Citat:
Ursprungligen postat av
Boonk
Städ på schemat nu eller? Inget nämnvärt som togs upp på mötet? Besviken på att ingen sammanfattat stormötet ännu, bättre kan ni mina kära kollegor!
Blåvalen och Glasman ordförande som vanligt?
Togs inte upp något spännande direkt.
Lite upprepningar från förra veckan, bland annat att alla måste sköta städningen bättre, det är ofta kiss på golvet/väggen inne på toan.
Snack om vem som ska ta vad.
Kökspersonalen fick beröm för bra mat i veckan.
Fördelningen av alkoholen måste förbättras - de är många som smugglar/gömmer, inga namn nämnda men vi vet ju.
Mergim tyckte man skulle utse en "assistent" på fyllan om man kände att man höll på bli för full som kunde hindra en från att dricka.
LENNIE fick ordet och talade om vikten att inte ta för mycket mat för att sen slänga. Han sa tom "Är man mätt trots man har mat kvar så får man fan trycka i sig det ändå" - Julia kontrade med att det var löjligt. Sami erbjöd sig typ att att äta allas rester.
De pratades långt och länge om mjölk, den är ofta slut för folk tar för mycket och Amilia är sur över det då hon behöver det till sitt kaffe, Julia kontrade med och sa att hon vill kunna dricka ett glas mjölk då och då om hon känner för men folk verkade mest hålla med Amilia.
Efter mötet var slut och de flesta gått kände tydligen Mergim samma sak som Julia och sa till Anty "Jag skiter i, jag tänker dricka min mjölk om jag vill!"
That's pretty much it 😄