2020-02-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
De enda vid fullständigta namn nämnda torde vara Margareta Eklund och Björn Rosendahl.
Sedan var det någon Jörgen, Birger och Rolf.
Någon hade bytt arbetspass och tjänstgjorde inte på kvällen.

De övriga 18-19 är för mig helt okänt, om de ens existerar.

https://sanningskommissionen.com/wp-content/uploads/2019/01/Kompletterande-underlag-till-PM-8_4-Sigge-Cedergren.pdf

Tack! Läser det nu och så kom jag att tänka på holken. Har för mig att det blev klarlagt var den var nånstans men minns inte nu. Vet du?
Citera
2020-02-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Tack! Läser det nu och så kom jag att tänka på holken. Har för mig att det blev klarlagt var den var nånstans men minns inte nu. Vet du?
Jag tror att den låg mittemot Sigges lägenhet på Tegnérgatan.
Citera
2020-02-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag tror att den låg mittemot Sigges lägenhet på Tegnérgatan.

Ja det framgår, men var det inte tal om någon närmare Tunnelgatan? Eller var det bara spekulationer kanske.
Citera
2020-02-23, 17:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jag kan cykla, då ska det inte vara några problem att vinna Tour de france för mig i sommar.
Jag kan simma, då borde det inte vara några problem att simma över Atlanten för mig.

Eller?

Larvigt argument, eller snarare ickeargument .

Visa att det inte kan ha varit SE.

Vad talar emot, berätta.
Citera
2020-02-23, 17:51
Medlem
FurirRevaers avatar
Det har tidigare nämnts i tråden att det ska ha funnits en ovanför posten i huset mittemot mordplatsen, i korsningen Sveavägen och det som idag heter Olof Palmes Gata. Om den var bemannad och i så fall i vilket syfte har dock aldrig framgått.
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Ja det framgår, men var det inte tal om någon närmare Tunnelgatan? Eller var det bara spekulationer kanske.
Citera
2020-02-23, 17:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Hur man än vänder sig är SE omöjlig som GM. Ingen idé att älta i repris med samma argument. Varför slå knut på sig för att få till något när det finns wt-personer med 80 iakttagelser varav troligen flera är olika spanare på uppdrag där flera kan ha lämpliga mordvapen innan för jackan rutinmässigt.

Prioritera det osannolika för att undvika det heta?

Och du sitter inne med hela SE bakgrundshistoria, berätta på vilka grunder SE inte kan ha varit en operatör bland alla andra?

Vad visar att SE inte jobbade under täckmantel, vad kan du berätta om det?

Jag påstår inte att SE var GM eller jobbade som operatör inom någon hemlig organisation, och jag förmodar att Du inte heller kan visa motsatsen, här och nu.
Citera
2020-02-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Larvigt argument, eller snarare ickeargument .

Visa att det inte kan ha varit SE.

Vad talar emot, berätta.

Det vore bra med lite kraftfullare motargument emot S.E som gärningsman. Jag håller med.

Medan du väntar på svar kan du få en uppgift av mig. Berätta vad som talar emot följande individer som gärningsman: C.G-Ö, C.A, V.G. Om du inte kan avfärda alla dom bör du heller inte låsa fast dig vid Engström.
Citera
2020-02-23, 17:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag är en av dem som hade information långt innan det började läcka i leden kring det. Läckor som bara stärkte intrycket. Det bör inte vara helt omöjligt att Pu med även begränsade resurser fått rätsida på det.

PU lär ha alla möjligheter. Det är en av mina topp två lösningar helt klart.

Uppmanar alla som åsidosatt wt och knarkspan mm att söka information. För informationen fick mig att omedelbart se att detta är mysko. På bara nån timme gick jag från att tro det var toktips till att tro det var en möjlig lösning.

Det lutar i detta spår åt liten konspiration, men det kan också vara en större konspiration, eller en ensam GM där andra i omgivningen har räknat ut och skyddat. Att lösa palmemordet kanske inte uppväger risken att dömmas för andra allvarliga brott
Citera
2020-02-23, 18:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Hur kan han veta när han ska gå ut för att skjuta Olof Palme? Han kan ju inte veta när LOP passerar OM han nu inte då får information om att dom går söderut. Dom hade likaväl kunnat ta tunnelbanan hemöver från stationen dom kom till biografen ifrån. (Andra hållet)

Eller är det lottovarianten med att: SE går ut genom entrédörren, ser LOP och tänker:nämen vilket läge! Där är ju Olof Palme som jag hatar och jag som har min pickadoll på mig som alltid. Nu jävlar blåser jag ryggraden av den jäveln! Men vafaan, hinner jag i tid med transporten hem? Måste kolla sillögat i fönstret lite snabbt.
NU JÄVLAR!!! 🔫

Håhåjaja vilken cirkus🤪

Något som bevisar att SE satt på sitt rum hela kvällen, vad visar att inte SE också var ute på stan?

Du sitter fast i tanken att SE befann sig i Skandiahuset efter det att han hade varit ute och, som han påstår, ätit.

SE rum var låst, det var tänt, men vem vet om han var där inne?

Du får gärna spela pajas i den här cirkusen, men nog blev det självmål där.
Citera
2020-02-23, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
PU lär ha alla möjligheter. Det är en av mina topp två lösningar helt klart.

Uppmanar alla som åsidosatt wt och knarkspan mm att söka information. För informationen fick mig att omedelbart se att detta är mysko. På bara nån timme gick jag från att tro det var toktips till att tro det var en möjlig lösning.

Det lutar i detta spår åt liten konspiration, men det kan också vara en större konspiration, eller en ensam GM där andra i omgivningen har räknat ut och skyddat. Att lösa palmemordet kanske inte uppväger risken att dömmas för andra allvarliga brott
Så är det. En liten konspiration med poliser eller säkerhetsmän precis som GW säger. Behöver verkligen inte vara svårare än så. WT och knarkspan klingar bra. Förstår inte varför folk gör det svårare än vad det är med en massa luftslott och tokstolleri.

Utredningen har från början varit passiva med att kontrollera det. Nu när KP tog över rodret har han antagligen satsat på det från första början och kan binda en eller flera personer till mordplatsen med omnejd. Teknisk bevisning finns för det också.

Kom ihåg att KP sett saker i materialet som vi bara kan drömma om att få se.

Att folk fortfarande gaggar om SE gör mig nästan förbannad.
Citera
2020-02-23, 18:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Det vore bra med lite kraftfullare motargument emot S.E som gärningsman. Jag håller med.

Medan du väntar på svar kan du få en uppgift av mig. Berätta vad som talar emot följande individer som gärningsman: C.G-Ö, C.A, V.G. Om du inte kan avfärda alla dom bör du heller inte låsa fast dig vid Engström.

Jag har inte uteslutit någon, och mina resonemang om SE handlar inte om att utesluta någon annan, folk tycks ha svårt att skilja på saker och ting.

Om jag diskuterar SE, så betyder ju inte det att jag avfärdar någon annan.

Jag är inte enkelspårig och kategorisk som flertalet här tycks vara.
Citera
2020-02-23, 18:04
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
"Ruskigt utseende," och "stirrande blick" stämmer?
Bar SE stickad mössa som många vittnen angav?

SE är enbart känd för att bära keps vid den här tidpunkten. Kepsen ska ha varit mörkgrå, det var också möjligt att fälla ner öronlappar om jag förstått det rätt. Men klädesplagg i mörker är svåra att minnas.

Som sagt. Jag tycker en del tyder på att LP ger ett signalemente på en GM med ett argt ansiktsuttryck. Hon talade rimligen med polisen och Ulf Dahlsten i informella sammanhang om möjliga uttryck och jag tror att en del av talet om att mördaren skulle ha ett obehagligt, skrämmande, uttryck egentligen bottnar i att hon bevittnat ett vredgat ansikte. (Pundare som CP har ju ett naturligt läskigt härjat utseende.)

Jag menar att ett planerat mord med en väl förberedd GM gör det mindre sannolikt att GM har ett argt ansiktsuttryck. GM blev arg på stället där och då, och varför kan man bara spekulera i. SE:s spekulation: Kanske sökte GM kontakt med OP och blev avvisad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in