2020-02-22, 00:54
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Alltså följer sidan worldometers.

Igår kväll var det mer än 1 smittad på ”sweden” tänkte läsa mer idag.

Kollade imorse alla tidningar men hittade inget. Kollade sidan igen varpå det återigen stod bara 1.
Trodde jag bara drömt men kunde svurit på att det var mer än 1.

Idag när jag kollade var denna 1 markerad grön och förflyttad till recovered. Läst massor i tråden men nu när jag kollar är den inte längre recovered heller. Vad fan händer med sveriges rapportering? Har jag drabbats av akut allvarlig frontallobsdemens eller har någon mer sett detta?
Ok. Har redan avhandlat som frisk i tråden. Men visst. Nu är hon en schrödinger igen.
Citera
2020-02-22, 00:56
Medlem
naturtvåls avatar
"En 78-årig man dog fredag ​​i Italien till följd av Wuhan coronavirus (COVID-19), efter denna fredag ​​bekräftades det att det finns 17 bekräftade fall. Den avlidne, Adriano Trevistan, var en av de två smittade i Veneto-regionen. Han dog fredag ​​kväll på sjukhuset i Monselice .."

Länk: https://www.lasprovincias.es/sociedad/salud/italia-confirma-contagiados-20200221200244-ntrc.html?ref=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Citera
2020-02-22, 00:56
Medlem
Theforeigners avatar
NORGE

https://www.vg.no/nyheter/i/9vQnjE/tre-nordmenn-hentet-hjem-fra-wuhan

Tre nordmenn hentet hjem fra Wuhan
Tre nordmenn er hentet hjem fra Wuhan i Hubei-provinsen i Kina, hvor det nye coronaviruset Covid-19 har sitt utspring. Prøvesvarene er ventet i natt.

Av VEMUND ANKE GARDEN, ODA ORDING, YASMIN SFRINTZERIS
Oppdatert i går (31 Feb.) 20:44
Citera
2020-02-22, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Det stämmer, jag kollade också tidigare, det är ändrat. Vore intressant att veta varför/hur.

TACK!

Började tvivla på mig själv nyss...

Varför hade vi flera bekräftade fall igår som sedan reducerades ner till 1?

Varför var hon friskförklarad för att sedan återigen markeras som sjuk?

Något är skumt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ok. Har redan avhandlat som frisk i tråden. Men visst. Nu är hon en schrödinger igen.

Haha ja, det går verkligen troll i tråden kring hennes tillstånd.

Den förbannade jävla patientsekretessen.
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro

Med tanke på alla teorier folk haft i denna tråd angående det svenska fallet är detta rent sprängstoff. Först grönmarkerad och nu vitmarkerad igen. Lita på att det här kommer få det att spraka i foliehattarna.
Citera
2020-02-22, 00:59
Medlem
italien har fått nya virusfall och har stängt av sverige och städer, kommer sverige att göra samma sak?
Citera
2020-02-22, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Med tanke på alla teorier folk haft i denna tråd angående det svenska fallet är detta rent sprängstoff. Först grönmarkerad och nu vitmarkerad igen. Lita på att det här kommer få det att spraka i foliehattarna.

Haha! Spraka i foliehattarna!
Nu kommer sida upp och sida ner med teorier om varför.

Först fler än 1 bekräftade sjuka i Sverige som under natten igen reducerades ner till 1.

Idag friskförklarades dessutom svenska kvinnan för att återigen nu på kvällen vara markerad som sjuk.

Märkligt är det iallafall. Jag låter det stanna där.

Eller bara för att: Kanske Trump är inne och fifflar med statistiken för sitt utplanterade supervirus
Senast redigerad av Orkanuz 2020-02-22 kl. 01:02.
Citera
2020-02-22, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Hjälp mig förstå varför Corona är viktigare än andra virus. Ärligt talat, fattar inte poängen, gör du?

300 000 personer dör globalt varje år av säsongsinfluensan
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6997515

För att säsongsinfluensan är det riskpatienter som stryker med , multisjuka, gamla -helt enkelt människor som är på väg att dö redan innan den kommer.

Detta virus dödar friska människor , kanske äldre lite mer men vi talar fortfarande om tidigare friska människor som dör.

Sjukvården kanske kan hjälpa dig att bli frisk om du har tur -om du får plats .
Många kommer att bli sjuka samtidigt då ingen har någon form av immunitet - vanlig influensa vaccinerar sig folk mot - här är det bara att fet glömma vaccin.
Dödligheten för säsongsinfluensa är ca 0.4% - då främst i riskgrupper (du kan läsa redan halvdöda), det här viruset vet ingen var det slutar ännu men vi kan låtsas att det är 2% dödlighet - hos i princip alla . 5ggr högre dödlighet alltså -hos friska, arbetande människor.

En stor mängd sjuka kommer att påverka samhället - det märks redan nu , volvo saknar snart delar t.ex.

Kan du förstå oron i världen bättre nu ?
Citera
2020-02-22, 01:06
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Ja, så kan det förstås vara. Det tär ju onödigt på vårdresurserna.
Jag är däremot hyfsat säker på att vi vet att smittan inte är luftburen.
Coronavirus i sig är varken nytt eller okänt och de tidigare "nya" som blivit kända, SARS och MERS har inte varit särskilt farliga.

Vad får ni allt ifrån.... Den är inte bara luftburen, utan ordentligt luftburen...
Viruset kan leva i veckor utanför värd...

Läs tråden.... Finns så mycket artiklar som det länkas till...

"SARS och MERS har inte varit särskilt farliga"??? SARS 1 hade en dödlighet på 9.6%, MERS 36%
Citera
2020-02-22, 01:09
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Haha ja, det går verkligen troll i tråden kring hennes tillstånd.

Den förbannade jävla patientsekretessen.

Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Intressant. Ramlade hon på vägen ut?
Citera
2020-02-22, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja något åt det hållet kanske.

”S.A.R.S” är egentligen förkortning av symtombilden.

SARS / Severe Acute Respiratory Syndrome
Ja precis. I mitt utsprungsinlägg menade jag att SARS-1 och SARS.CoV-2 har mer gemensamt är SARS-CoV-2 och exempelvis, influensa, bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in