2020-02-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du ifrågasatte släktskapet som är konstaterat sedan länge. Har du glömt det, ditt stissiga helvete?

Vart gjorde jag det? Menar du när jag bad om en källa till att viruset påminner om sars eller mers? Varken du eller jag är insatta i virologi så jag skippar denna debatt eftersom du inte är ute efter annat än skitsnack
Citera
2020-02-21, 22:27
Medlem
Hur vet vi utbredningen i Sverige vs.... vilka tillåts bli testade? Jag vet i vart fall två personer som har velat bli testade för detta virus men inte fått när de ringt 1177. Och det har inte handlat om direktkontakt med någon från Wuhan visserligen, men en som rest i Thailand med snuviga kineser och kände sig dålig (det dög inte) och en som fått nån sorts influensa och som jobbar på arbetsplats där kinesiska studenter/kinaresenärer varit.
Citera
2020-02-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luy
Hur vet vi utbredningen i Sverige vs.... vilka tillåts bli testade? Jag vet i vart fall två personer som har velat bli testade för detta virus men inte fått när de ringt 1177. Och det har inte handlat om direktkontakt med någon från Wuhan visserligen, men en som rest i Thailand med snuviga kineser och kände sig dålig (det dög inte) och en som fått nån sorts influensa och som jobbar på arbetsplats där kinesiska studenter/kinaresenärer varit.

Man ska ha varit i Kina och ha symptom. Annars inget test.
Citera
2020-02-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Är av åsikten att man skall försöka vara artig. Men skall här göra ett undantag för dig.
Din jä... idi.. läs till slutet på samma mening du refererar till.

"The teams got complete genome sequence data from about 10 patients. They are now attempting to isolate the virus from those samples as well. "

De har inte ens lyckats isolera viruset... än mindre mappa det....
24 jan är första kända...........

Absolut ska man försöka vara artig. Jag ogillat att man försöker säga att detta virus är nära besläktat med sars eller mers eftersom det inte stämmer. Det är samma familj men inte lika, förstår du nu vad jag menar?
Citera
2020-02-21, 22:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Vart gjorde jag det? Menar du när jag bad om en källa till att viruset påminner om sars eller mers? Varken du eller jag är insatta i virologi så jag skippar denna debatt eftersom du inte är ute efter annat än skitsnack

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-02-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Du får gärna äran att ta fram den källan , alltså att det är NÄRA BESLÄKTAT med sars.
Citera
2020-02-21, 22:34
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Fråga förminskningsministrarna Hew, Bäver, Tad, Skargårds och Switch de har alla svaren.

Eller så kan han fråga dig som påstår att vi har 30 fall i Sverige utan att presentera några belägg överhuvudtaget för detta påstående.
Citera
2020-02-21, 22:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Du får gärna äran att ta fram den källan , alltså att det är NÄRA BESLÄKTAT med sars.

Du har fått källor.
Citera
2020-02-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Folk här inne som tror att detta kommer bli som SARS där värmen drastiskt sänkte hur många som fick viruset..

https://twitter.com/livecrisisnews/status/1230944706038726656

This could mean the virus will continue to stay alive through the summer which is concerning as other coronavirus strains have been researched not to survive well in warm climate

Är väll tiden viruset smittar utanför en kropp som minskar om det är varmt. Men det kommer ju fortfarande smitta mellan människor i närkontakt. Men sätter sig folk i karantän Imorn så lär det göra stor skillnad. Men regeringen lever ju inte i verkligheten och lär inte ta ett sådant beslut förrän det har gott för långt om två till tre veckor och sjukvården redan är överbelastad och viruset redan har spridit sig rejält här.
Citera
2020-02-21, 22:40
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Perfekt ju då kanske du kan låna någon herrgård under ett par månader när de är bortresta
Nejdå men förstår frustrationen. Burkmat finns billigt sen massa pulvermos, ris, pasta och vitaminer.

Undra vilken del av landet spridningen kommer starta i..?

Jag gissar på något otippat område med mindre kontroll... nära kusten/Europa dit många reser.... Ullared får bli min gissning ... ok inte så kustnära men mycket olika människor möts där.

Skulle tyvärr gissa Stockholm, Malmö eller Göteborg och sedan sprider det sig ut på landet. Det låter logiskt.

Dock tror jag inte det funkar riktigt med att åka till en sommarstuga eftersom du måste till slut återvända till din bostad. Plundring och inbrott kommer att bli allmänt eftersom polisen kommer att försvinna.
Citera
2020-02-21, 22:41
Medlem
I söndags var det 29 bekräftade smittade i Sydkorea.. idag 5 dagar senare är det 204 bekräftade fall.
Detta ser lite ut som starten i Kina för corona smittade. Tråkigt men såklart flyktig sjukdom.
Jag brukar jämföra Mers med 🐌 sniglar... lätta att fånga in med händerna för att stoppa spridningen men Corona med ett gäng harar som leker kull/”du är” ...
helt omöjliga att få tag i.
Citera
2020-02-21, 22:44
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luy
...och samtidigt så hade de sex människor som testades i Stockholmsområdet (med ambulanshämtning) häromdagen negativa svar? Det finns ju skäl att granska 1177:s rådgivning/krav, för dom är ju helt avgörande på många sätt för vilka som "tillåts" bli testade. Är det blint utifrån kontakt med wuhan eller kommer det även tillåtas test för den som har svåra luftvägssymtom. ? Måste vara svår nyckelfråga just nu.
Precis. Rent logiskt har det kommit in ca 30 fall till Sverige som inte har upptäckts än och en stor andel kommer initialt att gå under radarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in