2020-02-23, 19:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ett sätt för Hiding att visa musklerna endast, få MGM skakad och lite mör inför det som komma skall men taktiken verkar inte ha funkat något vidare, MGM fortsätter ju att neka i sten till allt.

Jag tycker att det framgått att stormningen berodde på fara för barn. Det gjordes även sådan anmälan till soc vid den tidpunkten. Anledningen till fara för barn kommer nog framgå mer och mer i fup, men vi vet ju redan nu att SD uttalat att han kan tänka sig att mörda hela sin familj.
Citera
2020-02-23, 19:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Men varför gör hon inte det då? Har du aldrig stött på människor i ditt yrke som blivit utsatta för våld som framkallar chock? Jag tycker det är väldigt tydligt att det framgår att Lenas reaktioner beror på att hon är i ett chocktillstånd. Att hon spelar in just denna denna träff med SD kan bero på mycket. Tänk på att transkriberingen endast är de sista minuterna av en väldigt lång inspelning. Varför hon startade inspelningen från början går ju inte ned någon som helst logik att koppla till vad som händer väldigt långt in i framtiden. Dessutom så finns det tusentals sidor med sådana här transkriberingar av inspelningar, så det gör ju verkligen just valet att spela in denna gången inte alls speciellt märkligt, såvida detta inte är en av de första inspelningarna som hon gör.

Jag hör vad du säger eller skriver men just i transkriptet tycker jag mig inte kunna spåra en knoggnuggning. Det skulle tagit längre tid än 4 minuter då tror jag tillsammans med den dialog de hade. Det kan mycket väl hänt innan hon började spela in som du säger.
Citera
2020-02-23, 19:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den bilden har jag sett framför mig länge. Senast idag undrade jag på hur hans syskon stod ut? Hemmet som en stor sandlåda som kräver viss anpassning, hänsyn och tolerans i umgänget.

Jag tror vi i sinom tid kommer att få en bild av hur han var i sin infödda familj när vi kan läsa förhören med hans släkt. Han nämner ju sin syster i en konversation och han verkar inte vara alltför förtjust i henne.
Citera
2020-02-23, 20:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag tycker att det framgått att stormningen berodde på fara för barn. Det gjordes även sådan anmälan till soc vid den tidpunkten. Anledningen till fara för barn kommer nog framgå mer och mer i fup, men vi vet ju redan nu att SD uttalat att han kan tänka sig att mörda hela sin familj.

Anmälan till soc kom flera dagar efter att de plockat in honom, så jag tror det var en barnslig styrkedemonstration för att sätta MGM på plats, inte helt ovanligt enligt min åsikt.

Du är givetvis fri att tycka vad du vill om den saken men som sagt, tror inte det var omtanke om några barn som var det primära.
Citera
2020-02-23, 20:00
Medlem
Citat:
Jag tror vi i sinom tid kommer att få en bild av hur han var i sin infödda familj när vi kan läsa förhören med hans släkt. Han nämner ju sin syster i en konversation och han verkar inte vara alltför förtjust i henne.
Det kan ju vara så att hon sett vem han var sedan barndomen, och att han växt upp till en falsk skitstövel? Såna som känner ens riktigt onda sidor brukar inte uppskattas.

Har du koll på VAR han nämnde henne? (Vet, nästan omöjlig fråga).
Citera
2020-02-23, 20:02
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag hör vad du säger eller skriver men just i transkriptet tycker jag mig inte kunna spåra en knoggnuggning. Det skulle tagit längre tid än 4 minuter då tror jag tillsammans med den dialog de hade. Det kan mycket väl hänt innan hon började spela in som du säger.

Jag menar inte att knoggnuggningen hände tidigsre in i ljudfilen. Jag tycker fortfarande det är tydligt att den hände under första prasslet. Att knogggnuggningen skulle ta längre än 4 minuter; menar du verkligen det? Det går säkert att göra under några sekunder. Tror det var ett snabbt förlopp som överraskade henne.
Citera
2020-02-23, 20:05
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Anmälan till soc kom flera dagar efter att de plockat in honom, så jag tror det var en barnslig styrkedemonstration för att sätta MGM på plats, inte helt ovanligt enligt min åsikt.

Du är givetvis fri att tycka vad du vill om den saken men som sagt, tror inte det var omtanke om några barn som var det primära.

Självklart behövde utredarna först höra de två rörande de uppgifterna innan de gjorde en sådan anmälan. Men med vetskapen att utredarna redan hade sådana uppgifter så ter sig gripandet av SD väldigt logiskt anser jag. Hata slumpen helt enkelt.
Citera
2020-02-23, 20:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vi har väl trott att hon var singel. Nyligen var det någon som visade att så vad det inte alls utan SD och LW inledde sitt pastor-knullande när hon fortfarande var gift. Vi vet att dom hade kontakt redan 2007 genom hennes blogg innan dom som sopar undan hennes mindre smickrande sidor tog bort bloggen.
Vågar nog lägga en del prestige på att LW,s jag-skiter-i-gud-och-allihopa-bara-jag-får-knulla SD var anledningen till skilsmässan. Glöm inte Lenas diagnos.

Rosamund kanske minns mer om detta?

Yoda = SD

Ja, Lena hade gjort ett personligt julkort till fam. Davidssons. Jag personligen tror dock inte att SD och LW inledde relationen så tidigt.
Det började efter Lenas skilsmässa tror jag. Det har hela tiden sagts att affären varat 5-6 år.
Lena skilde sig väl 2010?
Citera
2020-02-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Tjena, tack för strålande insats i natt, dags att återgälda. Tyvärr är minfil.com riktigt uselt för tillfället. Jag har lagt upp en .zip med hela rasket på annat ställe (ingen aning om hur länge de stannar där). Ca 482 MB totalt: B2705-18.zip
Det var smidigt att ladda ner, lätt att hitta osv. Men är du säker på att detta är alla filer? Det känns inte som 7000 sidor när jag kollar sidorna?

Edit. Ser att du sorterat in dom. Så det är nog rätt. Jösses, vad alla är duktiga här. Impad.
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-23 kl. 20:10. Anledning: Edit
Citera
2020-02-23, 20:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Självklart behövde utredarna först höra de två rörande de uppgifterna innan de gjorde en sådan anmälan. Men med vetskapen att utredarna redan hade sådana uppgifter så ter sig gripandet av SD väldigt logiskt anser jag. Hata slumpen helt enkelt.

Vi får väl vara överens om att vi inte är överens helt enkelt

Enligt mig var det en helt onödig maktdemonstration som gjordes, barnsligt kan jag ju tycka men samtidigt så förstår jag ju syftet, när de hade kommit så långt i sin utredning så blev alla medel tillåtna för att få MGM lite mörare.
Citera
2020-02-23, 20:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag menar inte att knoggnuggningen hände tidigsre in i ljudfilen. Jag tycker fortfarande det är tydligt att den hände under första prasslet. Att knogggnuggningen skulle ta längre än 4 minuter; menar du verkligen det? Det går säkert att göra under några sekunder. Tror det var ett snabbt förlopp som överraskade henne.

Nej, knoggnuggningen tar inte 4 min men de tjafsar ju en stund. Men en knoggnuggning tar nog mer än några sek i synnerhet om örhängent ska gå sönder och huvudbotten ska rodna. Jag vet inte. Spelar väl ingen roll egentligen nu när hon blev mördad. Men tjafset i sig var inte lika illa som jag trodde iaf. Det var ju en del teorier om att SD skulle velat ha sexuella tjänster i bilen som LW vägrat och därför han misshandlat henne etc.
Citera
2020-02-23, 20:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, Lena hade gjort ett personligt julkort till fam. Davidssons. Jag personligen tror dock inte att SD och LW inledde relationen så tidigt.
Det började efter Lenas skilsmässa tror jag. Det har hela tiden sagts att affären varat 5-6 år.
Lena skilde sig väl 2010?
Tack Rosamund så var det,

För nytillkomna. Yoda är Stefan Davidsson.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skapad av Yoda fre, december 21, 2007 22:55:43
Tja Lena!

Tack för julkortet. Sa till sambon att det kändes extra härligt att få just ett sådant kort. Vilken tid du måste lagt ner! Vi orkade nätt och jämt med att köpa och skicka "vanliga" kort. Men du/ni fick iaf en julhälsning så från oss.

Omigen; GOD JUL

// En okänd välgörare

http://lena.wesstrom.se/#comments16

Påminner igen om att kombatanterna kände varandra redan 2007. Dom kände varandra åtminstonde 11 år om inte längre. Nyfiken på när LW började med hoten och vad hon ville ha i gengäld om SD skulle vika ner sig? Ville hon vara nummer ett framför HD? Det är väl inte osannolikt hoten började vid anmälningarna när dom inte visade sig ha förväntad effekt på SD?
En ordentlig peng på att LWs sug efter SD var anledingen till skilsmässan från UW.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-23 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in