2020-02-23, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ps snälla vill du bara radera kontonumret i ditt inlägg )

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
@PolisenÖrebro - tacksam om du raderar kontonumret i det citerade inlägget av mig. Gå in på pennan därnere och gör en redigering och radera. Stort tack!

Done!

Tack för påminnelsen. Klantigt var bara förnamnet.
Citera
2020-02-23, 10:29
Medlem
Citat:
Picasso2 skriver såhär: Det är Swedbank och skippa streck och mellanrum. Annars får man upp "mottagarkonto saknas".
Katten har gjort allt det. Men hens bank vill inte ta det. Märkligt.
Citera
2020-02-23, 10:31
Medlem
Citat:
Picasso2 skriver såhär: Det är Swedbank och skippa streck och mellanrum. Annars får man upp "mottagarkonto saknas".
Jag har haft kontakt med Picasso2 och även med min bank på morgonen... de hävdar att de sista 9 siffrorna i kontonumret (före den sista siffran -5) ska vara 8 siffror.

Jag har skippat både - och mellanslag.
Citera
2020-02-23, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har haft kontakt med Picasso2 och även med min bank på morgonen... de hävdar att de sista 9 siffrorna i kontonumret (före den sista siffran -5) ska vara 8 siffror.

Försök att skippa 6:an i clearingnumret. Kan vara den som kluddar.
Citera
2020-02-23, 10:34
Medlem
Citat:
Är det någon mer än jag som har problem med att få överföring att fungera?
Min bank är tydligen kinkig (Länsförsäkringar Bank)... någon som har samma bank och fått igenom överföringen?

Jag har Nordea och dom protesterade inte.
Citera
2020-02-23, 10:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Prova att googla: ”överföra länsförsäkringar till swedbank”
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-23 kl. 10:37.
Citera
2020-02-23, 10:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Katten har gjort allt det. Men hens bank vill inte ta det. Märkligt.

Citat:

LÖSNINGEN PÅ SWEDBANKÖVERFÖRINGSPROBLEMET:

När du ska föra över pengar till Swedbank anger du inga streck (-) eller punkter.

Om clearingnumret börjar på 7: ange totalt 11 siffror.

Om clearingnumret börjar på 8: ange totalt 15 siffror (det femsiffriga clearingnumret och därefter kontonummer).
Om kontonumret har färre än 15 siffror fyller du på med nollor mellan clearingnumret och kontonumret.
Citera
2020-02-23, 10:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Man kan ju fråga sig hur skildringarna i hela detta FUP inverkar på de vittnen som kommer att delta i rättegången. Betänk att dessa personer hittills inte har fått möjlighet att se hela bilden, och så en vecka innan förhandlingen kanske deras syn och tankar mycket väl kan påverkas av förundersökningsinnehållet.

I synnerhet i detta mål, eftersom en stor del av vittnena är bekanta, vänner, kollegor som vittnar om BO och MGM ur ett personligt perspektiv (snarare än tekniska, konkreta mordplatsvittnesmål eller dylikt).

För hur väl dessa vittnen än må ha känt målets två huvudpersoner, så blir de nog varse hur mycket som de inte har känt till om deras personligheter och agerande. Vilket i sin tur onekligen kan färga av sig på vittnesmålen framöver. Dvs inte att vittnena nödvändigtvis tar tillbaka eller lägger till utsagor jämfört med sina tidigare polisförhör, men däremot kanske tonar ner eller omformulerar vissa tidigare utsagor. Ska bli ytterst intressant att höra.
Citera
2020-02-23, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Man kan ju fråga sig hur skildringarna i hela detta FUP inverkar på de vittnen som kommer att delta i rättegången. Betänk att dessa personer hittills inte har fått möjlighet att se hela bilden, och så en vecka innan förhandlingen kanske deras syn och tankar mycket väl kan påverkas av förundersökningsinnehållet.

I synnerhet i detta mål, eftersom en stor del av vittnena är bekanta, vänner, kollegor som vittnar om BO och MGM ur ett personligt perspektiv (snarare än tekniska, konkreta mordplatsvittnesmål eller dylikt).

För hur väl dessa vittnen än må ha känt målets två huvudpersoner, så blir de nog varse hur mycket som de inte har känt till om deras personligheter och agerande. Vilket i sin tur onekligen kan färga av sig på vittnesmålen framöver. Dvs inte att vittnena nödvändigtvis tar tillbaka eller lägger till utsagor jämfört med sina tidigare polisförhör, men däremot kanske tonar ner eller omformulerar vissa tidigare utsagor. Ska bli ytterst intressant att höra.
De kommer vara noga inpräntade ang mened, att endast berätta om sånt de faktiskt vet. Visst, de är bara människor - men förhoppningsvis så tar de inte med sånt de läst här utan håller sig till sånt man berättat i förhör. Alla har säkerligen pratat med varandra under dessa två år. Framförallt sen SD blev häktad. Är de lite lite kloka, så ger de fan i att läsa på Flashback och väntar med det tills efter förhandlingen.
Citera
2020-02-23, 10:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Till er som vill bidra med en slant... Vänd er till Picasso så hjälper hen er.
Tack till dig Picasso.
T34Panzer, jag misstänker att du fixar iordning filerna allt eftersom dom kommer, och uppdaterar listor mm.
Tack för det.

Dåså, här kommer första Aktbilaga 166

https://minfil.com/Vbv0dcc3of/Aktbilaga_166_del_1_pdf

https://minfil.com/R2v6dec0o4/Aktbilaga_166_del_2_pdf

PS. Det kan ta lite tid mellan PDF, ha tålamod med mig.

Kan inte nog TACKA er alla (Picasso, Panzar, Puttnot) som tagit initiativ till och slutligen med hårt arbete fått ut FUP till allmänheten! Mycket handlingskraftigt!!!!

Nu Picasso klarar du väl av att ta emot ett tack?!
Citera
2020-02-23, 10:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Ja jag har också tänkt så. Det här var nog en av anledningarna till att lagmannen beslutade att FUP inte skulle släppas digitalt. Beslutet är preliminärt för att han kanske tänker att efter rättegången kan det ändra sig?
Citera
2020-02-23, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan inte nog TACKA er alla (Picasso, Panzar, Puttnot) som tagit initiativ till och slutligen med hårt arbete fått ut FUP till allmänheten! Mycket handlingskraftigt!!!!

Nu Picasso klarar du väl av att ta emot ett tack?!
Vänligt av dig. Jag har faktiskt inte gjort så mycket mer än att svara på PM... Men rart av dig! Det uppskattas. Alla har vi dragit vårt strå till stacken, men Krmkr är arbetshästen här - och Puttenot som forslat fupen halva riket runt :-)
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-23 kl. 10:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in