2020-02-22, 13:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lars Mittanks eget bagage så klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Om du skriver att han lämnade hans bagage tror vi läsare lätt att det rör sig om någon annan persons.

Det är en ren omöjlighet att någon skulle missförstå vems bagage som blev kvarlämnat vilket ord som än skrevs.

För en person som har läst tråden och satt sig in i försvinnandet, så framför det klart och tydligt att det handlar om Mittanks bagage. Detta har diskuterats flitigt och det finns också en hel del videoklipp.

Här ser man hur han kommer med bagaget lugnt gående med ryggsäcken på ryggen och i den högra handen bärande en välfylld väska. 46 minuter senare kommer Mittank springande i full galopp tomhänt.
Citera
2020-02-22, 17:26
Medlem
Liepkalniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är en ren omöjlighet att någon skulle missförstå vems bagage som blev kvarlämnat vilket ord som än skrevs.

Jag tolkade det som att det var läkarens bagage det handlade om.

Inte för att jag förstod varför, men med felaktigt possessivt pronomen är det lätt att missförstå.
Citera
2020-02-22, 17:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mittanks kvarlämnade bagage.

Citat:
Ursprungligen postat av Liepkalnis

Inte för att jag förstod varför, men med felaktigt possessivt pronomen är det lätt att missförstå.

Okej men den som som är insatt i fallet kan omöjligt ha missuppfattat vems bagage det handlade om.
Citera
2020-02-22, 18:02
Medlem
Citat:
Okej men den som som är insatt i fallet kan omöjligt ha missuppfattat vems bagage det handlade om.
Man behöver inte vara insatt heller om man bara kan läsa. Jag fatta direkt. Skumt att han drog o försvann. Lär aldrig lösas är känslan man får
Citera
2020-02-22, 18:26
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liepkalnis

Samma här.
Citera
2020-02-23, 21:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer inte att bli uppklarat.

Citat:
Ursprungligen postat av Ricky1891
Man behöver inte vara insatt heller om man bara kan läsa. Jag fatta direkt. Skumt att han drog o försvann. Lär aldrig lösas är känslan man får

Tyvärr har du nog rätt.

Har mycket svårt att se att Mittanks försvinnande någonsin kommer att kunna bli uppklarat.
Citera
2020-08-21, 19:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Artikel publicerad 2020-07-19:

https://berlinspectator.com/2020/07/19/germany-new-hope-in-the-lost-son-case/

Citat rubrik:

"Germany: New Hope in Lost Son Case."

Citat från artikeln:

"The Brandenburg Lead

Some five years later, in 2019, a truck driver picked up an unknown hitchhiker in Dresden and took him all the way to Schildow in Brandenburg’s Oberhavel county, just north of Berlin. The trucker became aware of the Lars Mittank case later, and said the man he took to Schildow looked like an older version of the missing person he saw on the picture."

Om den här mannen skulle vara Lars Mittank hur tog han sig från Bulgarien till Tyskland?
Senast redigerad av Skaraborg2 2020-08-21 kl. 19:15.
Citera
2020-08-21, 21:41
Medlem
Det var inte han.
Citera
2020-09-26, 21:01
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Aldrig stött på ett fall som känns så mystiskt. Vad utspelade sig egentligen i Lars inre? Och hade det någon täckning mot verkligheten?

Detaljerna är så gäckande och spännande - den långa frånvaron från vännerna, bara för att dyka upp och vara som vanligt, men ändå inte. Slagsmålet. Det normala och artiga uppträdandet på flygplatsen, bara för att kort senare fly området springandes. Och därefter inte ett spår.

Verkligheten överträffar dikten. Detta är "bättre" än ett David Lynch-manus.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-09-26 kl. 21:06.
Citera
2020-09-26, 21:13
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Artikel publicerad 2020-07-19:

https://berlinspectator.com/2020/07/19/germany-new-hope-in-the-lost-son-case/

Citat rubrik:

"Germany: New Hope in Lost Son Case."

Citat från artikeln:

"The Brandenburg Lead

Some five years later, in 2019, a truck driver picked up an unknown hitchhiker in Dresden and took him all the way to Schildow in Brandenburg’s Oberhavel county, just north of Berlin. The trucker became aware of the Lars Mittank case later, and said the man he took to Schildow looked like an older version of the missing person he saw on the picture."

Om den här mannen skulle vara Lars Mittank hur tog han sig från Bulgarien till Tyskland?

Har du följt upp det här spåret? Vore trevligt att veta om det ledde någonstans. Fan, jag skulle kunna kapa ett finger för att få veta vad som hände Lars. Så frisk och atletisk han ser ut när han springer från flygplatsen. Känns tragiskt att det är det sista spåret av honom.
Citera
2020-09-26, 22:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kanske det mest mystiska och underliga försvinnande någonsin?

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Aldrig stött på ett fall som känns så mystiskt. Vad utspelade sig egentligen i Lars inre? Och hade det någon täckning mot verkligheten?

Detaljerna är så gäckande och spännande - den långa frånvaron från vännerna, bara för att dyka upp och vara som vanligt, men ändå inte. Slagsmålet. Det normala och artiga uppträdandet på flygplatsen, bara för att kort senare fly området springandes. Och därefter inte ett spår.

Verkligheten överträffar dikten. Detta är "bättre" än ett David Lynch-manus.

Håller med dig.

Ett bland de mest mystiska och märkliga försvinnanden jag känner till. Kanske det mest mystiska och underliga av alla? Mittanks försvinnande överträffar verkligen dikten. Många frågor men tyvärr med mycket få svar. Har mycket svårt att se att hans försvinnande någonsin kommer att kunna bli löst men jag hoppas att jag har fel.
Citera
2020-09-29, 21:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
Dresden-Brandenburgspåret.

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Har du följt upp det här spåret? Vore trevligt att veta om det ledde någonstans. Fan, jag skulle kunna kapa ett finger för att få veta vad som hände Lars. Så frisk och atletisk han ser ut när han springer från flygplatsen. Känns tragiskt att det är det sista spåret av honom.

Nej jag har inte gjort men skulle Dresden-Brandenburgspåret ha varit Mittank, så måste man ha läst om detta någonstans.

Jag tror inte att detta var den försvunne. Hur tog han sig från Rumänien? Om han lyckades ta sig till Tyskland varför tog han inte kontakt med sin mor i Bremerhaven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in