2020-02-23, 01:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Precis som herpes då. Exakt det jag misstänkte från första början när jag hörde att folk "kunde bli smittade på nytt". Det kan väl blomma ut på nytt när immunförsvaret är riktigt taskigt helt enkelt.

Har du någon källa som kan verifiera "din uppfattning"? Isåfall är min tidiga gissning veriferad.

En märklig variant av corona om det stämmer.
Citera
2020-02-23, 01:17
Medlem
Verkar vara 1000 personer från Korea-sekten nu som känner av influensa symptom.
Verkar ha potential att överträffa Disaster Princess detta.
Citera
2020-02-23, 01:22
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Nej det kan det inte.
Hur menar du att medicin kan återställa vävnad?
Har du läst om vad viruset gör i kroppen?

Det får kroppens organ att kolappsa framförallt lungorna att ruttna.

Men det finns virus hämnande preparat. Även antibiotika kan ha resultat mot lunginflammationen som följer.

Syrgas o resperator har tidigare räddat folk med Sars.
Citera
2020-02-23, 01:24
Medlem
Refunds avatar
Har tyvärr varit borta från tråden den senaste tiden, så vet inte hur mycket asymptomatisk smitta/smitta under inkubationstiden avhandlas här och vad flashbacks kollektiva uppfattning är. Hittade dock denna färska artikel om att kinesiska forskare bevisat asymptomatisk överföring:

https://www.businessinsider.com/coronavirus-asymptomatic-transmission-chinese-woman-relatives-2020-2?r=US&IR=T

Citat:
Chinese researchers have confirmed a case of asymptomatic transmission of the new coronavirus: A 20-year-old woman from Wuhan passed it to five of her family members but never got physically sick herself.

The case study is the first concrete evidence that a person showing no symptoms can pass the coronavirus to others — a fact that could make curbing the outbreak even more challenging.

Duger inte detta åt folkhälsomyndigheten som "vetenskapliga bevis" heller? Ser att de blivit mycket mer pragmatiska och tagit bort "vi anser det helt omöjligt". Lyckligtvis tog jag en printscreen för att jag visste att de gjorde helt fel genom att uttala sig så.
Citera
2020-02-23, 01:24
Medlem
Citat:
Precis som herpes då. Exakt det jag misstänkte från första början när jag hörde att folk "kunde bli smittade på nytt". Det kan väl blomma ut på nytt när immunförsvaret är riktigt taskigt helt enkelt.

Har du någon källa som kan verifiera "din uppfattning"? Isåfall är min tidiga gissning veriferad.

Jag uppfattade det mer som att kroppen inte bildar antikroppar mot smittan efter sjukdomstiden, eller att den bildar för lite/dåliga antikroppar så att man med andra ord kan bli smittad igen, inte att smittan ligger latent i kroppen.
Citera
2020-02-23, 01:38
Medlem
HGs avatar
Citat:
Har tyvärr varit borta från tråden den senaste tiden, så vet inte hur mycket asymptomatisk smitta/smitta under inkubationstiden avhandlas här och vad flashbacks kollektiva uppfattning är. Hittade dock denna färska artikel om att kinesiska forskare bevisat asymptomatisk överföring:

https://www.businessinsider.com/coronavirus-asymptomatic-transmission-chinese-woman-relatives-2020-2?r=US&IR=T

Duger inte detta åt folkhälsomyndigheten som "vetenskapliga bevis" heller? Ser att de blivit mycket mer pragmatiska och tagit bort "vi anser det helt omöjligt". Lyckligtvis tog jag en printscreen för att jag visste att de gjorde helt fel genom att uttala sig så.

Skrev de verkligen "vi anser det helt omöjligt"? I så fall visar det hur illa det kommer att gå för Sverige under våren då vi inte verkar ha någon beredskap!
Citera
2020-02-23, 01:39
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det får kroppens organ att kolappsa framförallt lungorna att ruttna.

Men det finns virus hämnande preparat. Även antibiotika kan ha resultat mot lunginflammationen som följer.

Syrgas o resperator har tidigare räddat folk med Sars.

Det är bra att du är positiv
Citera
2020-02-23, 01:43
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Skrev de verkligen "vi anser det helt omöjligt"? I så fall visar det hur illa det kommer att gå för Sverige under våren då vi inte verkar ha någon beredskap!
Ja ja, "vi anser det omöjligt. Patienterna smittar i samband med att de är sjuka punkt slut. Ingen ödmjukhet eller nånting.

Nu står det på deras hemsida att dom kan tänka sig att ändra sin bedömning om det kommer fram nya fakta.

Printen: https://ibb.co/TPyn3RM
Citera
2020-02-23, 01:46
Medlem
Kattskurks avatar
Läste tidigare idag/igår https://www.theguardian.com/world/2020/feb/21/coronavirus-kills-wuhan-doctor-hundreds-infected-china-prisons

29-årig läkare denna gång, men med whistleblowern a´34 år så ser det ut som om yngre friska män drabbas lättare än vad som framgått av statistiken.
=
Undrar hur många läkare som stryker med? Att siffrorna för sjukvårdspersonal som drabbas är rätt höga har framgått tidigare. Men hur många dör?

(Artikeln tog ju även upp att "friluftsläger" och fängelser nu är drabbade. Hur mycket vård de kommer att få är nog diskutabelt.)

Men men, Sverige bör nog överväga att kolla på NHS & London. Har själv ett par irriterande läkare i släkten, men kan ju vara smart att låta dem överleva första vågen iaf..
Citera
2020-02-23, 01:47
Medlem
kansascityshuffles avatar
Mars/April börjar allvaret. Vi ber till Gudarna att 75000 människor dog av nånting som inte var farligare än influensa.
Citera
2020-02-23, 01:48
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det är bra att du är positiv

Jag är inte ett dugg positiv.
De resurser för kritiska lär bara räcka till några hundratal kritiskt sjuka. De kritiskt sjuka tycks även vara sjuka längre tid.

Jag är övertygad om att vi kommer att få se sjukhuspersonal hotas, misshandlas o ev dödas. Vilket har skett i Kina.

Det tycks också som om att man inte heller blir resistent efter att man tillfrisknat.

Frivillig isolering är det jag själv kommer att försätta mig i. Det är ju populärt att i Sverige jobba hemifrån.
Citera
2020-02-23, 01:50
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Mars/April börjar allvaret. Vi ber till Gudarna att 75000 människor dog av nånting som inte var farligare än influensa.
Jag tippar på att det kommer att börja kännas av rätt rejält i Stockholm och andra stora städer i Sverige, med folk som bär ansiktsmasker, och allmänna platser som stängs av, någon gång mellan 10:e april och 20:e april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in