2020-02-23, 20:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Det vore bra med lite kraftfullare motargument emot S.E som gärningsman. Jag håller med.

Medan du väntar på svar kan du få en uppgift av mig. Berätta vad som talar emot följande individer som gärningsman: C.G-Ö, C.A, V.G. Om du inte kan avfärda alla dom bör du heller inte låsa fast dig vid Engström.
Det som skiljer SE från andra kända möjliga gärningsmän är väl att han bevisligen befann på brottsplatsen när brottet begicks.

Frågan är som sagt i vilken egenskap.
Citera
2020-02-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
För att jag är en logiskt tänkande person och all logik talar starkt för att SE har med mordet på statsministern att göra.

Du blandar ihop fria associationer och logik. Det du sysslar med med är fri gissning och fantasi mycket långt från logik.
Citera
2020-02-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Men för fan. Det här är tramsinlägg. Polisen har naturligtvis kollar uret. Det är polisen som konstaterat att att uret gick en minut för sent och att han stämplade ut vid den exakta tiden.

Gärna källa på det. Såvitt jag vet härrör den infon från Roland B, som jobbade på Skandia. Det kan förvisso anses vara att polisen "har kollat". Jag vet knappas allt om utredningen och det kan ju hända att en sådan utredning aldrig blev del av det material som offentliggjordes i samband med åtalet mot CP. Men den infon som har kommit fram, alltså från Roland B, indikerar att han stämplade ut 23:19, korrekt tid.

Glöm inte heller att SE avfördes "såsom varande på brottsplatsen" efter en relativt tunn utredning.
Citera
2020-02-23, 20:26
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du blandar ihop fria associationer och logik. Det du sysslar med med är fri gissning och fantasi mycket långt från logik.

Så om man är med i Mensa har man bara gissat sig till för att få vara med där menar du? Då är det nog större chans att vinna på Lotto
Citera
2020-02-23, 20:28
Avstängd
Citat:
NU FÅR DU I HELVETE GE DIG. Allt det där är gjort för år sedan och du vinner inget på att köra argument i repris med omvänd logik och bevisbörda. DET ÄR RENT OCK SKÄRT TRADSABOTAGE. Det är i ditt fall dock inget nytt. Du framstår som lite utan alla hästar i stallet.
Du kan nog inte förvänta dig att deltagare läser in sig på hela tråden. Det tar enligt uppgift åratal att göra det. Summera istället argumenten och spara kopia, som du vid behov postar för nytillkomna. På så sätt bidrar du till deltagares och läsares förkovran.

Din så här långt mästrande stil riskerar istället att bli kontraproduktiv.

Med all respekt.
Citera
2020-02-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det som skiljer SE från andra kända möjliga gärningsmän är väl att han bevisligen befann på brottsplatsen när brottet begicks.

Frågan är som sagt i vilken egenskap.
Där fanns alla andra vittnen också... samt folk vi med stor sannolikhet kan anta bär sådana vapen i jobbet men de är inte utredda förrän KP kom in i bilden.

Töntarnas marknad är inte det troliga att klara sig undan 34 år. Dessutom har döda personer svårt att lägga ut villospår aktivt.
Citera
2020-02-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Om du menar att SE stod vid Grand och såg paret Palme börja promenera söderut (vilket är den relevanta info han i så fall behövde), gick därifrån till Skandias bakdörr, in i byggnaden och stämplade ut 23.19 och gick ut på trottoaren utan att prata med vakten så håller det inte.

Tiden räcker inte. Jag har själv gått i rask takt Grand-bakdörren och det tog 3 minuter och 20 sekunder.

Eftersom Palme började gå ca 23.17 är SE i så fall vid stämpelklockan ca 23.20.30. Om han rusade ut så var han ute ca 23.21. Då hade Palme redan passerat.

Dessutom faller teorin på vakten Henry O som knappast ljög om samtalet. Det kan ha varit kortare än 2 min visst. Men idén faller ändå.

Det är på håret, visst. Men om vi utgår från att 23:19 är den riktiga tiden. SE går ut, byter några ord med väktaren Henry är på gatan 23:20. Då hinner hann. Men det framstår som så osannolikt att han skulle ha sån flyt att gå ut precis vid Palme, om han inte visste att Palme skulle passera just då.

Ska man vara väldigt kritisk mot väktaren får man ju betänka att han hörs först i juni 1986. Lång tid för en normal människas minne och det är svårt att vara helt säker på att han minns rätt. SE nämner ju inte själv mötet med väktaren i något av förhören, om jag minns rätt. Vad det nu är värt.
Citera
2020-02-23, 20:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Bara för att IM inte nämner det i första förhöret så betyder det inte att GM inte stod vid avfasningen. Att GM promenerat en bit med makarna några meter kan vi nog alla vara överens om, men mest troligt har han stått där vid avfasningen några minuter, rört sig lite norrut med några steg tills han hamnar precis bakåt och rätt jämsides makarna för att sedan skrida till verket.
Varför då?
Citera
2020-02-23, 20:34
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bara för att....

Nej, inte bara för att.... Du bortser ifrån allt annat som vi känner till om SE förehavanden den där kvällen, samt kända omständigheter i Skandiahuset.

Jag misstänker ingen utpekad person för mordet, du misstolkar mina resonemang. Att teoretisera kring en persons förehavanden är inte synonymt med att misstänka.

Vad gäller SE finns det en mängd information om honom som gör SE intressant, förutom att han kan skjuta pistol.

Du verkar ha missat en hel del information om SE de senaste åren.
Jag har läst det mesta om SE. Läste om honom redan 25 år sedan.
Inget av det som framkommit om honom senaste åren är något nytt.
Läst Thomas Petterssons bok. Hans bok misslyckas med det som är svårast när man ska lyckas skapa en teori om en ensam galning.

Vart fick han tag i vapnet med pansarbrytande kulor?

Hela grejen med den vapensamlande grannen är så långaökt och krystad, att till och med teorin att Crille P snott vapnet av Sigge och sköt OP på uppdrag från Tingström, att framstå trovärdig.
Citera
2020-02-23, 20:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
NU FÅR DU I HELVETE GE DIG. Allt det där är gjort för år sedan och du vinner inget på att köra argument i repris med omvänd logik och bevisbörda. DET ÄR RENT OCK SKÄRT TRADSABOTAGE. Det är i ditt fall dock inget nytt. Du framstår som lite utan alla hästar i stallet.

Ad hominem biter inte på mig, tryter argumenten, varför skriker du?

Du som självgod skribent kan ju ta och redovisa lösningen på mordet, upp med namnen på bordet, förklara vad som hände, eller håll käften, du äger inte tråden.
Citera
2020-02-23, 20:36
Medlem
Sammanfattning av SE spåret:

1. Han var inte där, eftersom ingen sett honom där.

2. Han ljuger som en häst travar eftersom han säger att han var där.

Resten är 255 sidor fantasier och guldspadebelönad förtal.
Citera
2020-02-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Du kan ju ens inte stava och att du kör en härskarteknik och tillrättavisar andra som inte tycker som du det är en egenskap som inte jag uppskattar.
Du vet uppenbart inte vad härskarteknik är. Troll som beslås med att tycka och fantisera brukar dock använda det som personargument för att de inte har några sakliga argument.

Det är pinsamt att bli konfronterad med sin egen oförmåga men det är ingen härskarteknik.

Ni är roliga ni som hoppar in och låtsas intresserade och tycker och fantiserar med enstaviga statements. Vi har sett många av samma kaliber genom åren och alla har fallit platt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in