Citat:
Ursprungligen postat av
Shabrak
Helt rätt, lägg där till att vittnet Anders Björkman betonade en sak han var säker på, att mannen som
sköt hade stickad blå mössa, som var vikt. Engström hade keps som är nåt helt annat...
SE var lång nog, 182 cm. Han ser hyfsat bredaxlad ut, särskilt med rocken på. Drygt 80 kg enligt egen uppgift från tiden för gärningen. Alltså strax över medellängd, knappast tunn utan att för den delen vara fet.
Rätta mig om jag har fel, men har något vittne med säkerhet påstått att GM INTE haft glasögon? De flesta uppger väl att de inte ser ansiktet särskilt bra, om alls.
Uppgifterna om den stickade mössan från AB talar absolut mot SE som GM, givet kepsen han hade på sig. Vi ska dock erinra oss om att AB faktiskt var på kanelen och att LJ med säkerhet säger att den han såg springa förbi hade keps.
Med detta sagt håller jag med om att det mest sannolika är att SE sett mordet på avstånd , eller i varje fall varit i närheten, och försökt göra sig själv viktigare och mer heroisk än vad han i själva verket var. Det för många antaganden för kunna slå fast att SE är GM, vi är inte ens i närheten.