2020-02-23, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Har det kommit uppgifter på hur många resenärer SAS förlorar pga sin film?

Psykologi är starka grejor. Jag köper inte Gilette längre eftersom jag fått en aversion mot dem. När jag var liten så tvingades jag äta gröna ärtor en gång och sedan dessa kan jag inte äta gröna ärtor. Samma "känsla" får jag av Gillette idag. - Jag vill inte med dem att göra. Star Wars som var min husgud tidigare skiter jag i nu. Jag VILL INTE se de senaste fimerna ens om det är gratis för det är så sönder "wokat". Jag kommer inte orka med det. Jag kommer bara att sitta obekvämt i salongen och vänta på den politiska korrektheten. Dyker SAS reklam upp idag i min svenska TV så byter jag OMEDELBART kanal. - Omedelbart. Det är reflexmässigt.
Citera
2020-02-23, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
De har väl börjat skaka av sig det skadliga inflytande som förekommit på svensk politik och som har vänt de styrande mot folket. Vi har mycket att lära av Danmark. Över huvud taget borde vi i Norden knyta närmare band, det kommer att bli en nödvändighet för framtiden. Mot en stark skandinavisk/nordisk identitet!

Stockholmarna vill inte det. De vill leva i sin lilla DN-skadade värld.
Citera
2020-02-23, 11:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
De har väl börjat skaka av sig det skadliga inflytande som förekommit på svensk politik och som har vänt de styrande mot folket. Vi har mycket att lära av Danmark. Över huvud taget borde vi i Norden knyta närmare band, det kommer att bli en nödvändighet för framtiden. Mot en stark skandinavisk/nordisk identitet!
Ni borde det ja, men det finns inget som tyder på att grannländerna vill ha något att göra med experimentet sverige och de tafatta svenskarna.
Citera
2020-02-23, 11:41
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Troligtvis inte en kännbar minskning. De som blir mest upprörda reser inte med SAS från början.

Jag tror du har helt fel, många som flyger mycket (som jag gör) kommer undvika SAS, som exempel så har många på min avdelning (c:a 20 man *10-30 resor/år) beslutat att använda andra flygbolag.

Svaret om fler har gjort samma kommer i april när SAS presenterar antal passagerare för Mars (räknar med c:a 1 månads förskjutning p.g.av att man bokar tidigare)
Citera
2020-02-23, 14:15
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotrod-SWE
Jag tror du har helt fel, många som flyger mycket (som jag gör) kommer undvika SAS, som exempel så har många på min avdelning (c:a 20 man *10-30 resor/år) beslutat att använda andra flygbolag.

Svaret om fler har gjort samma kommer i april när SAS presenterar antal passagerare för Mars (räknar med c:a 1 månads förskjutning p.g.av att man bokar tidigare)

Det var många det.
Hur kom ni fram till detta? Ett gemensamt möte? I slutändan kommer ni välja det som passar er bäst. Man skiter i filmen inom kort
Citera
2020-02-23, 14:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det var många det.
Hur kom ni fram till detta? Ett gemensamt möte? I slutändan kommer ni välja det som passar er bäst. Man skiter i filmen inom kort
Filmen har redan ändrats från att vara en nyhet till att bli ett av många exempel på kulturellt självhat, jag har redan länkat till exempel på när den används just så. Där man inte visar själva filmen utan bara nämner den som ett exempel som de flesta redan känner till.

Visst är det så att man "skiter i filmen", det gör de flesta redan. Däremot har varumärket SAS för ganska många blivit associerat med något man ogillar. Så att klicka i en annan ruta än SAS när man bokar biljetter kommer inte att handla om att man drar sig till minnes hela den här cirkusen. Det handlar istället om att varumärket SAS blivit negativt laddat, på samma sätt som med Gillette, Neurosedyn eller Union Carbide.

För det är så reklam är tänkt att fungera. När du står i butiken & väljer så spelar du inte upp en massa reklamfilmer för ditt inre öga när du skall välja produkt. Du fattar ett sekundsnabbt beslut baserat på vilket varumärke som känns bäst just då. I detta beslut spelar givetvis reklam, rekommendationer, tidigare erfarenhet, företagets rykte osv. in.

Nu har SAS varumärke för många fått en mer negativ laddning & det kan ni inte fantisera bort hur mycket ni än försöker.

Som reklamkampanj för ett företag betraktat så var detta ett praktfiasko, som kommer att diskuteras länge inom marknadsföringsutbildningar.
Citera
2020-02-23, 14:44
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Filmen har redan ändrats från att vara en nyhet till att bli ett av många exempel på kulturellt självhat, jag har redan länkat till exempel på när den används just så. Där man inte visar själva filmen utan bara nämner den som ett exempel som de flesta redan känner till.

Visst är det så att man "skiter i filmen", det gör de flesta redan. Däremot har varumärket SAS för ganska många blivit associerat med något man ogillar. Så att klicka i en annan ruta än SAS när man bokar biljetter kommer inte att handla om att man drar sig till minnes hela den här cirkusen. Det handlar istället om att varumärket SAS blivit negativt laddat, på samma sätt som med Gillette, Neurosedyn eller Union Carbide.

För det är så reklam är tänkt att fungera. När du står i butiken & väljer så spelar du inte upp en massa reklamfilmer för ditt inre öga när du skall välja produkt. Du fattar ett sekundsnabbt beslut baserat på vilket varumärke som känns bäst just då. I detta beslut spelar givetvis reklam, rekommendationer, tidigare erfarenhet, företagets rykte osv. in.

Nu har SAS varumärke för många fått en mer negativ laddning & det kan ni inte fantisera bort hur mycket ni än försöker.

Som reklamkampanj för ett företag betraktat så var detta ett praktfiasko, som kommer att diskuteras länge inom marknadsföringsutbildningar.

Praktfiasko, definitivt! Det säger jag ingenting om. Däremot tror jag inte effekten blir särskilt stor på antal resande. De flesta som reser i tjänsten värderar sina poäng mer.
Citera
2020-02-23, 14:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Inte ens den riktiga vänstern verkar gilla filmen. Så vem målgruppen är kan man bara spekulera i.
Med SAS-reklamen ramte ‘woke capitalism’ også Danmark
Hvorfor forsvarer folk på venstrefløjen pludselig en multinational virksomhed som SAS? Vi bør passe på med at falde for den type ‘progressiv kapitalisme’, som SAS-reklamen er et udtryk for.

I stedet for at gøre multinationale selskaber til vores fælles, moralske pejlemærker og kulturelle orienteringspunkter, bør vi så ikke prøve at forstå, hvordan det er gået til, at denne form for dydssignalering har vundet udbredelse, og hvorfor den er blevet til en gangbar strategi for den ejende klasse?
https://solidaritet.dk/med-sas-reklamen-ramte-woke-kapitalismen-ogsaa-danmark/
Citera
2020-02-23, 14:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Praktfiasko, definitivt! Det säger jag ingenting om. Däremot tror jag inte effekten blir särskilt stor på antal resande. De flesta som reser i tjänsten värderar sina poäng mer.
Jag tror som sagt inte heller att det blir en jätte-effekt. Men några procent kan det sannolikt göra & det kan vara nog i en så utsatt bransch.

Jag tror jag flög med SAS ett tiotal gånger förra året, det gör jag inte i år.
Citera
2020-02-23, 15:57
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Citat:
Det var många det.

Det tog upp på ett "veckomöte" där vi tittade på filmen och konstaterade att detta nog inte var så smart av SAS, dom är sällan billigast eller bäst så jag tror inte valet blir så svårt, men som jag skrev i mars får vi svaret.
Citera
2020-02-23, 16:03
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotrod-SWE
Det tog upp på ett "veckomöte" där vi tittade på filmen och konstaterade att detta nog inte var så smart av SAS, dom är sällan billigast eller bäst så jag tror inte valet blir så svårt, men som jag skrev i mars får vi svaret.

Låter inte så seriöst att ta upp något liknande på ett veckomöte. Om de sällan är billigast och bäst så är det märkligt att ni valt dem så ofta tidigare. Kanske på grund av poängen?
Citera
2020-02-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte ens den riktiga vänstern verkar gilla filmen. Så vem målgruppen är kan man bara spekulera i.
Med SAS-reklamen ramte ‘woke capitalism’ også Danmark
Hvorfor forsvarer folk på venstrefløjen pludselig en multinational virksomhed som SAS? Vi bør passe på med at falde for den type ‘progressiv kapitalisme’, som SAS-reklamen er et udtryk for.

I stedet for at gøre multinationale selskaber til vores fælles, moralske pejlemærker og kulturelle orienteringspunkter, bør vi så ikke prøve at forstå, hvordan det er gået til, at denne form for dydssignalering har vundet udbredelse, og hvorfor den er blevet til en gangbar strategi for den ejende klasse?
https://solidaritet.dk/med-sas-reklamen-ramte-woke-kapitalismen-ogsaa-danmark/

Danmark är Danmark. Extremvänstern i Danmark är emot invandringen av "fel slags människor" och "invandringen slår sönder solidariteten" - Köpenhamn ligger 20 år före Stockholm mentalt.

Det som kan rädda SAS är att de gör klart och tydligt klart för folk att de VET att skaninavierna är unika och att de älskar dem. Att säga att det var klumpigt och ogenomtänkt. Svenskar särskilt är utleda på all "backstabbing" men reklamarna lallar på Södermalm och anar ingenting. De har ingen kontakt med folket längre. Byt då jobb för helvete istället för att bara vara en DN-skadad penisförlängare av La Familia Bonniers Agenda. Har du ett företag? UNDVIK för guds skull Stockholmsfirmor. Där jobbar bara DN-skadade. De rycker fram en manlig neger som skall leka en svenskas "helt naturliga" man. Om och OM igen likt en dement dåre.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-02-23 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in