Nu tänkte jag på JG i detta sammanhang.
Men jag uppfattar det som att även om L*ena inte är så lätt att styra så är även hon fast i hans "nät". Trots att hon upptäcker vem han är, så har hon svårt att slita sig. Och trots att hon helt klart förstår att han är farlig (hon är rädd) så lämnar hon inte honom. Men hon försöker. Och hon är på slutet på väg, hon tycker att nu är det hon som har "kontrollen". Det är säkert detta som blir hennes död.
Jag tror att denna osunda bindning är ett tecken på att hon är under hans kontroll.
Det handlar inte om att bara "smarta" personer, eller personer som klarar att tänka själva klarar sig. Jag tror att det ligger på ett annat plan.
År av kontroll förändrar dig och ditt sätt att tänka, känna.
Om det inte hade varit så, hade de flesta människor som blivit slagna, kränkta och hotade till livet stuckit långt innan det gått så långt.
Det är så sorgligt detta som har hänt ,; även inbegripande alla andras kvinnor som mördats utav män pga männens ovilja att förstå saker och ting .
Att inte lyckas gå ur en sådan relation , och istället utifrån det; bli dödad, är horribelt...
https://forumbilder.com/i/roFW
Hoppas nu ovan funkar. Men det är i alla fall en bild att fupen ligger i "vår" bil på väg till scanning .
Nu händer det grejer. Om nån timme har vi lite PDF-filer från fupen. Vi försöker få in förhören från de centrala personerna först så det finns lite att läsa. Lite beroende på hur papperen ligger sorterade i fupen.
Vi ska ha i åtanke att fupen kostar 7000 kr (det är en halv sådan vi har nu) även om Puttenot inte vill ha betalt för den. Och eftersom bilen kör genom halva landet ToR kan jag tycka att vi pröjsar rejält med bensinpengar. Vi (jag och vår käre fb-användare som scannar) föreslår 250-300 kr per person. Vi, jag och Krmkr, har testat skicka pengar mellan våra konton fram och tillbaka. Det visar inga som helst namn, enbart en del nummer både på själva mottagande i bankkonto och från bankkvitto. Banksekretessen omöjliggör outande. Men skickar ni via bg eller pg så syns namn, bara så ni vet. Bra om ni märker "fup" i meddelanderutan.
Jag lägger inte ut bankkonto öppet i tråden, men pm:a mig så får ni det. Vi ser till att 100% går till Puttenot vars bil åker över halva landet vilket kostar soppapengar.
Jag hoppas att han får både bensinpengar och för utlägget på 7.000:-!! Vi ska alla här vara tacksamma för detta slit!
Alla som skriver i denna tråd borde lägga till en slant!
Var blodet på undersidan av plösen? Det är inte ett ställe där blod kan naturligt stänka in när man misshandlar någon med skorna på.
Det rimligaste sättet till att blodet hamnar på undersidan är väl om blodet varit på ovansidan av foten när man tagit på sig skon?
Man kan vika upp och sedan fram själva plösen hos skon/skorna och därefter snöra till skon lite lätt, folk brukar ibland göra så när plösen går i sidled och orsakar obehag när man går då skon är snörad med åtdragning, men som tidigare sagts, så skall jag på ett noggrannare sätt tänka över detta och med anledning av att jag tycker att detta är något riktigt högintressant beträffande mordet på L*na Wesstr*m.
1. Intresset kring och impacten av vad som skrivs på fl-back syns vara större bland misstänkta gärningspersoner och deras omgivning än deras syn på vad utredare och andra delar i rättsväsendet betyder. Jämför antalet gånger som ordet "fl-back" nämns i de inblandades konversationer med hur många gånger som ordet "polis" nämns.
2. Den impact som människors skrivna chattar, loggar och e-mail har i dagens utredningar. När försvann fenomenet med misstänkta personer som satt bredvid varandra på en parkbänk och utbytte hemligheter muntligt med varsin stor dagstidning uppfälld framför ansiktet?
3. Herreminjesus vilka tonårsfasoner som dessa nästan-medelålders människor (läs LW/SD) ägnat sig åt, så mycket on/off-drama i sin relation. Man blir ju alldeles matt.
4.
Min magkänsla säger att SD mycket väl kan bli frikänd för mordet, antingen i TR eller senare i HD. Visst, han verkar ha betett sig osedvanligt svinigt och arrogant gentemot både LW och andra i sin nära omgivning. Detta exemplifieras genom tusentals sidor i form av olika digitala konversationer. Personligen tycker jag dock att det ännu inte har presenterats något exakt konkret bevis (digitalt/dna/vittnen) på att han utom rimligt tvivel befunnit sig på BP vid den exakta tidpunkten för gärningen. Min egen uppfattning utifrån underlaget så här långt, utan några egna personliga eller känslomässiga inslag. Kanske ändras det framöver, men just nu? Nja.
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-02-22 kl. 18:26.
https://forumbilder.com/i/roFW
Hoppas nu ovan funkar. Men det är i alla fall en bild att fupen ligger i "vår" bil på väg till scanning .
Nu händer det grejer. Om nån timme har vi lite PDF-filer från fupen. Vi försöker få in förhören från de centrala personerna först så det finns lite att läsa. Lite beroende på hur papperen ligger sorterade i fupen.
Vi ska ha i åtanke att fupen kostar 7000 kr (det är en halv sådan vi har nu) även om Puttenot inte vill ha betalt för den. Och eftersom bilen kör genom halva landet ToR kan jag tycka att vi pröjsar rejält med bensinpengar. Vi (jag och vår käre fb-användare som scannar) föreslår 250-300 kr per person. Vi, jag och Krmkr, har testat skicka pengar mellan våra konton fram och tillbaka. Det visar inga som helst namn, enbart en del nummer både på själva mottagande i bankkonto och från bankkvitto. Banksekretessen omöjliggör outande. Men skickar ni via bg eller pg så syns namn, bara så ni vet. Bra om ni märker "fup" i meddelanderutan.
Jag lägger inte ut bankkonto öppet i tråden, men pm:a mig så får ni det. Vi ser till att 100% går till Puttenot vars bil åker över halva landet vilket kostar soppapengar.
PS. Det är Swedbank och skippa streck och mellanrum. Annars får man upp "mottagarkonto saknas".
Tackar innerligt satt precis o harmade att jag inte kunde läsa artikeln.
Stackars det barnet som blir den som upptäcker Lena istf polisen, om dom skött sitt jobb bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Na
” Tre syskon går på led upp mot bullerplanket. Den äldste har sett något som han först tror är en hög med kläder. Nu går de tillbaka tillsammans för att bli säkra. De slår samtidigt numret till polisen. Det de ska berätta är fruktansvärt. Det ligger en död kvinna i det höga gräset.
[...]
Den äldste får ett infall och går upp mot gräsområdet som finns vid bullerplanket mot motorvägen. Han minns att det alltid funnits en liten stig där planket slutar och går dit. Han rundar hörnet på planket och ser sig omkring. Blicken faller på något som glittrar på marken men när han kommer närmare är det inget. Men längre fram ser han några ölburkar och går dit, samtidigt lyfter han blicken och tittar till höger. Där ser han kläder och ett par bara ben. Han förstår direkt att det måste vara den försvunna kvinnan.
[...]
En av systrarna säger sedan i polisförhöret att platsen där kvinnan hittades, bara 160 meter från hennes hem, alltid har varit ett känt gömställe för att komma undan lite. Barn brukar leka där, folk rastar sina hundar i området”
[..]
Ändå får hon ligga där så länge innan hon hittas. Jag och andra reportrar gick runt i Hjärsta både torsdag, fredag och lördag. Polisen hade gått ut med en efterlysning och vi var många som bevakade det som hände. Polisen hade sökt med hund, men inte vid bullerplanket utan längre upp i området.”
1. Intresset kring och impacten av vad som skrivs på fl-back syns vara större bland misstänkta gärningspersoner och deras omgivning än deras syn på vad utredare och andra delar i rättsväsendet betyder. Jämför antalet gånger som ordet "fl-back" nämns i de inblandes konversationer med hur många gånger som ordet "polis" nämns.
2. Den impact som människors skrivna chattar, loggar och e-mail har i dagens utredningar. När försvann fenomenet med misstänkta personer som satt bredvid varandra på en parkbänk och utbytte hemligheter muntligt med varsin stor dagstidning uppfälld framför ansiktet?
3. Herreminjesus vilka tonårsfasoner som dessa nästan-medelålders människor (läs LW/SD) ägnat sig åt, så mycket on/off-drama i sin relation. Man blir ju alldeles matt.
4.
Min magkänsla säger att SD mycket väl kan bli frikänd för mordet, antingen i TR eller senare i HD. Visst, han verkar ha betett sig osedvanligt svinigt och arrogant gentemot både LW och andra i sin nära omgivning. Detta exemplifieras genom tusentals sidor i form av olika digitala konversationer. Personligen tycker jag dock att det ännu inte har presenterats något exakt konkret bevis (digitalt/dna/vittnen) på att han utom rimligt tvivel befunnit sig på BP vid den tidpunkten för gärningen. Min egen uppfattning utifrån underlaget så här långt, utan några egna personliga eller känslomässiga inslag. Kanske ändras det framöver, men just nu? Nja.
Tror han kommer bli frikänd pga de personer han känner.. tyvärr.
Man kan vika upp och sedan fram själva plösen hos skon/skorna och därefter snöra till skon lite lätt, folk brukar ibland göra så när plösen går i sidled och orsakar obehag när man går då skon är snörad med åtdragning, men som tidigare sagts, så skall jag på ett noggrannare sätt tänka över detta och med anledning av att jag tycker att detta är något riktigt högintressant beträffande mordet på L*na Wesstr*m.
Mvh/ @JokerMannen
Ja det här är väldigt viktigt. Försvaret kommer hävda att blod omöjligt kan ha stänkt in under plösen. Nu är jag nyfiken exakt var på/i skon blodet finns. Det är tveksamt om åklagaren kan bevisa bortom rimligt tvivel att blod från ett våldsamt dåd kan stänka på ett sådant sätt att det slinker ända in under plösen på en sko. 🤔
Ja det här är väldigt viktigt. Försvaret kommer hävda att blod omöjligt kan ha stänkt in under plösen. Nu är jag nyfiken exakt var på/i skon blodet finns. Det är tveksamt om åklagaren kan bevisa bortom rimligt tvivel att blod från ett våldsamt dåd kan stänka på ett sådant sätt att det slinker ända in under plösen på en sko. 🤔
Han har blodiga ben m m, kör med vattenslangen med skorna på sig (i samband med gräsmattevattning).