Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
I know, det har vi ju konstaterat tidigare. Det är just Cecilia A:s "medverkan" som försvagar teorin om ett möte. Det kan som du säger vara så att hon inte kunde se det hon säger att hon såg.
Sen har jag själv alltid varit väldigt tveksam till de där 43 sekunderna. Det låter på mig mer som nån slags polisiär felräkning eller nåt.
Däremot är Borgnäs resonemang om vänster hand inte ointressant. Det är ju lockande just för att man då med ett penndrag kan radera 90 procent av de män PU eventuellt studerat/studerar närmare.
Javisst tusan är den intressant och får en att tänka till.
Skottordning var troligtvis den omvända, det har jag insett, men säger bara troligtvis.
Att skottet skulle ha varit avsiktligt riktat mot LP låter jag också vara osagt.
Visst kan det fortfarande ha varit ett vådaskott eller en miss?
Vänster hand, ja varför inte, men jag värderar inte ABs uppgifter lika högt som LB, så även där säger jag bara ”möjligen”
Han har ju trots allt bara antagit, utifrån en minnesbild av höger hand på Palmes högra axel.
Något vapen har han ju inte sett.
AB, och CAs uppgifter om en trio som gick i bredd och samtalade är verkligen vaga, och CA kan man nog helt räkna bort.
Jag kan inte heller se några övertygande bevis för att Olof hade gångriktningen som pekade in mot Tunnelgatan, åtminstone inte markant.
Det är vanskligt att dra den slutsatsen p.g.a. kulans fyndplats.
Kulan gick ju inte rakt genom ryggen, utan lite från höger till vänster, och då är ju frågan om vinkeln - även om han gick rakt fram - hade varit tillräcklig för att kulan skulle fångas upp av tvär-väggen vid tunnelbanetrappen så att den inte fortsatte längs med trottoaren.
Jag är inte helt övertygad om Borgnäs tekniska slutsatser, men hans kritik mot särbehandlingen av Lisbeth är helt adekvat.
Precis som hans funderingar runt orsakerna till hennes motsträvighet.
Det ligger mycket i det.