2020-02-23, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ia015
Vad exakt syftar du på? Ge mig något konkret.

Att viruset har en bekräftad inkubationstid på 27 dagar och kanske även mer, är illa nog. Att den smittar utan att bäraren visar symtom är illa nog. Att den tar experter med förvåning över hur det sprids är illa nog och att vi i Sverige sitter och blundar för detta, är illa nog!

Fler trådsanningar ser jag.
Citera
2020-02-23, 09:10
Medlem
Sven2s avatar
Vem ska man rapportera om man misstänker sin kinesiska gränne?
Citera
2020-02-23, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är väl för att vinter med fukt och kyla gör att människor kommer mer i kontakt med varandra då de vistas inomhus?

Jo, säkert det också. jag tolkade dock hans svar som att kallt och fuktig är virusets ideala miljö.

Ett till dödsfall i Sydkorea nu, fem totalt enligt Aftonbladet.

Och en 29-årig kvinnlig läkare död i Wuhan. https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-23-20-hnk-intl/index.html Så ej bara gamla och ej bara män som dör av viruset om nu någon fortfarande trodde det.
Citera
2020-02-23, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Företag måste förse arbetare med masker, desinficera ofta mm. Dvs vi måste anpassa oss till att leva "nornalt" under viruset.

Dags införa åtgärder i Sverige med som att arbeta hemifrån, inga fysiska möten o ha tx webex istället. Toaletter måste decinficeras ofta. Ingen buffemat så äta matlåda mm.

Själv har jag arbetat hemifrån sedan mitten på Januari då jag tvingades sitta i en heldagsworkshop med en kollega som precis kommit hem från en månad i Kina.
Det var droppen för mig, och beviset för att andra inte kommer ta ansvar ÅT mig. Sätter inte min fot frivilligt i ett rum med potentiella smittbärare, då blir jag hellre avskedad.
Citera
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Fler trådsanningar ser jag.

Är det så man säger när man har sitt tillfälle i akt och komma med bevis som visar motsatsen?
Citera
Medlem
Citat:
Vad exakt syftar du på? Ge mig något konkret.

Att viruset har en bekräftad inkubationstid på 27 dagar och kanske även mer, är illa nog. Att den smittar utan att bäraren visar symtom är illa nog. Att den tar experter med förvåning över hur det sprids är illa nog och att vi i Sverige sitter och blundar för detta, är illa nog!
Haha du radade ju upp dem rätt snyggt själv. Snyggt självmål 😂
Citera
2020-02-23, 09:13
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Dr. John Campbell tror att viruset kommer etablera sig i Europa inom en månad och kommer peaka vid sommaren. Förmodligen har han rätt för ingen gör något för att förhindra det. Politikerna tittar på. Experterna säger att allt är lugnt.

Och,,, "vi såg det inte komma" kommer återigen att vädras i svetsarens mun.

Vi kanske borde se över vårat sätt att resa. Själv har har aldrig rest med flyg. Har aldrig
sett någon anledning att flyga bort.

Det vi ser nu, att det breder ut sig i världen. Beror just på att folk hela tiden måste ut och flyga.
Det förstår jag inte. Håll er för fan hemma och lägg era pengar i landet du lever i. Hur jävla svårt
kan det vara då..?
Citera
2020-02-23, 09:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Är det så man säger när man har sitt tillfälle i akt och komma med bevis som visar motsatsen?
Om du gör ett påstående så är det upp till dig att stryka ditt påstående. Jag har sett uppgifter som längre inkubationstid än man tidigare trodde, men finns vetenskapligt underlag för att säga att "vi har en bekräftad inkubationstid på 27 dagar"?
Citera
2020-02-23, 09:15
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Detta är bara en början, coronaviruset kommer att skörda fler liv än någon sketen influensa. Garanterat.
Oj! Spännande!
Här har vi nån som vet nåt!
Hur garanterar du det?
Ser fram emot svar.
Citera
2020-02-23, 09:15
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Haha du radade ju upp dem rätt snyggt själv. Snyggt självmål 😂

Du har all chans i världen att motbevisa dessa argument, men tydligen inte så lätt ser jag.
Citera
2020-02-23, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Och,,, "vi såg det inte komma" kommer återigen att vädras i svetsarens mun.

Vi kanske borde se över vårat sätt att resa. Själv har har aldrig rest med flyg. Har aldrig
sett någon anledning att flyga bort.

Det vi ser nu, att det breder ut sig i världen. Beror just på att folk hela tiden måste ut och flyga.
Det förstår jag inte. Håll er för fan hemma och lägg era pengar i landet du lever i. Hur jävla svårt
kan det vara då..?

Ber om ursäkt i förväg för att jag kommer låta otrevlig nu, men du måste väl begripa att om Sverige skall ha någon rimlig chans att få sin del av kakan i världsekonomin behöver vi representanter på plats i andra länder i samma utsträckning som andra nationer?

Har du aldrig suttit på ett flygplan i hela ditt liv så kan jag dock ha visst överseende med att din världsbild inte är på samma nivå som genomsnittsindividen.
Citera
2020-02-23, 09:19
Medlem
Citat:

De har redan diskuterats i tråden. Exempelvis så är 27 dagars inkubationstid toligen en ensam avvikare bland de 1000 som undersökts vilket då kan avfärdas. Det mest troliga är att man missat en kontakt. Ska man ha upp till 27 dagar måste fallen fördelas statistikt på ett sådant sätt att man kan sätta en gräns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in