2020-02-23, 19:09
Avstängd
Ksenia74s avatar
MP säger: – Engström uppfyller ju det här. Han är lik personen som jag såg vid Grand. Framförallt på klädseln, och glasögonen och kepsen.

MP utvecklar:

– Han har sådana glasögon som jag uppgav i första vittnesmålet och den här kepsen också. Jag kan bara konstatera att han stämmer överens med det vittnesmålet.

– Även mörka rocken stämmer.
Citera
2020-02-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Det här med utstämplingstider kan man bara glömma för MP såg SE utanför Grand och att det var SE som följde efter makarna Palme och SE visste exakt var han skulle utföra mordet nämligen utanför Skandiahuset där han kände till en bakdörr att smita in genom efter dådet.

Jaså? Varför har Mårten hållit tyst om detta i alla år om det är så självklart.

Utstämplingstiden blir ju dessutom ändå intressant eftersom det binder Engström till entrén vid Skandiahuset kl 23:19.

Sprang han in och stämplade ut innan han sköt Palme?

Visste han att Palme skulle promenera den vägen förbi hans arbetsplats?
Citera
2020-02-23, 19:16
Medlem
Citat:
MP säger: – Engström uppfyller ju det här. Han är lik personen som jag såg vid Grand. Framförallt på klädseln, och glasögonen och kepsen.

MP utvecklar:

– Han har sådana glasögon som jag uppgav i första vittnesmålet och den här kepsen också. Jag kan bara konstatera att han stämmer överens med det vittnesmålet.

Mårten Palme har sett Stig Engström vid flertalet tillfällen efter mordkvällen. I media och vid rättegångarna mot Christer Pettersson. Varför faller poletten ned nu om det var Engström han såg utanför Grand?

Tidigare har han varit stensäker på att det var Pettersson han såg utanför Grand. Likheten är slående... eller inte.
Citera
2020-02-23, 19:18
Medlem
Håll koll på bröderna palme nu självmord på g när hela världen får reda på lögnerna.
Citera
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Mårten Palme har sett Stig Engström vid flertalet tillfällen efter mordkvällen. I media och vid rättegångarna mot Christer Pettersson. Varför faller poletten ned nu om det var Engström han såg utanför Grand?

Tidigare har han varit stensäker på att det var Pettersson han såg utanför Grand. Likheten är slående... eller inte.

Han har väl inte kunnat med att gå emot sin mor som var säker på att det var CP hon såg
Citera
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ok. Håller med om att det känns långsökt med vapensamlaren och att Engström skulle ha lånat ett vapen.

Men tror du isåfall Engström införskaffat ett vapen i syfte att mörda statsministern eller hade han den bara ändå?

Hade han vapnet i förvaring på kontoret på Skandia, hade han det alltid med sig eller brukade han förvara det hemma?

Vad tror du om detta?

Att SE varit hemma hos sin vapensamlande vän på ett parti Bridge; som han brukar vara tillsammans med sin fru. Efter ett tag lämnar de båda herrarna damerna för att gå till vapenrummet eftersom SE vill titta på något vapen som hans vän precis införskaffat. Väl i vapenrummet vänder vännen ryggen till i några sekunder och SE passar då på att ta en revolver. Planen är att vid nästa besök be om att få kolla på vännens vapen och då lägga tillbaka den.

Detta kanske låter långsökt men på det sättet skulle inte vapensamlaren i förhör kunna säga att han lånat ut något vapen.
Citera
2020-02-23, 19:19
Bannlyst
Citat:
Det finns gott om journalister i såväl Sverige som andra länder som är väl insatta och bra uppdaterade inom palmemordet. Konstig vore annars.
Inte massmedia i alla fall.

Det såg vi efter CP:s hovrättsdom och det ser vi också nu med SE.

Att journalister tjatat och tjatar om dessa två herrar har bara att göra med att tjäna pengar.
Citera
2020-02-23, 19:20
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Larvigt argument, eller snarare ickeargument .

Visa att det inte kan ha varit SE.

Vad talar emot, berätta.
Då vill jag att du ska visa att det INTE kan varit Björkman, Jeppsson eller snubben som jobbade i korvkioaken som sköt.

Du tycker inte din logik haltar lite?
Bara för att någon skjutit ett vapen tidigare, innebär inte det att den personen är kapabel att utföra ett sånt här mord.
Om det är den enda sak som krävs för att bl8 misstänkt för mordet på OP. Lär det finns flera på din lista över misstänkta.
Citera
2020-02-23, 19:22
Bannlyst
Citat:
Det här med utstämplingstider kan man bara glömma för MP såg SE utanför Grand och att det var SE som följde efter makarna Palme och SE visste exakt var han skulle utföra mordet nämligen utanför Skandiahuset där han kände till en bakdörr att smita in genom efter dådet.
Du är en typiskt dum sosse. Låt mig gissa, du har börjat intressera dig för utredningen och mordet efter att Krister Petersson kom med sitt avslöjande för 5 dagar sedan och sedan killgissat dig fram till att det måste vara SE?

MP är en efterbliven person som svalt allt som media skrivit. Han har sagt tidigare att det var Christer Pettersson han såg utanför Grand. Nu är det helt plötsligt SE trots att de båda inte ser ett dugg lika ut?
Citera
2020-02-23, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Vad tror du om detta?

Att SE varit hemma hos sin vapensamlande vän på ett parti Bridge; som han brukar vara tillsammans med sin fru. Efter ett tag lämnar de båda herrarna damerna för att gå till vapenrummet eftersom SE vill titta på något vapen som hans vän precis införskaffat. Väl i vapenrummet vänder vännen ryggen till i några sekunder och SE passar då på att ta en revolver. Planen är att vid nästa besök be om att få kolla på vännens vapen och då lägga tillbaka den.

Detta kanske låter långsökt men på det sättet skulle inte vapensamlaren i förhör kunna säga att han lånat ut något vapen.

Ingenting är väl omöjligt. Men om inte jag missförstått så var Engströms och vapensamlarens bekantskap inte direkt på vardaglig basis vid tiden för mordet.

Den teorin kräver dessutom att Engström redan då planerade att mörda Palme.

Visste Engström redan då att mordet skulle ske utanför hans kontor eller var det bara en slump?
Citera
2020-02-23, 19:24
Avslutad
Citat:

MP utvecklar:

Märkligt, tidigare har vår käre Mårten sagt att han såg en läskig typ utanför Grand som följde efter föräldrarna när de gick från Grand.
Citera
2020-02-23, 19:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Vad tror du om detta?

Intressant, då finns det ju en gemensam nämnare med väktaren HO också, spelar ju också bridge, och uppenbarligen spontant och oplanerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in