2020-02-23, 12:57
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Vad baserar du detta på?

Kan du sakligt dementera några av bevisen?

Eller räcker det med att inbilla dig attt det är så för dig?

Få höra nu vad du har att säga till ditt försvar som strider mot detta.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0166354220300528

Jag diskuterar inte konspirationsteorier. I så fall hade jag varit i det forumet. Skräpa inte ner denna tråd.
Citera
2020-02-23, 12:59
Medlem
Italien jobbar på snabbt. 134 fall helt plötsligt.
Citera
2020-02-23, 13:00
Bannlyst
Som sagt kul för DN och de svenska kändisarna som tagit taget ned till Venedig.

De visar med beteendet vilka goda människor de är och har saklart gatt pa folkhälsomyndighetens linje att det e minsann Ingen fara, Vid ankomst i Venedig ser de italienare som dessa

https://www.ilmessaggero.it/italia/diretta_coronavirus_tempo_reale_italia_milano_pado va_venezia_roma_torino_veneto_lombardia_piemonte_v altellina_sondrio_news-5069944.html#&gid=5070031&pid=1

Dessutom spottar ju media ut att masker inte hjälper
Citera
2020-02-23, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Nej. Detta är konspirationsteorier som du omfamnar. Du vägrar att avklara detta i konspirationsforumet.

Teorier som misstänkliggör USA är alltid konspirationsteorier.
Teorier som misstänkliggör Ryssland eller Kina är alltid trovärdiga.
Eller?
Senast redigerad av fittelkjell 2020-02-23 kl. 13:03.
Citera
2020-02-23, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Italien har nu snabbt förberett tusentals sängar på militära anläggningar för att kunna ta hand om och isolera smittade och sjuka. Säger ju en del om hur man ser på epidemin.

Antalet svårt sjuka har nu stigit till 26.

http://www.rainews.it/dl/rainews/articoli/Coronavirus-In-Italia-76-positivi-e-due-morti-in-5-regioni-Misure-straordinarie-Veneto-e-Lombardia-s i-ferma-sport-e567d9b2-682a-4688-8c04-b8f669372df3.html

Mmm men det är iiingen fara enligt våra myndigheter!
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag diskuterar inte konspirationsteorier. I så fall hade jag varit i det forumet. Skräpa inte ner denna tråd.

Din inbillning verkar räcka för dig, precis som jag trodde. Dina inlägg är det därför som skräpar ner tråden, inte mina som innehåller fakta.

Hade du klickat på länken så hade du sett att det var en peer-reviewed artikel.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Vad baserar du detta på?

Kan du sakligt dementera några av bevisen?

Eller räcker det med att inbilla dig attt det är så för dig?

Få höra nu vad du har att säga till ditt försvar som strider mot detta.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0166354220300528

Det var ett väldigt dåligt biovapen i sådana fall. Det är nog inte någon som är kunning som tror på detta.

Bara massa klick-horor till journalister som skriver om sånt.
Citera
2020-02-23, 13:06
Medlem
Citat:
Din inbillning verkar räcka för dig, precis som jag trodde. Dina inlägg är det därför som skräpar ner tråden, inte mina som innehåller fakta.

Hade du klickat på länken så hade du sett att det var en peer-reviewed artikel.

Jaha, och du som molekylärbiologiska expert kan förklara vad den artikeln säger förstår jag. Not.
Citera
2020-02-23, 13:08
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jaha, och du som molekylärbiologiska expert kan förklara vad den artikeln säger förstår jag. Not.

Jag kan förstå dem ja, samma som många andra. Mina slutsatser är oxå desamma. Men för er som inte kan förstå så har ni förklaringen här.

https://www.naturalnews.com/2020-02-19-covid-19-coronavirus-found-to-contain-gain-of-function-for-efficient-spreading-human-popu lation.html
Citera
2020-02-23, 13:08
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Det var nog inte dödligheten han syftade på, utan att du har glömt så många faktorer i din analys.

Det är så passande för din obryddhet inför fakta att det faktiskt inte var mig han citerade så allt du skriver nedan som att jag hade påstått följande är humor.
Jag försöker svara ändå.

Citat:
T.ex att de "2500 döda(kinesiska siffror som inte räknar in de som dör hemma eller utanför sjukhus)" hittills kommer till större delen ifrån en stad, och hur många städer finns det på jorden? Spridningen bara ökar, och kommer sannolikt tillslut omsluta hela världen, med denna takt. Och det inom ett par månader.
Hur många döda har vi då?

Ja idiotsverige. Hur många megastäder som Wuhan finns det i världen? 2500 döda ja. Wuhan har över 9 miljoner invånare. Hubeiprovinsen har ca 60 miljoner invånare. Men enligt din matematik och logik så är dödligheten 60%..
Omsluta världen om ett par månader? Det verkar som du vill att det ska vara så. I verkligheten pekar det inte mot det scenariot. Tvärtom så har professionen börjat hitta läkemedel mot viruset.

Citat:
Allt vi vet egentligen är att 10% av de som idag behandlas på sjukhus med intensivvård ändå dör. Hur stor är t.ex dödligheten hos smittade utan tillgång till intensivvård?(respirator, blodtransfusioner med antikroppar, Alluvia, etc).
Nej. Det är inte belagt att det är 10% dödlighet. Det är en osanning som du försöker göra till en trådsanning.

Citat:
Kanske är den faktiskt 60% som vissa kinesiska läkare hävdar?
Kanske är den 110% som en Paradise Hotel-deltagare påstod.
Eller så är den runtomkring vad de som faktiskt har insyn i saken säger att den är.

Citat:
De siffror du leker med är ju som att säga att ingen hittills har dött i "killervirus x" efter 2 veckor trots att hela världen är infekterade och att dödligheten av detta biovapen är 100% efter 3 veckor.
Ja , jag har ju inte sagt något av detta som sagt.
Återigen, biovapen är ytterligare en trådsanning du försöker skapa. 100% dödlighet efter 3 veckor minsann.. Hå hå, ja ja.

Citat:
För tidigt att uttala sig helt enkelt. Du förringar medvetet faran.
OK. Jag försöker iaf hålla mig saklig och realistisk. Tycker du att du gör detsamma? För mitt intryck av dig är: osaklig, konspiratorisk, alarmistisk, cherrypickare, faktafientlig, överdriven.

Ditt beteende är inte friskt. Även om din intention skulle vara/är att vara hjälpsam och varna för fara så är sättet du gör saker på galet.
Skulle jag analysera dig enligt din metod så är du en massmördarpsykopat som dödar kattungar till frukost. Rimligt eller överdrivet?

Jag skulle råda dig att fundera på psykiatrisk hjälp, eller åtminstone ta ledigt från nätet en vecka, för att komma ur detta hål . I bästa välmening.
Citera
2020-02-23, 13:11
Medlem
Citat:
Jag kan förstå dem ja, samma som många andra. Mina slutsatser är oxå desamma. Men för er som inte kan förstå så har ni förklaringen här.

https://www.naturalnews.com/2020-02-19-covid-19-coronavirus-found-to-contain-gain-of-function-for-efficient-spreading-human-popu lation.html

Och du har alltså ingen kunskap kring att virus rekombinerar helt naturligt
Citera
2020-02-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Sjukhus är väl hittills den största enskilda platsen. Skolor, Dagis och mm stängs är det första som stängs. Sjukhus kan inte stängas.

Jovisst kan sjukhus stängas. Det har redan gjorts i Kina och Italien. När utrustningen är slut och personalen smittad vad gör man då? Stänger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in