Citat:
Ursprungligen postat av
justina
Verkligen underligt. Varför skriver de ingenting? Min fråga är inte ironisk. Jag förstår inte, är det känsligt? På vilket sätt isåfall?
Jag vet att FHM blev arga på apoteket som informerade om att handsprit är effektivt på coronavirus. Är det något liknande detta? Att man inte får nämna corona för svensken kan bli orolig?
Det är inte coronan som är känslig om det nu inte har gått ut ett PM från publicistklubben att den rapporteringen håller vi så lågt som möjligt. Misstanken finns om ett gemensamt beslut eftersom agerandet i svensk media följer en gemensam linje i den här frågan. Jämför man med internationell press så är det mycket om coronan.
Men jag tror att DN vill inte att deras PK-tåg-produkt ska få ett snöpligt slut. Resenärerna har betalat tiotusentals kronor för resan och de har säkert tänkt att ta en massa trevliga selfies för insta för att göra kompisarna avundsjuka. Och så kommer coronan och förstör allt. Nu vill de inte vara med på bild.
Men om det var någon annan gruppresa skulle medierna skita i vad folk vill. De skulle intervjua och fota ändå. Det finns även frågor att ställa om man kan få pengarna tillbaka nu då resan blivit förstört. Folk vill säkert också ta flyget hem nu då tåget blivit corona-tåg och börjar likna kryssningsfartyget Diamond Princess. Tänk att sitta på samma tåg med någon som hostar och visar coronasymptom. Det skulle klia i hela kroppen på mig i alla fall.
Det finns ingenting på twitter heller från dessa tågresenärer i Venedig. Trodde de hörde till twitterati eller så vill de inte visa sig.