2020-02-23, 11:34
Medlem
Einsturzendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Morgonen började bra ...äntligen!

Sen börjar tempen stiga med att vissa vill visa att "mitt inlägg är bättre än ditt" som på dagis där min familj är bättre än din. Skärpning, tråden handlar om "virus och panik" och inga egotripper.

Kunskap och orientering i rummet finns väl beskrivet på forumet. Som sista och viktigaste utpost är det ditt immunförsvar som avgör hur det går i din kropps resa för att undvika så att smittan inte tar över. Lite virus typ 100k per mm sägs vara ok om ditt immunförsvar är ok, vad det nu är.

Att din kropp blir starkare i en positiv avspänd miljö håller nog alla med om så länge du inte är en förnekare. Vad som alla har hemma och fritt är humor samt gärna ett skratt i din egen version. Behöver du lite hjälp så finns det på tuben och själv lägger jag till Netflix för att koppla av oron kring det osynliga viruset så att mitt immunförsvar är i toppform när det behövs.

Serien Anne med ett "E" passar bra en söndag istället för Snedvridna Aftonbladet med ett "A". Rangordning bland läkare eller saker mm är skitsamma, jag väljer hellre Dr Campbell med ett "C" alla dar i veckan än följer hjontågets march med PK-förnekelse i vänster bakficka.

Som grädde på moset har jag tagit ett vaccin mot pneumokock-lunginflammation. Det rekommenderas för de i mogen ålder och räcker livet ut. Prevenar 13 heter det och finns bl.a i Thailand på de bättre sjukhusen och kostar ca 4300 baht. Lycka till med söndagsnöjet att planera till musik o bild, vi får se hur det ser ut när det kommer ...

Låter sunt . Det var längesedan det kom några positiva nyheter tyvärr, ser bara mörkare och mörkare ut för varje dag som går. Hoppas på lite uppmuntrande resultat från Kinas anti-virala studie i veckan eller nästa.

Jag fick faktiskt också mitt pneumokock-vaccin i fredags, även om jag inte tillhör någon riskgrupp (mig veterligen). Bättre än ingenting i alla fall.
Citera
2020-02-23, 11:34
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Utan att länder mörkar så kan antal smittade vara 5-20 gånger högre. Det finns historiska fall där det kan ha varit 100 gånger högre. Kina behöver inte mörka. De vet inte. USA har ett spann på 10 milj fall mellan de lägsta och högsta siffrorna av influensa. Varför? Man vet inte. Det är samma här.

Det viktiga är att det man hittar speglar verkligheten i ökning eller minskning och man har ett hum om minimum.

Antal döda är lättare att ha koll på.

Det är inte konstigt att siffrorna i Kina inte är att lita på. Enligt uppgift hade dom i Wuhan bara 2000 st testkit per dag att kolla med och alla som dött hemma kremerades utan att testas, ca 60% dog hemma i Wuhan.
Citera
2020-02-23, 11:35
Medlem
Xehkes avatar
Om vi studerar dom relativt unga personerna som är allvarligt sjuka eller som har avlidit av denna sjukdom så är det några läkare i Kina under 40 år som avlidit och den här löparen i Italien som är svårt sjuk.

Frågan är då om det faktiskt är helt random att dessa unga blir så sjuka och/eller dör eller om det finns ett samband mellan stress och fysisk utmattning och svår sjukdom/död. Läkarna har ansträngt sig ganska rejält och förmodligen varit stressade till max. Löparen hade sprungit flera lopp och spelat fotboll, trots förkylningssymptom. Borde rimligtvis finnas ett samband.
Citera
2020-02-23, 11:36
Medlem
Einsturzendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Verkar som att dom har haft goda resultat med Chloroquine (gammal medicin mot Malaria) vid behandling av Covid19.

Chloroquine phosphate, an old drug for treatment of malaria, is shown to have apparent efficacy and acceptable safety against COVID-19 associated pneumonia in multicenter clinical trials conducted in China.

https://www.jstage.jst.go.jp/article/bst/advpub/0/advpub_2020.01047/_article

Ja, det verkar onekligen som en bra nyhet.

Citat:
Thus far, results from more than 100 patients have demonstrated that chloroquine phosphate is superior to the control treatment in inhibiting the exacerbation of pneumonia, improving lung imaging findings, promoting a virus-negative conversion, and shortening the disease course according to the news briefing. Severe adverse reactions to chloroquine phosphate were not noted in the aforementioned patients.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Billig patentfri medicin så en god nyhet!

Japp! Den kommer börja rekommenderas som behandling och användas i större delar av befolkningen, förhoppningsvis kommer det få ner dödstalen rejält.
Citera
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Då är du dåligt informerad

Årets (2019/20) influensavaccin innehåller även vaccin för svininfluensan.

Du är troligen inte vaccinerad för influensan. Eller?

Edit: länk
https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/sjukdomar--besvar-1/influensa/efter-forra-arets-flopp-har-ar-influensavaccin-20182019/

Nej det är jag inte och det är ju inget man i regel rekomenderar unga friska män, men kommer det erbjudas vaccin mot coronaviruset så lär jag ta det!
Citera
2020-02-23, 11:37
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einsturzende
Ja, det verkar onekligen som en bra nyhet.

Håller verkligen tummarna för att den verkligen funkar och kan hjälpa till att få ner CFR till en bit under 1%
Citera
2020-02-23, 11:38
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
3: 2500 döda av 7000000000 människor kan rimligtvis inte betraktas som många.

Ditt sätt att resonera är faktiskt som att kasta sig ut från ett 20-våningshus, och 5 meter över marken tänka att "det är ju ingen fara, jag lever ju".
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Om vi studerar dom relativt unga personerna som är allvarligt sjuka eller som har avlidit av denna sjukdom så är det några läkare i Kina under 40 år som avlidit och den här löparen i Italien som är svårt sjuk.

Frågan är då om det faktiskt är helt random att dessa unga blir så sjuka och/eller dör eller om det finns ett samband mellan stress och fysisk utmattning och svår sjukdom/död. Läkarna har ansträngt sig ganska rejält och förmodligen varit stressade till max. Löparen hade sprungit flera lopp och spelat fotboll, trots förkylningssymptom. Borde rimligtvis finnas ett samband.

Bästa för imunförsvaret är väl att skaffa en burk sömnpiller o sova sig igenom skiten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannon
Verkar lite överdrivet om oron över Italien. Festivalen i Venedig pågår för fullt med folk från hela världen. Inga tomma gator där enligt bilderna. Tvärtom.

https://sputniknews.com/photo/202002181078341301-masks-and-faces-of-venice-carnival-2020/

Och 400 DN-läsare åker tåg till Venedig. Kommer vi att få se tågkarantän då de kommer hem eller får de sprida ut sig i Stockholm utan så mycket som notis DN?

https://twitter.com/pwolodarski/status/1230836099926446081
Citera
2020-02-23, 11:39
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:

Sambandet du söker är ju att hjärtmuskeln blir mer exponerad för viruset vid hög ansträngning, vilket du borde veta efterssom du följt tråden. Du vill bara att någon annan ska säga det, right?

Det finns dock både barn och tonåringar som dött, utan någon evidens att dessa har ansträngt sig, och där misstänker jag ett annat samband som även kan gälla för läkarna: de har blivit exponerade för 2 olika varianter av viruset(mutationer) vilket överbelastade immunförsvaret helt enkelt. Detta kan ha varit antingen den ena efter den andra, eller 2 samtidigt. Detta förklarar oxå bättre varför vissa dör "knall och fall" utan symptom.
Citera
2020-02-23, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Nej Viruset kommer inte från fladdermössen, denna teori kan anses motbevisad.

"Smoking Gun" har hittats angående att detta virus är tillverkat i ett lab; det är ett biovapen med andra ord. Och det kommer ifrån USA!

Video finnes med Dr. Francis Boyle som har granskat detta noga på följande länk.

"This is clearly a biological warfare weapon!" Dr Francis Boyle
"It came from the bsl-3 Biowarfare Lab at North Carolina"

https://www.brighteon.com/b4e196ff-d...0-8bc1bea6dc09

Artikel om detta.
https://www.naturalnews.com/2020-02-...opulation.html

Obs detta är redan avhandlat tidigare i tråden, men inlägget försvann temporärt pg.a klagomål ifrån "lägga-locket-på"-maffian som inte kan stå ut med att sanningen kommer ut till kreti och pleti.

Det är dock tillbaka nu efter att modsen granskat det och kan återfinnas här. (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Det är således lönlöst för "lägga-locket-på"-maffian att klaga åter, det kan inte anses vara en konspirationsteori, utan är högst aktuellt efterssom det kan främja diskussion kring virusets ursprung.

Hade väntat på att någon bekräftelse skulle komma att det är ett biovapen det handlar om, dina länkar är döda så länkar direkt till källan istället. Om de tolkningar av rapporten du presenterar är korrekta får någon som är mer kunnig avgöra.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0166354220300528
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in