2020-02-23, 01:04
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det där har postats tidigare så inget nytt. Inte heller nytt att virus kan detekteras hos de som precis tillfrisknat avseende symptom. Smittsamheten sjunker naturligtvis med lägre virusmängd och när symptom avtar. Säger sig självt.

Nej det gör den inte.
"Superspridarna" är symptomfria i princip.
Citera
2020-02-23, 01:06
Medlem
79 personer i Italien har smittats av coronaviruset.

Nu ställs tre matcher under söndagen in, rapporterar AFP.

Topplaget Inters – som jagar sitt första ligaguld på flera år – match mot Sampodria är en av dem som stoppas.

https://www.expressen.se/sport/tre-serie-a-matcher-stalls-in-efter-viruset/
Citera
2020-02-23, 01:06
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det där har postats tidigare så inget nytt. Inte heller nytt att virus kan detekteras hos de som precis tillfrisknat avseende symptom. Smittsamheten sjunker naturligtvis med lägre virusmängd och när symptom avtar. Säger sig självt.

Jojo, att det smittar när personen precis blivit frisk är ju redan känt, som med de flesta andra smittsamma sjukdomar.

Jag uppfattar dock att den här smittan sitter i för evigt i kroppen.
Citera
2020-02-23, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det är väl bara för dig att inte läsa tråden. Vad är problemet? Och nej mänskligheten kommer inte att gå under men intresset är så stort därför att det här är en händelse som kommer att sätta spår i människans historia. Den kommer att påverka ekonomi och samhälle. En svart svan helt enkelt och det är därför den är så intressant. Det var förresten exakt 100 år sedan sist det begav sig med en liknande pandemi.

Well det har funnits fler pandemier sen spanska sjukan. Asiaten, Hong-Kong-influensan, svininfluensan. Vad som liknar vad vet först när det är över.
Citera
2020-02-23, 01:08
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Nyheter från Iran:

"Iran’s government and media lied about coronavirus outbreak, riots erupt"

https://www.jpost.com/Middle-East/Irans-government-and-media-lied-about-coronavirus-outbreak-riots-erupt-618431

Jag minns att Hanif Bali skrev på twitter att det inte är rasism att generellt försöka undvika asiater pga rädsla för corona. Jag undrar om han tycker samma sak nu fast om iranier... Och hur han hade tänkt försöka undvika sig själv.
Citera
2020-02-23, 01:09
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Min erfarenhet är att norra Italien har en god sjukvård.
Så att två dött är väldigt oroande. Likaså att antalet kritiskt är så högt. Om det följer samma trend vid uppskalning så lär det här sätta sjukvården under stress.

En sak är säker o det är att Coronan nu fått ett brohuvud in i Europa.

Lite oroande är att Milano har fått sitt första fall. Nu är det ett tag sedan jag var där men det är en stad med tunnelbana.

Sjukvård botar inte coronavirusinfektion.
Virusutbrott finns redan i både Frankrike och Tyskland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Jojo, att det smittar när personen precis blivit frisk är ju redan känt, som med de flesta andra smittsamma sjukdomar.

Det stämmer inte.
Citera
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

Precis som herpes då. Exakt det jag misstänkte från första början när jag hörde att folk "kunde bli smittade på nytt". Det kan väl blomma ut på nytt när immunförsvaret är riktigt taskigt helt enkelt.

Har du någon källa som kan verifiera "din uppfattning"? Isåfall är min tidiga gissning veriferad.
Citera
2020-02-23, 01:11
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Precis som herpes då. Exakt det jag misstänkte från första början när jag hörde att folk "kunde bli smittade på nytt". Det kan väl blomma ut på nytt när immunförsvaret är riktigt taskigt helt enkelt.

Har du någon källa som kan verifiera "din uppfattning"? Isåfall är min tidiga gissning veriferad.

Se mitt förr-förra inlägg så har du 2 länkar där.
Fann inte ut om det gällde för evigt eller temporärt, därför jag frågade här, men en annan sa att det inte stämde.
Citera
2020-02-23, 01:13
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Sjukvård botar inte coronavirusinfektion.
Virusutbrott finns redan i både Frankrike och Tyskland.

Sjukvård kan rädda livet på de som är ”kritiska” fall.
Utan medicin, maskin o gas så lär dödligheten skjuta i höjden.
Citera
2020-02-23, 01:15
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Sjukvård kan rädda livet på de som är ”kritiska” fall.
Utan medicin, maskin o gas så lär dödligheten skjuta i höjden.

Nej det kan det inte.
Hur menar du att medicin kan återställa vävnad?
Har du läst om vad viruset gör i kroppen?
Citera
2020-02-23, 01:16
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Nyheter från Iran:

"Iran’s government and media lied about coronavirus outbreak, riots erupt"

https://www.jpost.com/Middle-East/Irans-government-and-media-lied-about-coronavirus-outbreak-riots-erupt-618431

Iran har också dålig beredskap på att hantera epidemier. Sjukhusen saknar rätt utrustning och det riskerar bli ett nytt spridningsland om utbrottet är utom kontroll. Att folk dessutom nu samlats i demonstrationer mot regeringen blir ju ännu värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in