2020-02-21, 19:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Liverpool har mer trofeer än Arsenal under 2000talet.

Haha för övrigt så har LFCs Wikipedia hemsida uppdaterats och skrivit in PL vinnare år 2014 och 2020 haha
Du fattar väl att 2010 eller 2020-talet inte är 00-talet?

Att ens jämföra Arsenal mot Liverpool under 2000-talet blir det samma som att jämföra en ädlad skotsk whiskey mot en svensk lättöl.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-02-21 kl. 19:38.
Citera
2020-02-21, 20:08
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du fattar väl att 2010 eller 2020-talet inte är 00-talet?

Att ens jämföra Arsenal mot Liverpool under 2000-talet blir det samma som att jämföra en ädlad skotsk whiskey mot en svensk lättöl.

Du skrev 2000 talet.

Är det inte lite lustigt att arsenal har haft sin största era samtidigt som LFC haft sin sämsta och endå tagit mer titlar.
Citera
2020-02-22, 04:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Du skrev 2000 talet.

Är det inte lite lustigt att arsenal har haft sin största era samtidigt som LFC haft sin sämsta och endå tagit mer titlar.
Du har ingen aning överhuvudtaget om vad du snackar om. Kolla upp fakta innan du öppnar käften.
Citera
2020-02-22, 06:23
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Du skrev 2000 talet.

Det är faktiskt rätt imponerande att ha vunnit CL 2 ggr den senaste 15-20års som Liverpool gjort. Är väl endast Barcelona och real Madrid som är.bättre på den punkten? Bayern har 1 eller om det är 2 titlar senaste 20års perioden men minns ej om det är 1 eller 2.

Liverpool är historiskt sett ett mer framgångrikt lag än arsenal både när det gäller inhemska och internationella titlar.

Det som är intressant är att jämföra CL vinster och antalet gånger ligamästare. Vinna inhemska kupper ger jag inte mycket för, mer prestige inom den egna ligan. Visst FA cup är ju stor i England jämfört med cuper i andra länder så sätt.
Citera
2020-02-22, 06:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Det är faktiskt rätt imponerande att ha vunnit CL 2 ggr den senaste 15-20års som Liverpool gjort. Är väl endast Barcelona och real Madrid som är.bättre på den punkten? Bayern har 1 eller om det är 2 titlar senaste 20års perioden men minns ej om det är 1 eller 2.

Liverpool är historiskt sett ett mer framgångrikt lag än arsenal både när det gäller inhemska och internationella titlar.

Det som är intressant är att jämföra CL vinster och antalet gånger ligamästare. Vinna inhemska kupper ger jag inte mycket för, mer prestige inom den egna ligan. Visst FA cup är ju stor i England jämfört med cuper i andra länder så sätt.
Flest CL-titlar sedan år 2000.

1. Real Madrid 5x
2. Barcelona 4x
3. Bayern/Liverpool/Milan 2x
Citera
2020-02-22, 13:57
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Flest CL-titlar sedan år 2000.

1. Real Madrid 5x
2. Barcelona 4x
3. Bayern/Liverpool/Milan 2x

Det var lite pinsamt hur kunde jag glömma bort Milan. Finalen mot juventus på straffar och vinsten mot just Liverpool. Hur som helst Liverpool är bäst i England internationellt senaste 20 års perioden.
Citera
2020-02-22, 19:43
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Redan 2-3 månader in på sitt tränarjobb i spurs kan vi konstatera att detta är samma gamla mourinho. Allt snack på första presskonferensen om att han har lärt sig från united tiden och sett över sig själv bara var tomt skitsnack. Bara lyssna på hur han snackar ned sitt eget lag efter chelsea matchen. Helt uppgiven. Stolt över grabbarna efter en så tam insats. Men han förväntade sig inget annat heller. Skador på son och kane gör HELA laget totalt inkompetent. Gnäller över att han inte har någon anfallare. I ungdomslaget då? Nej just det dem räknas aldrig in i mourinhos planer. Tänk united med skadeproblem mot midtjylland 2016 med mourinho som tränare istället för van gaal. Hade rashford spelat? Nej han hade inte ens varit på bänken. Han hade nog hellre satt upp någon av mittbackarna där för att spela långt och på inlägg.

3 år kvar med detta är vad spurs fansen har att vänta. Have fun.

Förövrigt kan man konstatera att VAR felade idag igen. Men bra att man går ut och säger till när det blir fel så man har något att förhålla sig till. Hade önskat att man gjort det oftare både när det blir rätt och fel så man upplyser folk om vilka regler som gäller. Varför gjorde man inte samma när maguire sparkade batshuayi mellan bena? För det kan väl omöjligt vara ok.
Citera
2020-02-22, 20:28
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Redan 2-3 månader in på sitt tränarjobb i spurs kan vi konstatera att detta är samma gamla mourinho. Allt snack på första presskonferensen om att han har lärt sig från united tiden och sett över sig själv bara var tomt skitsnack. Bara lyssna på hur han snackar ned sitt eget lag efter chelsea matchen. Helt uppgiven. Stolt över grabbarna efter en så tam insats. Men han förväntade sig inget annat heller. Skador på son och kane gör HELA laget totalt inkompetent. Gnäller över att han inte har någon anfallare. I ungdomslaget då? Nej just det dem räknas aldrig in i mourinhos planer. Tänk united med skadeproblem mot midtjylland 2016 med mourinho som tränare istället för van gaal. Hade rashford spelat? Nej han hade inte ens varit på bänken. Han hade nog hellre satt upp någon av mittbackarna där för att spela långt och på inlägg.

3 år kvar med detta är vad spurs fansen har att vänta. Have fun.

Förövrigt kan man konstatera att VAR felade idag igen. Men bra att man går ut och säger till när det blir fel så man har något att förhålla sig till. Hade önskat att man gjort det oftare både när det blir rätt och fel så man upplyser folk om vilka regler som gäller. Varför gjorde man inte samma när maguire sparkade batshuayi mellan bena? För det kan väl omöjligt vara ok.

Så jävla tröttsamt att lyssna på detta domedagssnack om Mourinho. Spelet ser inte bra ut, nej. Spelet såg dock minst lika dåligt ut under Pochettino hela 2019 men under Mourinho vinner Tottenham vinner matcher i alla fall.

Idag mot Chelsea klarade inte spelarna att sätta en tre meters pass i sidled. Spelar inte någon roll vilken tränare eller taktik man har när spelarna inte klarar av det mest grundläggande momenten.

Ser det lika dåligt ut i februari 2021 är jag benägen att ändra min ståndpunkt men vidhåller nu att Mourinho bör få minst sommarfönstret på sig att fixa till laget.
Citera
2020-02-22, 21:42
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Du har ingen aning överhuvudtaget om vad du snackar om. Kolla upp fakta innan du öppnar käften.

Det är ju fakta jag gått på ? Haha.

Du argumenterar ju enbart på känslor.
Citera
2020-02-22, 21:44
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Så jävla tröttsamt att lyssna på detta domedagssnack om Mourinho. Spelet ser inte bra ut, nej. Spelet såg dock minst lika dåligt ut under Pochettino hela 2019 men under Mourinho vinner Tottenham vinner matcher i alla fall.

Idag mot Chelsea klarade inte spelarna att sätta en tre meters pass i sidled. Spelar inte någon roll vilken tränare eller taktik man har när spelarna inte klarar av det mest grundläggande momenten.

Ser det lika dåligt ut i februari 2021 är jag benägen att ändra min ståndpunkt men vidhåller nu att Mourinho bör få minst sommarfönstret på sig att fixa till laget.

Hur många år har han saboterat lag ? Och du vill ge han mer tid ? Jag fruktade vad Tottenham skulle åstadkomma under poch, men under mou så är jag lika lugn som när han var i utd. Gubbens tid är förbi.
Citera
2020-02-23, 01:43
Moderator
zanteras avatar
Mourinho's tid kan vara förbi, eller så har han mer att ge på toppnivå, tiden får utvisa. Dock förundras jag alltid över när folk verkar ta förgivet att ett tränarbyte innebär att spelet helvänder över en vecka och man går från att torska 2-0 mot Brighton till att spöa Chelsea med 4-0 osv osv, trots att det är samma spelare som är ute på planen. Att Poch och Spurs gick skilda vägar kändes logiskt och för det bästa, men faktum återstår ju att de hade problem i varje lagdel med olika spelare. Ett ålderstiget försvar med Alderweireld och Vertonghen t.ex. som känns trötta, ett mittfält där Eriksen hade en fot ut genom dörren (och nu har lämnat) och tomrummet det innebär med kreativitet, och ett anfall där Kane varit i princip ensam striker i flera år (även med Llorente som back-up så roterades det ju inte speciellt mycket).

Var riktigt trött på Mourinho mot slutet i MU men man får ändå var ärlig och se på materialet han har till förfogande. Spurs just nu känns typ som ett segel med massa hål i där det måste täppas igen med lite transfers och dylikt för att få fart på det igen. Sen visst, vi sitter kanske här om 2-3 år och Mourinho har fått kicken från Spurs och man kan konstatera vem som hade rätt eller fel, men drar man sånna slutsatser efter 2-3 månader måste man ju haft EXTREMA förhoppningar från början.

Räcker ju att kolla på konkurrenterna också för att se att det oftast (inte alltid) tar ett tag innan ny tränare och nytt system klickar. Ole har varit i MU i över ett år nu och det finns ingen direkt förbättring taktiskt. När var senast Arsenal gjorde en riktigt bra match där man spelade sitt böljande anfallsspel? 4-5 år sen? Chelsea är väl mardrömmen nr1 för de byter tränare så ofta att förra systemet knappt börjat sätta sig innan nästa man kommer in. Klopp och Pep rosade inte marknaden sina första säsonger heller direkt. Nu låter det iofs som jag försvarar Mourinho och säger att han kommer lyfta Spurs till PL och CL titlar, vilket inte alls är min poäng. Men vi får väl se hur saker går helt enkelt.
Citera
2020-02-23, 10:01
Medlem
Planet Football har en intressant artikel om vilka klubbar som tjänat eller förlorat på VAR bedömningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in