2020-02-22, 15:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Just det! Det viktigaste, själva misshandeln (enl anmälan) finns inte med i de här minuterna. Kommer antagligen i någon form sedan.

Källa på det? Hon har ju redan sagt hej då och lämnat bilen. Plus varför skulle utredarna transkribera den del som inte omfattar misshandeln?

Troligtvis är detta avsnitt i FUP trots allt den händelse som hon sedermera polisanmälde.
Citera
2020-02-22, 15:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror att försvaret kan ha hamnat i en riktig knipa här, och frågan är ju om det är någon idé för försvaret att ens försöka bemöta den här överväldigande bevisningen. Ett alternativ skulle ju kunna vara att försvaret ber åklagarsidan strukturera upp åtalet så att det tydligare framgår vilken bevisning man egentligen menar att det finns som talar för att SD är gärningsmannen. Typ en tydlig numrerad punktlista som ger försvaret möjlighet att bemöta det som åklagarsidan anser vara de tre starkaste indicierna, eller t.ex. de fem starkaste eller de tio starkaste.

Ett annat alternativ är väl att försvaret helt enkelt sitter tyst och låta domstolen avgöra ärendet helt på egen hand, utifrån allt det här omfattande materialet som åklagarsidan lägger fram. Blir det en fällande dom så kan försvaret sedan överklaga till hovrätten, utifrån de tydliga domskäl som tingsrätten är skyldiga att formulera i en fällande dom. Nackdelen med en sådan här passiv strategi är väl att det finns risk att tingsrätten friar SD i alla fall, dvs. att domstolen på helt egen hand kommer fram till att det inte finns tillräckligt med bevisning för en fällande dom. I det läget behöver tingsrätten inte motivera sitt beslut, och alla anklagelser som har lagts fram mot SD i media och i stämningsansökan kommer att stå oemotsagda.
Du får vänta tills slutanförandet kommer.
Citera
2020-02-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Finns misshandeln inte med? Lena säger ju vi ses i morgon och går ur bilen.
Var är själva misshandeln då? Konstigt att det viktigaste inte skulle vara med i FUP.

Har du inte heller läst allt? Det såg suddigt ut så jag ska försöka igen sedan. Jag misstror inte L när det gäller hennes med tvång nedböjda huvud.
Citera
2020-02-22, 15:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske låg kvar i trumman?
Det var varma dagar, och om polisen gjorde husis, borde den varit torr.
Eller kanske han hände den ute på torkstrecket och grannen noterade det?

SD borde ha haft mycket att tänka på, och tröjan i maskinen kanske inte var det han tänkte på i första taget? Den var ju ändå tvättad.

Det kan de underligt ut om det ligger en enda blöt tröja i maskinen eller i torktumlaren, och det finns bild på honom (?) med just den tröjan i.

Det ska bli intressant att se vad JG uppgett att SD haft för klädsel innan mordet.
Citera
2020-02-22, 16:00
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag hinner inte läsa ikapp. Fortfarande inget från försvaret?
Jag tror att det här kan vara alibit som man hotade/lovade presentera

https://forumbilder.com/i/roUh

Om det rör sig om automatiska "postningar" så tror jag sådant går att avslöja, vad jag sett finns inga sådana avslöjanden bland det som hittills delgetts tråden.

Det som i så fall återstår är att någon annan än SD suttit vid datorn och postat, inget sådant har heller hittills delgetts tråden.
Citera
2020-02-22, 16:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
En eloge till N@a.

Jg har gjort många riktigt dåliga val. Och nu får han helt enkelt äga detta.

Lenas vänner, bl.a Sh.Holmes, berättade ju att L tog detta svek väldigt hårt, JGs avståndstagande och val att stå vid sin gode vän SDs sida, i vått och torrt.

Som man bäddar får man ligga.

https://forumbilder.com/i/roaW

Glöm inte att SD förmodligen är en Johanna M eller en Knutbupastor.
Tänk vilka lögner alla är itutade.

Nu ligger jag efter i läsning som tusan, men läste nyss JGs fråga till SD när de chattade om L*enas försvinnande dagen efter mordet. Då skriver JG direkt; menar du att det har med att ni åker ihop till USA? Hon vet om det alltså?

Vad har SD matat andra med före mordet? Hur påverkar det deras syn på vad som kan ha hänt L*ena och hur hon skulle agera.
Citera
2020-02-22, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Källa på det? Hon har ju redan sagt hej då och lämnat bilen. Plus varför skulle utredarna transkribera den del som inte omfattar misshandeln?

Troligtvis är detta avsnitt i FUP trots allt den händelse som hon sedermera polisanmälde.

Hon trycker iofs på "stoppknappen" istf att skrika som andra skulle ha gjort. Får kolla igen. Det är viktigt att rätt blir rätt.
Citera
2020-02-22, 16:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Har du inte heller läst allt? Det såg suddigt ut så jag ska försöka igen sedan. Jag misstror inte L när det gäller hennes med tvång nedböjda huvud.

Jo, jag har läst alla fyra sidor och tolkade det som att hon gick ur bilen på slutet. Det är därför jag inte förstår vad resterande 40 minuter kan vara. Dock är jag säker på att de minutrarna har ringa betydelse eftersom de inte ens finns med.

De fyra sidorna är det viktigaste och ska visa på den stund innan Lena lämnar bilen där det tjafsas och knoggnuggas.
Citera
2020-02-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Spekulerar lite
Kan ju vara så att HD lämnade/ flyttade 2017 pgr av att hon fått veta att HD och LW hade ett förhållande. Han har sedan bedyrat att han brutit med LW och bönat att HD ska komma tillbaka.

Under tiden inleder HD ett förhållande med Sillen och oavsett om SD kände till det så fortsatte han att försöka bearbeta henne att komma tillbaka och använde LW som nån typ av räddningsplanka. En KK kan ju vara trevligt att ha. Speciellt om L*ena var lättledd och lättlurad.

LW märkte att han ville ha tillbaka sin fru samtidigt som han lekte med L*enas känslor. Därför så hotade L*ena att avslöja för HD att SD fortfarande träffade L*ena. HD inser att L*ena har mer känslor för honom än vad som är lämpligt om han ska få tillbaka sin fru. Nu börjar han tycka att L är besvärlig. Trots det är det ju bra att han får ligga ibland samt han måste ju behålla kontrollen över L*na så att hon inte sabbar hans planer.

Det gör han med skrämsel och hot. Sakta börjar tanken ta form att eliminera L*ena. Under tiden bearbetar han HD och de måste ju ha kontakt med tanken på gemensam vårdnad om barnen och med den charm som han kan ta fram när han har lust manipulerar han H*nna och L*nä för får han ligga på båda ställena känner han sig överlägsen och har sysselsättning under tiden den onda planen tar form.

L*na försöker ta sig ur och försöker träffa andra män men SD skrämmer skiten ur henne genom sitt stalkande. Han måste ju försöka tysta L*ena så hon inte sätter käppar i hjulet för hans plan att få tillbaka sin fru.

När Frun begär skilsmässa så blir SD extremt stressad och bestämmer sig för att göra sina planer till verklighet. Här har han tappat omdömet totalt och kan inte tänka logiskt.

Mordet blir ett faktum... eller vad tror ni?

Är själv övertygad om att din teori är så nära man kan komma!
Han var ju kung, säkert även gud i sina egna ögon under flera år med Hannas trygghet, kärlek hemmavid o Lenas spänning o sex vid sidan om. I hans spårade/narcissistiska hjärna så kände han nog att han hade ett alldeles eget kungadöme med kvinnliga undersåtar.

Att sen verkligheten knackar på hos "kungen" o han sakta men säkert börjar förlora inte bara den ena undersåten utan även båda, då brinner det till.
Citera
2020-02-22, 16:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Nu vet inte jag hur det fungerar med transkription i FUP om ljudfilen i sig finns med. Skulle det inte kunna vara så att transkriptionen ska ses som en slags beskrivning av ljudfilen då?

Jag tänker att LW kanske hoppade in i bilen igen, eller någon annan fortsättning där tjafset eskalerade.

Det nämns inte något alls om vad de resterande 40 minuterna innehåller. Tycker det borde antecknats vad resterande del består av.

Jag tror att det eskalerade tjatset skulle funnits med i FUP i så fall. Det skulle ju varit huvudhändelsen och inte den som var dessförinnan som finns i FUP nu. Eller varför skulle de utelämna andra gången hon sätter sig i bilen om det är då det verkliga bråket och misshandeln sker? För mig låter det ologiskt.
Citera
2020-02-22, 16:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Läser ikapp, är det månne det här som är alibit?

"... det finns poster registrerade vid tiden då brottet sannolikt begicks"

Men utredarna känner ju helt klart till denna post och har knappast glömt att kolla om det var en automatisk uppdatering det handlade om?

Och om datorn inte enbart användes av SD, utan av både HD och SD, kan man se varifrån (geografiskt) den är använd? Nu hittades datorn visserligen hemma hos SD, men jag undrar om det inte ar klart vad som är anledningen till denna aktivitet.

Om det inte har gått att utesluta att SD har alibi, borde han ju vara på fri fot?
Citera
2020-02-22, 16:15
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Glöm inte att SD förmodligen är en Johanna M eller en Knutbupastor.
Tänk vilka lögner alla är itutade.

Nu ligger jag efter i läsning som tusan, men läste nyss JGs fråga till SD när de chattade om L*enas försvinnande dagen efter mordet. Då skriver JG direkt; menar du att det har med att ni åker ihop till USA? Hon vet om det alltså?

Vad har SD matat andra med före mordet? Hur påverkar det deras syn på vad som kan ha hänt L*ena och hur hon skulle agera.

Tror att han har matat vänner, och sedan polisen med att hon försvunnit frivilligt, detta i ren ångest bara för att han och HD skulle resa ihop. OM det är så, så har det ju hjälpt till att fördröja insatserna.

Öppna Pentagonporten, Nötis! Eller försöker du slippa mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in