2020-02-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur kan ”planen” ha fungerat när t.ex Ukraina-tjafsandet inte ens hade påbörjats när Q började skriva.. om något har väl Q snarare misslyckats kapitalt eftersom nya anklagelser fortsatt att dyka upp..

Detta är ett lustigt argument. pga att folk anklagar någon (utan att någon ens kan presentera vad anklagelserna grundar sig i) så har man misslyckats? Skapligt enkelt att få folk att misslyckas i din värld förstår jag..
Citera
2020-02-21, 21:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Detta är ett lustigt argument. pga att folk anklagar någon (utan att någon ens kan presentera vad anklagelserna grundar sig i) så har man misslyckats? Skapligt enkelt att få folk att misslyckas i din värld förstår jag..

Kan du förtydliga vad du menar? Jag är lite onykter nu men jag brukar ändå förstå vad folk försöker påstå - här är jag dock helt renons..
Citera
2020-02-21, 22:10
Medlem
Citat:
Kan du förtydliga vad du menar? Jag är lite onykter nu men jag brukar ändå förstå vad folk försöker påstå - här är jag dock helt renons..

Nemas, ändå Fredag

Citat:
om något har väl Q snarare misslyckats kapitalt eftersom nya anklagelser fortsatt att dyka upp..

Här framstår det för mig som att du säger att Q misslyckats för att nya anklagelser dyker upp. Det känns som väldigt lösa grunder för att konstatera att någon misslyckats, framförallt iom att vi aldrig får se något vettigt som backar upp anklagelserna.
Citera
2020-02-21, 22:36
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Hur kan ”planen” ha fungerat när t.ex Ukraina-tjafsandet inte ens hade påbörjats när Q började skriva.. om något har väl Q snarare misslyckats kapitalt eftersom nya anklagelser fortsatt att dyka upp..
Enligt Q drop #3598 så var Ukraina hoaxet en fälla som demokraterna gick rätt in i. Q hade hintat om detta redan i mars 2018, altså innan visselblåsaren och Adam Schiff gick ut i media med det.

https://qmap.pub/read/3598
Citat:
https://twitter.com/stormypatriot21/status/1195416791431995392
"Whistle Blower Traps"
[Mar 4 2018]
'Trap' keyword select provided…..
Whole or (parts) - break/break
You have more than you know.
Future proves past.
Q

Trump och patrioterna visste redan innan hur dom skulle kontra anklagelserna, bl.a. genom att släppa transcriptsen av samtalet mellan Trump och Zelensky. Samtidigt var det även en bra möjlighet att exponera Joe Bidens korruption i Ukraina.

Citat:
What advantages might exist when you know the other sides playbook?
https://www.merriam-webster.com/dictionary/trap
Enjoy the show!
Q
Citera
2020-02-22, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Enligt Q drop #3598 så var Ukraina hoaxet en fälla som demokraterna gick rätt in i. Q hade hintat om detta redan i mars 2018, altså innan visselblåsaren och Adam Schiff gick ut i media med det.

Trump och patrioterna visste redan innan hur dom skulle kontra anklagelserna, bl.a. genom att släppa transcriptsen av samtalet mellan Trump och Zelensky. Samtidigt var det även en bra möjlighet att exponera Joe Bidens korruption i Ukraina.
Connect the dots.
https://edition.cnn.com/2019/09/25/politics/donald-trump-ukraine-transcript-call/index.html
Denna?

https://edition.cnn.com/politics/live-news/impeachment-inquiry-10-17-2019/h_61d56f438d98f410c66f72b318d13831
Citat:
"W we do it we do it all the time
på frågan om quid-pro-quo.
Citera
2020-02-22, 10:31
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

tRump är inte en patriot. En patriot hade tagit underrättelserapporter om utländsk påverkan i kommande val seriöst och tackat berörda myndigheter för att de gör ett bra jobb.

tRump? Sparkade omedelbart DNI-chefen och tillsatte rövslickaren Richard Grenell som nu ska se till att tRump bara får den sortens nyheter som han VILL höra, inte om hur omvärlden faktiskt är.
Citera
2020-02-22, 10:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Så ”Ukraina-hoaxet” var alltså aldrig några falska anklagelser från demokraterna - det var bara Trump o co som ljög och försökte sätta dit sina motståndare.?

Ja det ställer ju onekligen hela affären - och hela pratet om deep state - i ett nytt ljus - men jag hade ju aldrig trott att sådana uppgifter och anklagelser mot Trump skulle komma från dig (eller Q).
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-02-22 kl. 10:56.
Citera
2020-02-22, 14:44
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
tRump är inte en patriot. En patriot hade tagit underrättelserapporter om utländsk påverkan i kommande val seriöst och tackat berörda myndigheter för att de gör ett bra jobb.

tRump? Sparkade omedelbart DNI-chefen och tillsatte rövslickaren Richard Grenell som nu ska se till att tRump bara får den sortens nyheter som han VILL höra, inte om hur omvärlden faktiskt är.

Det tar han nog seriöst men inte NYT spinnoff samt hur vissa demokrater och deras förtrogna i media använder denna information för att klistra på politiska motståndare hej vilt både inom det egna partiet om mot republikanerna och Trump. Det börjar bli lika låg kvalitet på beskyllningarna som deras politik i stort som bara går på tomgång och kör samma dysfunktionella narrativ gång på gång.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2020-02-22 kl. 14:46.
Citera
2020-02-22, 14:51
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Det tar han nog seriöst men inte NYT spinnoff samt hur vissa demokrater och deras förtrogna i media använder denna information för att klistra på politiska motståndare hej vilt både inom det egna partiet om mot republikanerna och Trump. Det börjar bli lika låg kvalitet på beskyllningarna som deras politik i stort som bara går på tomgång och kör samma dysfunktionella narrativ gång på gång.
Så varför sparkade då tRump DNI-chefen omedelbart efter den nya rapporten om rysk påverkan i valet 2020? Hur kan du skylla det på NYT och på DEM?

---
DNI = Director of National Intelligence
"DNI-chefen" blir nog lite tårta på tårta. Sorry.
Senast redigerad av nerdnerd 2020-02-22 kl. 15:03.
Citera
2020-02-22, 15:25
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Så varför sparkade då tRump DNI-chefen omedelbart efter den nya rapporten om rysk påverkan i valet 2020? Hur kan du skylla det på NYT och på DEM?

---
DNI = Director of National Intelligence
"DNI-chefen" blir nog lite tårta på tårta. Sorry.

Har inte riktig koll på vem det är men är det "Laufman" som jag tror du reffererar till så var det planerat sedan länge so fort ukraina affären var avklarad. Rensas ut ganska friskt nu inom doj inför nästa skeende. Denna Laufman har varit djupt insyltad i spygate mm.
Citera
2020-02-22, 15:37
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Har inte riktig koll på vem det är men är det "Laufman" som jag tror du reffererar till så var det planerat sedan länge so fort ukraina affären var avklarad. Rensas ut ganska friskt nu inom doj inför nästa skeende. Denna Laufman har varit djupt insyltad i spygate mm.
Joseph Maguire. Acting DNI sedan Augusti 2019. Efterträdde Dan Coats.

Och inte alls DoJ, utan DNI.
Senast redigerad av nerdnerd 2020-02-22 kl. 15:41.
Citera
2020-02-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Lindsey Graham verkar lugn och sansad, jag ser inget utbrott därifrån. Han säger däremot att FBI-utredningen Crossfire Hurricane var till för att förstöra Trump's presidentskap, och då är det hans skyldighet som ordförande i justitiekommitte'n utreda vad som hände och att det inte händer igen. Vilket är precis det han tänker göra från ett politiskt perspektiv. Sedan tar Barr/Durham hand om ev. brottsliga handlingar begångna...
Att utreda någonting ifrån ett politiskt perspektiv är olagligt. Eller ja det var det innan Trump började omvandla USA till Kina o Ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in