2020-02-22, 01:56
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Vilka har störst incitament att ljuga tror du förresten?

Jag tror vad jag vill även om det inte var mig du frågade.
Men finns det någon i hela världen som tror att brottsoffer ljuger mer än förövare i normalfallet?

/VV
Citera
2020-02-22, 07:25
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Inte ens din egen wikipedialänk om Hirt stödjer något av det du för fram. Kroppsdelar i glasbitar bevisar självfallet inget. Och hade det funnits obduktionsprotokoll som backar upp den här fantasin så skulle de ha publicerats i all MSM.

Ehhhhh du påstod att inga gas offer var funna, jag visade du hade fel. Jo det står i all media som fanns på den tiden. Alltså du läser ej media, det märks.

Som jag skrev bästa beviset är att skriva till dem själv, så får du svar. Skulle en institution ljuga menar du? Så du kan inte bevisa du har fel med andra ord?
Citera
2020-02-22, 07:51
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ljuger de nedan? Vilka har störst incitament att ljuga tror du förresten?

A Jewish woman named Marika Frank arrived at Auschwitz-Birkenau from Hungary in July 1944, when 25,000 Jews were supposedly gassed and cremated daily. She likewise testified after the war that she heard and saw nothing of gas chambers during the time she was interned there. She heard the gassing stories only later.”

https://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=8600&start=15
var står det att det dagligen gasades/ brändes 25 000 ? Vad nämnde hon? Att hon inte såg gaskammarna, men pågrund hon var inte där den delen av lägret. Hur många av hennes "släktingar" överlevde då? Vad svarar hon på vad som hände dem?

Citat:
In his books, Burg dealt with the subject of the alleged Nazi extermination camps. Burg had spoken to hundreds of people who had been in Auschwitz and had visited the camp in the fall of 1945. Burg had wanted to see the crematoria, the hospitals, and in particular, a large new bakery. He also wanted to find the gas chambers although at that time gassings were not yet in fashion. He did not find any gas chambers. Burg formed the opinion that there were no "extermination" camps at all, that gas chambers had never existed and that there had been no plan to exterminate the Jews of Europe. These opinions were published in his books and in his correspondence with Zündel. (25-6825 to 6838)”

http://www.whale.to/vaccine/burg.html

Vilken delav Auschwitz var Burg? Auschwitz var 3 STORA läger och 40 små. Allt var stort som ett mindre stad, men det var liten del som avskärmad där morden pågick!! Det med stängsel runt om!
Så hur skulle han kunna se dem? Så han säger att ingen gaskammare fanns där? Hur sköte de avlusningen av kläder? Så det betyder han inte var i Birkenua, där det föregick mord.
Citera
2020-02-22, 08:10
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Well, det är väl ganska enkelt att förklara...

"Krig är krig. Krig är farligt. Folk dör."

Att det finns bilder som visar på mängder med döda människor staplade på hög säger i sig inget om hur dessa individer har dött. Det finns ju inte heller bilder på alla dessa miljoner individer vilka ska ingå i den totala statistiken.

Att tyskarna gallrade hårt i de judiska leden är inget jag betvivlar, men hur hårt och i vilken utsträckning det skedde är jag inte lika säker på. Det fanns ju flera andra grupper som sågs som Tysklands fiender och även dessa grupper utsattes självklart för en behandling vilken fiender alltid utsatts för i krig. Att det skulle falla utanför "krigets regler" ser jag som mest trams då krig i praktiken är det som uppstår när man frångår "regelverket" för att lösa konflikter på ett civiliserat sätt och "civiliserade krig" tror jag inte mycket på.

Ett av de största kruxen med hela den här soppan är väl att det är ett ämne som vanligtvis inte "får" diskuteras eller ifrågasättas, vilket åtmistone jag ser stora problem med i ett "öppet samhälle". Det är inte många ämnen som har fått så hög "tabustatus" som detta.

När det kommer till den "verkliga" förintelsen tyskarna ägnade sig åt så handlade den väl om begåvningshandikappade/utvecklingsstörda där man verkligen kan snacka om "förintelse"; de gjorde sig av med så gott som alla de hade.

Det finns mycket kvar att utreda innan allt är sagt och gjort i den här frågan.

Men om de vill ha en minnesdag så är det inget jag kommer sätta mig upp emot. Det finns ju dagar för allt...

Hur ska det utredas tänker du?
Citera
2020-02-22, 09:27
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Nej det gör de kanske inte. Hur många människor passerade genom lägret och överlevde? Två vittnen av tusentals (tio tusentals?) som inte sett eller hört de de andra gjort? Det är nog rimligt. Särskilt med tanke på att massmorden faktiskt skulle hållas så hemliga som möjligt. Det är lite tunnt i antal. Som det mesta annat i tråden.

Men Joseph.G.Burg(som själv är jude) pratade med hundratals lägerfångar inklusive sådana som arbetat i krematorierna. Och hur skulle det vara möjligt att inte märka av något ifall massmord i industriell skala pågick?
Citera
2020-02-22, 09:30
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ehhhhh du påstod att inga gas offer var funna, jag visade du hade fel. Jo det står i all media som fanns på den tiden. Alltså du läser ej media, det märks.

Som jag skrev bästa beviset är att skriva till dem själv, så får du svar. Skulle en institution ljuga menar du? Så du kan inte bevisa du har fel med andra ord?

Nej, du har inte visat ett dugg utan du sysslar med ”storytelling”. Att du inte kan förete några obduktionsprotokoll och att din wikipedialänk om Hirt inte stödjer dig är talande.
Citera
2020-02-22, 09:35
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
var står det att det dagligen gasades/ brändes 25 000 ? Vad nämnde hon? Att hon inte såg gaskammarna, men pågrund hon var inte där den delen av lägret. Hur många av hennes "släktingar" överlevde då? Vad svarar hon på vad som hände dem?

Vilken delav Auschwitz var Burg? Auschwitz var 3 STORA läger och 40 små. Allt var stort som ett mindre stad, men det var liten del som avskärmad där morden pågick!! Det med stängsel runt om!
Så hur skulle han kunna se dem? Så han säger att ingen gaskammare fanns där? Hur sköte de avlusningen av kläder? Så det betyder han inte var i Birkenua, där det föregick mord.

Joseph.G.Burg som själv är jude talade med hundratals lägerfångar. Även från Birkenaudelen och sådana som arbetat i krematorierna. De borde givetvis ha märkt av massgasningar i källarna. Förintelsen är en helt befängd historia.
Citera
2020-02-22, 09:45
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jag tror vad jag vill även om det inte var mig du frågade.
Men finns det någon i hela världen som tror att brottsoffer ljuger mer än förövare i normalfallet?

/VV

Fast nu handlade det bara om offer i form av lägerfångar. Vilka av dessa har störst incitament att ljuga?
Citera
2020-02-22, 09:51
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nej, du har inte visat ett dugg utan du sysslar med ”storytelling”. Att du inte kan förete några obduktionsprotokoll och att din wikipedialänk om Hirt inte stödjer dig är talande.

Nej då googlar så dyker det upp! Så med andra ord, så kan du inte motbevisa de uppgifterna.
Att du har gamla info med de inte har hittat gasoffer!! Jag visade dig att de har hittat det.
Wikilänken visar bara vem han var!! En tysk SS professor som undersökte anatomi, han jobbade under Ahnenerbe.
Men du kan få en länk till.
Raphael Toledano, a researcher from Strasbourg who has spent more than a decade delving into the eastern French city’s Nazi past, stumbled upon the 1952 letter from Camille Simonin, the director of the forensic science school at the University of Strasbourg, detailing the storage of tissue samples taken from some of the 86 Jews gassed for the experiments of August Hirt, a notorious Nazi SS captain and anatomy researcher. The autopsy samples were intended to be used to prosecute Hirt, who directed the construction of a gas chamber built specifically to provide victims for experiments carried out at the facility. At the time, Germans had replaced the French staff, which largely decamped elsewhere.
https://www.news.com.au/world/nazi-ss-doctors-human-remains-collection-found-forgotten-in-french-university/news-story/8f8a7919d1a74105694f9d953c153a7a
Citera
2020-02-22, 10:00
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Joseph.G.Burg som själv är jude talade med hundratals lägerfångar. Även från Birkenaudelen och sådana som arbetat i krematorierna. De borde givetvis ha märkt av massgasningar i källarna. Förintelsen är en helt befängd historia.

Så du vet inte ens var han befann sig??? Bland de 43 läger som fanns inom Auschwitz? 3 STORA o 40 små läger....

Nej det tro jag inte, hur då?? Hur skulle det märkas av? Det var stor som en liten stad. Har du hört tlas om den pizzaägarn som blide dödad, för han vägra ge bort en pizza? Det hände i vår stad!! Troligen kanske inte om du inte bor i min stad. Så det betyder att det inte har hänt?

Områden det skede var inhägnat med taggtråd. KREM II o III (de största krematorium) hade ingen öppning ut emot barack områdena. Så ingen kunde se det. De enda öppningarna var ut emot järnvägsspåret, som´gick mellan dem.

https://remember.org/wp-content/uploads/2019/07/map-birkenau.gif

De som jobbade i tex Monowitz visste knappast vad som hände 13 km från dem i ett litet inhägnat område.

Edit: du nämnde han pratade med e som jobbade vid krematorium men de blandas knappas med de övriga, de bodde för sig själv.
Senast redigerad av Herkulesbig 2020-02-22 kl. 10:14.
Citera
2020-02-22, 10:05
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Hur ska det utredas tänker du?

Jag tänker inte på det och har inte svaren till frågan om hur det ska utredas.

Många kan nog se att det finns problem med mycket kopplat till ämnet, men bara för att man kan se ett problem behöver man inte ha lösningen på det problemet. Om man hade det skulle problemet varit löst...
Citera
2020-02-22, 10:12
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag tänker inte på det och har inte svaren till frågan om hur det ska utredas.

Många kan nog se att det finns problem med mycket kopplat till ämnet, men bara för att man kan se ett problem behöver man inte ha lösningen på det problemet. Om man hade det skulle problemet varit löst...

Men de som ser problem och har lite stake+kunskap vill ju lösa det. Uppenbarligen är det inte gjort. Man kan ju fråga sig varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in