullständigt förgäves.

Nej, vi har nog inte hört eller läst allt ännu men det jag läst får mig att skaka på huvudet och undra vad fan var det som pågick i BO,s huvud.

Det är som att se en riktigt otäck olycka i slowmotion, en sådan där olycka där man vet med säkerhet att det här slutar djävligt illa, den känslan får jag när jag läser om hur BO och MGM har chattat eller vad fan som helst, det står liksom med eldskrift att det här går åt helvete.
Citera
2020-02-23, 20:38
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Yes dessa skulle jag gärna vilja ha.
Har förslkt få ner dom en men får bara ”502 Bad Gateway”.
Säkert överbelastning på servern.

Att de är sökbara är guld i en sån här mastodont-FUP.

Har månne @nonada möjlighet att lägga upp dom också (om inte lagringsutrymme börjat tryta)?

Utrymme finnes, så det är inga problem! Jag försöker få hem alla, men jag får också Bad gateway eller att dom misslyckas efter en stund. Jag jobbar på att få upp dem!
Citera
2020-02-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Utrymme finnes, så det är inga problem! Jag försöker få hem alla, men jag får också Bad gateway eller att dom misslyckas efter en stund. Jag jobbar på att få upp dem!

Skit i Minfil.com, ta ner dem här istället: https://gofile.io/?c=O78XPJ
Citera
2020-02-23, 20:48
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Skit i Minfil.com, ta ner dem här istället: https://gofile.io/?c=O78XPJ

Tack, nu finns alla på min share!
Citera
2020-02-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
@Zache: Bra jobbat med pdferna.. var "När hundarna kommer" bra ?
Ingen bra idé att lämna spår efter sig när det finns typer som JG och SD och SysterLax.

Haha, va? Var tvungen att googla, lite för gammal för att ha uppmärksammat den. Icke läst. Och jag som tyckte det såg ganska rensat ut i exif-datan, vad hittade du och framför allt var?

Ja du, man darrar av skräck. Och tar sig för pannan.
Citera
2020-02-23, 21:02
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Haha, va? Var tvungen att googla, lite för gammal för att ha uppmärksammat den. Icke läst. Och jag som tyckte det såg ganska rensat ut i exif-datan, vad hittade du och framför allt var?

Ja du, man darrar av skräck. Och tar sig för pannan.
Antog att det var en CRC summa.. kan iofs tagit fel. (gäller: 5e5295ac)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in