2020-02-23, 19:26
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Ingenting är väl omöjligt. Men om inte jag missförstått så var Engströms och vapensamlarens bekantskap inte direkt på vardaglig basis vid tiden för mordet.

Den teorin kräver dessutom att Engström redan då planerade att mörda Palme.

Visste Engström redan då att mordet skulle ske utanför hans kontor eller var det bara en slump?

Jag menar bara att detta skulle vara ett sätt att komma över ett vapen som inte kan spåras till SE och som han kan göra sig av med. Jag menar inte att han tar vapnet och att han där och då vet att han ska använda det för att mörda OP.
Citera
2020-02-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Inte massmedia i alla fall.

Det såg vi efter CP:s hovrättsdom och det ser vi också nu med SE.

Att journalister tjatat och tjatar om dessa två herrar har bara att göra med att tjäna pengar.

Du har absolut en poäng. Men oavsett om vi har bra eller dåliga journalister i det här landet så är en stor del av svenska folket intresserade av statsministermordet.

Om våra journalister kavlar ut Skandiamannen på löpet och skriver att lösning är på G så kommer internet fyllas med folk som vill skriva om Skandiamannen. Konstigt vore annars.

Så jag tycker inte du ska bli förbannad över att det skrivs om Skandiamannen här på forumet.
Citera
2020-02-23, 19:27
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Märkligt, tidigare har vår käre Mårten sagt att han såg en läskig typ utanför Grand som följde efter föräldrarna när de gick från Grand.

Hans mor kanske satt munkavle på honom men nu när hon är död så kanske han till slut berättar sanningen man gör väl allt för sin mor eller hur? Har LP bett honom styrka det hon sagt så har han väl gjort det av kärlek till sin mor även fast det är lögner.
Citera
2020-02-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Ja det framgår, men var det inte tal om någon närmare Tunnelgatan? Eller var det bara spekulationer kanske.
Ja nära mordplatsen fanns en av flera tydligen.
Citera
2020-02-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Du är en typiskt dum sosse. Låt mig gissa, du har börjat intressera dig för utredningen och mordet efter att Krister Petersson kom med sitt avslöjande för 5 dagar sedan och sedan killgissat dig fram till att det måste vara SE?

MP är en efterbliven person som svalt allt som media skrivit. Han har sagt tidigare att det var Christer Pettersson han såg utanför Grand. Nu är det helt plötsligt SE trots att de båda inte ser ett dugg lika ut?

Håller med Mårten är inget o lita på . CP och SE är långt ifrån lika milt uttryckt..
Citera
2020-02-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Ja det framgår, men var det inte tal om någon närmare Tunnelgatan? Eller var det bara spekulationer kanske.
Det fanns en holk ovanför posten på Tunnelgatan också, men huruvida den var bemannad - och av vem - är jag inte man att svara på.
Enl dokumentet fanns då inte fler spanare just i Sigge-ärendet.

Detta är då det jag tycker är mystiskt, och jag undrar varifrån uppgifterna om det stora förestående tillslaget kommer, då knarkspans dokumentation berättar att det inte fanns någon sådan insats inplanerad; utan att det precis som framgår endast var fyra trötta spanare i tjänst.
Jag vill helt enkelt ha uppgifterna styrkta för att de ska bli intressanta.
Citera
2020-02-23, 19:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Då vill jag att du ska visa att det INTE kan varit Björkman, Jeppsson eller snubben som jobbade i korvkioaken som sköt.

Du tycker inte din logik haltar lite?
Bara för att någon skjutit ett vapen tidigare, innebär inte det att den personen är kapabel att utföra ett sånt här mord.
Om det är den enda sak som krävs för att bl8 misstänkt för mordet på OP. Lär det finns flera på din lista över misstänkta.

Bara för att....

Nej, inte bara för att.... Du bortser ifrån allt annat som vi känner till om SE förehavanden den där kvällen, samt kända omständigheter i Skandiahuset.

Jag misstänker ingen utpekad person för mordet, du misstolkar mina resonemang. Att teoretisera kring en persons förehavanden är inte synonymt med att misstänka.

Vad gäller SE finns det en mängd information om honom som gör SE intressant, förutom att han kan skjuta pistol.

Du verkar ha missat en hel del information om SE de senaste åren.
Citera
2020-02-23, 19:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Du har absolut en poäng. Men oavsett om vi har bra eller dåliga journalister i det här landet så är en stor del av svenska folket intresserade av statsministermordet.

Om våra journalister kavlar ut Skandiamannen på löpet och skriver att lösning är på G så kommer internet fyllas med folk som vill skriva om Skandiamannen. Konstigt vore annars.

Så jag tycker inte du ska bli förbannad över att det skrivs om Skandiamannen här på forumet.

Men varför är Skandiamannen så dominant i media? Som att media har nåt på känn....
Citera
2020-02-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och du sitter inne med hela SE bakgrundshistoria, berätta på vilka grunder SE inte kan ha varit en operatör bland alla andra?

Vad visar att SE inte jobbade under täckmantel, vad kan du berätta om det?

Jag påstår inte att SE var GM eller jobbade som operatör inom någon hemlig organisation, och jag förmodar att Du inte heller kan visa motsatsen, här och nu.
Alla haverister kör med omvänd bevisföring. Du påstår och andra skall bevisa att du har fel. Nej det är tvärt om. Visst är SE märklig och jag har själv ägnat mycket tid kring denne men dolt fanns mycket mindre långsökta lösningar och nu när vapnet och personerna är identifierade är det mest en fråga om bevisföring som KP har mitt förtroende att slutföra.
Citera
2020-02-23, 19:34
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Intressant, då finns det ju en gemensam nämnare med väktaren HO också, spelar ju också bridge, och uppenbarligen spontant och oplanerat.

Skulle SE kommit över ett vapen på detta, oärliga sätt, skulle det kunna förklara varför vapensamlarens barn är så säkra på att deras far aldrig skulle låna ut/sälja något vapen. De hävdar ju dessutom att vapenrummet alltid var låst. Men om nu de båda vänner är uppenbart vapenintresserade, då är det väl självklart att vännen bjudit in SE på en liten visning. Vi människor fungerar ju så. Hade han haft en vinkällare hade han antagligen visat SE den också.
Citera
2020-02-23, 19:35
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men varför är Skandiamannen så dominant i media? Som att media har nåt på känn....

CP var ju ännu mer på tapeten i media i flera år men bevisligen har inte CP befunnit sig på mordplatsen den kvällen till skillnad från SE som bevisligen har gjort det plus vittnesuppgifter det är den springande skillnaden till att SE nu är mer hyperintressant än CP
Citera
2020-02-23, 19:38
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
CP var ju ännu mer på tapeten i media i flera år men bevisligen har inte CP befunnit sig på mordplatsen den kvällen till skillnad från SE som bevisligen har gjort det plus vittnesuppgifter det är den springande skillnaden till att SE nu är mer hyperintressant än CP

Stocklassas bok kom efter den om Skandiamannen och blev en större succé. Trots detta så har inte media lyft de misstänkta från den boken sista veckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in