2020-02-23, 18:10
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Går det något snack alls - i tråden eller på andra ställen - om förbud mot direktflyg till Italien och karantän för de som har varit i Italien de senaste 2 veckorna? Om inte, då börjar det lukta rasism.

nej, jag såg att italiens regering själva luftat idén att suspendera Schengen-avtalet dock, men inte än.
Citera
2020-02-23, 18:11
Medlem
Lazermannens avatar
Corona-bevakningen i svensk media verkar ha pausats trots de nya fallen i Italien.

I detta nu står det inget om corona på vare sig på ab eller expressens sidor.

I tyska, belgiska, franska motsvarande kvällstidingar är den avstängda staden Cotogno förstasidestoff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du ska kunna utrusta dessa med personal/material också.
https://www.dagenssamhalle.se/blogg/2020/02/svensk-vard-kan-varda-100-corona-fall-sen-tar-det-stopp-31588

Vi har skyddsutrustning för 100 personer som vardera vårdas i 14 dagar (1 400 vårddygn). Ska väl nämnas i sammanhanget att kvinnan i Jönköping är inne på sin fjärde vecka av vård nu - dessa patienter (de som behöver sjukvård) kommer i många fall att vara oerhört resurskrävande.

Man vill väl snabbt isolera sig om det exploderar tänker jag. Vilken lagstöd har man för att militären ska hjälpa till att transports utrustning i landet?
Citera
Avslutad
Sverige styrs av "låt gå mentaliteten" eftersom skeppet Sverige inte längre kan stannas. Att markera att vi inte har gränser gränser eller diskriminera någon för ursprung är viktigare än att en pandemi slår ut befolkningen i Sverige, alltså det landet som globalisterna länge har kämpat för att slå ut.

Ett virus av detta slag, om det mot förmodan slår ut som en kraftfull pandemi, kan vara en räddning för det sjunkande skeppet Sverige. Blir det ett riktigt elände så kan "idiot"-svensken vakna upp och se till sina egna intressen.

Här kanske den vakne kan vända eländet till något positivt och se att ett angrepp utifrån - ett virus - kan vara räddningen för angreppet inifrån. Globalisterna håller på att fullständigt förgöra Sverige som en trygg nation. När hotet blir reellt och konkret tvingas man att se helheten från en nykter synvinkel! Och äntligen få en sammanhållning som alla välmående nationer har som ett kitt.
Citera
2020-02-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Verkligen underligt. Varför skriver de ingenting? Min fråga är inte ironisk. Jag förstår inte, är det känsligt? På vilket sätt isåfall?

Jag vet att FHM blev arga på apoteket som informerade om att handsprit är effektivt på coronavirus. Är det något liknande detta? Att man inte får nämna corona för svensken kan bli orolig?

Det är inte coronan som är känslig om det nu inte har gått ut ett PM från publicistklubben att den rapporteringen håller vi så lågt som möjligt. Misstanken finns om ett gemensamt beslut eftersom agerandet i svensk media följer en gemensam linje i den här frågan. Jämför man med internationell press så är det mycket om coronan.

Men jag tror att DN vill inte att deras PK-tåg-produkt ska få ett snöpligt slut. Resenärerna har betalat tiotusentals kronor för resan och de har säkert tänkt att ta en massa trevliga selfies för insta för att göra kompisarna avundsjuka. Och så kommer coronan och förstör allt. Nu vill de inte vara med på bild.

Men om det var någon annan gruppresa skulle medierna skita i vad folk vill. De skulle intervjua och fota ändå. Det finns även frågor att ställa om man kan få pengarna tillbaka nu då resan blivit förstört. Folk vill säkert också ta flyget hem nu då tåget blivit corona-tåg och börjar likna kryssningsfartyget Diamond Princess. Tänk att sitta på samma tåg med någon som hostar och visar coronasymptom. Det skulle klia i hela kroppen på mig i alla fall.

Det finns ingenting på twitter heller från dessa tågresenärer i Venedig. Trodde de hörde till twitterati eller så vill de inte visa sig.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag är också ssk och kan närsomhelst bli omplacerad till infektion. Jag skulle tycka det vore meningsfyllt att jobba med att rädda liv, i så fall. Däremot skulle jag kräva skyddsutrustning och annat som ger mig skydd mot svår sjukdom.

Har du som SSK fått nånn som helst skydds utb. som fungerar och är realistisk
för att hantera ett virus av denna kaliber?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeptus
78 nya fall i Italien idag kl: 18.00, totalt 157 smittade i landet. Man bör hålla ögonen på Italien så verkar bli det första landet i Europa som får en epidemi.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

3dje plats nu för Italien på Corona tabellen. Dags att stänga ner Italien nu då
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
150 fall i italien nu, 3:e hårdast drabbade landet , om man bortser från Diamond Princess. från 3 bekräftade fall för ett par dar sen...
Lyssnade på Aktuellt och märkte till min förvåning att de inte nämnde något om det snabba förloppet i Italien, något som ändå är ett europeiskt land. Man nämnde Sydkorea och Iran men om Italien sade man intet.
Senast redigerad av Tinuviel 2020-02-23 kl. 18:16.
Citera
2020-02-23, 18:13
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
det dör vid tillagning dock.
Dör vid temperaturer över 70 grader

Fisk brukar ha en innertemperatur av 52-56 grader vid tillagning
Citera
2020-02-23, 18:13
Medlem
Israel tar till långtgående åtgärder för att skydda sin befolkning.

Vad jag förstår så utgår man från att smittan finns i landet efter den sydkoreanska turistgrupp, från sektkyrkan, i nära anslutning till hemkomsten har utvecklat Kinasjukan.

Gruppens förehavanden har kartlagts och man vet att de under sin vistelse i Israel har haft nära kontakt med hundratals israeler och palestinier på många ställen i Israel och i Palestina.

Inreseförbud för icke medborgare som kommer resande från drabbade länder har genomförts och kommer att utökas.

https://www.timesofisrael.com/israel-to-ban-entry-to-foreigners-coming-from-south-korea-japan/
Citera
2020-02-23, 18:15
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
DP hade 57 nya fall varav 55 personal. Stackarna har väl fått serva häcken av sig åt rika turister, utan adekvat skyddsutrustning.

Låglönearbetare utan medicinsk kompetens ska inte utföra karantänsarbete. Vilken cluster-fuck av Japanerna. Personalen skulle givetvis satts i karantän direkt o inte fortsätta arbeta på skeppet.
Citera
2020-02-23, 18:15
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Lyssnade på Aktuellt och märkte till min förvåning att de inte nämnde något om det snabba förloppet i något som ändå är ett europeiskt land. Man nämnde Sydkorea och Iran men om Italien sade man intet.
Ja, det är obegripligt!
Vi får höra hur det låter under kvällen.
SRP1 har dock rapporterat en del under eftermiddagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in