2020-02-21, 22:00
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför skulle USA göra det nu? Trump vill inte dra in USA i ännu ett krig.
USA dödade en Al-Qaida ledare för inte så länge sedan i Idlib.
Känns lite som att Erdogan klivit ut på lite för djupt vatten.

Äh, nejdå...han spelar bara schack med fel motståndare Ska han reda ut detta här så måsta han få lite goda råd från andra som han har knivat i ryggen förut
Well well...skulle velat vara en fluga på väggen när han ringde Putin tidigare idag...
Citera
2020-02-21, 22:00
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Tror det är dags och börja skeppa lite leksaker till PKK. Den man bäddar med får man ligga med
Vi får hoppas att du finns med i "förpackningen" oxå. Jag tvivlar på att du ens har Kuk att åker ner och ta värvning med dina söta alawitiska sandnegrer
Citat:
Lita ALDRIG på en turk! Mina barn och barnbarn skall ha det inpräntat i skallen!
Precis som din Farmor som fick sin Livmoder inpräntad av den ryska halvapan 1944.....

Krig kostar pengar och just nu är kriget enormt dyrt för Iran och och till viss mån Ryssland. Ju längre detta Krig pågår, desto mer kostar det för dessa alawitiska sandneger älskare runt i världen. Iran har avbrutit flera investeringar pga detta. Kör på!!!

Ju fler sandneger alawiter som dör, ju mindre "Gnetter" kan de producera i framtiden!
Leve kriget!
Senast redigerad av smaug20017 2020-02-21 kl. 22:03.
Citera
2020-02-21, 22:04
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Vi får hoppas att du finns med i "förpackningen" oxå. Jag tvivlar på att du ens har Kuk att åker ner och ta värvning med dina söta alawitiska sandnegrer

Precis som din Farmor som fick sin Livmoder inprätad av den ryska halvapan 1944.....

Krig kostar pengar och just nu är kriget enormt dyrt för Iran och och till viss mån Ryssland. Ju längre detta Krig pågår, desto mer kostar det för dessa alawitiska sandneger älskare runt i världen. Iran har avbrutit flera investeringar pga detta.

Ju fler sandneger alawiter som dör, ju mindre "Gnetter" kan de producera i framtiden!
Leve kriget!

Vad söt du är din upprörda lille turk. Pengar är inte allt min turkiska vän. Det finns många saker som kommer före pengar så som sitt land och sin familj.
Detta kommer du lära dig när du får hår på könet...
Citera
2020-02-21, 22:07
Medlem
Pre 1914s avatar
Och om att dra in USA i krig, så är de i krig med varandra. Bara det att de inte skjuter på varandra. Men ser USA öppningar för att klämma åt dem så överväger de det utan tvivel. Och de skäms inte för att de sedan länge håller 30% av Syrien, så att stationera vapen i ett NATO land är inget för dem.
Men än har jag inte sett någon bekräftelse på någon förflyttning.
Citera
2020-02-21, 22:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Även USA placerar vapen där bestämmer de helt själva sina insatsregler. Men oavsett så kan de göra det enbart i syfte att kolla läget, och tar det ett steg kan de välja sen om de ska ta ett till eller inte.
Dock dras de in och deras trupper i de kurdkontrollerade delarna bli då måltavlor
Citera
2020-02-21, 22:09
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Vad söt du är din upprörda lille turk. Pengar är inte allt min turkiska vän. Det finns många saker som kommer före pengar så som sitt land och sin familj.
Detta kommer du lära dig när du får hår på könet...
Jag är inte Turk dit rasbiologiska pack. Du har vid flera tillfällen sagt här i tråden att du inte vet NÅGOT om konflikten, vad vet du egentligen?
Citera
2020-02-21, 22:15
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Jag är inte Turk dit rasbiologiska pack. Du har vid flera tillfällen sagt här i tråden att du inte vet NÅGOT om konflikten, vad vet du egentligen?

Ok, svarar dig för och vara snäll. Jag vet...

...att ni turkar älskar islam till den graden att ni stödjer dem värsta terroristerna någonsin existerat på jordens yta.

...att du är väldigt sent uppe för din ålder

...att du inte har varit på fredagsbönen då du är väldigt ful i munnen

Vet också att jag slösar min tid på och skriva till dig men jag vill inte vara oartig så jag gjorde det för sista gången.

Allahu akbar

Natti
Citera
2020-02-21, 22:32
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Ja juste. Såpass obetydlig att man spenderade tusentals miljoner på att försöka få honom avsatt. Man utbildade rebeller i Jordanien som sedan gick in i Syrien och ganska omgående joinade terroristerna. Så obetydlig så att man startade white helmets och försökte skylla gasattacker på Assad för att få en andledning för att kunna gå in i Syrien med full kraft. Så obetydlig så att man 8 är senare fortfarande försöker att få honom avsatt med hjälp av propaganda om civila, fastän att det är terrorister. Så obetydlig så att McCain besöker terrosterna i Syrien och sen på hemmaplan försöker att få amerikaner att skicka sina söner till Syrien. Som tur var så blev han endast utskälld av medborgarna som inte ansåg att Syrien är deras problem. Så obetydlig så att man i samråd med Saudi och Israel har gjort ALLT man har kunnat för att få väck Assad. Ska jag fortsätta?

För att vara kunnig om konflikten så är du okunnig, eller så har du en agenda här i tråden? Vilket är det?

Din sista mening är dock korrekt. Det är inte vårt problem och det är bara korkat att göra det till vårt.

Men, samtidigt som vi i Sverige har skickat flera miljoner som sedermera hamnade i terroristernas händer. Samtidigt som vår massmedia försätter att ljuga om hur terrorister egentligen är civila och så vidare. Varför tror du att det är så?

Du får ta det proportionerligt. Man satte in stora resurser i Irak. Att ta ner Iran skulle motivera samma nivå. Men Syrien är inte i samma liga. De resurser du listar är inte i närheten av var Irak kostade.

Man har ett konstant tryck som kostar ett par någon hundra miljon dollar per år. Från USAs vinkel så är det betydligt bättre än ett projekt på flera miljarder som det skulle kosta med en fullständig invasion.
Citera
2020-02-21, 22:35
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ok, svarar dig för och vara snäll. Jag vet...

...att ni turkar älskar islam till den graden att ni stödjer dem värsta terroristerna någonsin existerat på jordens yta.

...att du är väldigt sent uppe för din ålder

...att du inte har varit på fredagsbönen då du är väldigt ful i munnen

Vet också att jag slösar min tid på och skriva till dig men jag vill inte vara oartig så jag gjorde det för sista gången.

Allahu akbar

Natti

Du klarade inte ens att svara på en simpel fråga. Men du hade rätt, du vet inget din stackars jävel.........
Citera
2020-02-21, 22:35
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Rädda är de nog. Obetydlig är han inte. Hade han varit obetydlig så hade usa aldrig manat på och sponsrat islamister
Allt är ju relativt. Han är inte betydlig nog för besväret det är att plocka bort honom. Syrien är satt ur spel och kan inte ställa till något besvär för USA medan de har ett inbördeskrig.
Citera
2020-02-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Ja det hoppas vi på att det gör. Erdogan behöver få en rejäl smäll på fingrarna. Och efter att han har fått det så kommer han att inse att han står helt ensam. Ingen kommer att komma till hans undsättning om han går i direkt konfrontation mot Ryssland. Och därefter ska även ekonomin dimpa rejält och hans röv kommer då att bli jagad på Turkiets gator, av turkarna. Jag hoppas på att få se det ske en dag. Jävla idiot! Putin borde visa vart skåpet ska stå direkt. Även iranierna borde fan göra mer väsen av sig, och irakierna likaså. Låta turkarna rulla in i Syrien hur som helst

Man får verkligen hoppas att coronaviruset stoppas i Iran och Libanon. Vore riktigt illa att både ha turkar/terrorister och coronaviruset emot sig. Men ja ryssarna och iranierna borde göra mer. Allt oerhörda slit och så många döda, för att sedan låta turkarna rulla in precis i slutet och förstöra allt? Inte en chans att de kan acceptera det. Om inte Ryssland stoppar det (vilket de borde) så bör iranierna göra det. Syrien är en viktig allierad för Iran.
Senast redigerad av Patch1 2020-02-21 kl. 22:56.
Citera
2020-02-21, 22:42
Medlem
Varje video man kollar på då dessa "syriska rebeller" finns med, så är det folk från asien, eller andra muslimska länder, det ser man ganska omgående. Folk från östligare delar osv. Samtidigt så har man IS flaggor på armen. Nu senaste tiden efter att det uppmärksammats i media så har man bytt ut dom mot den gamla FSA flaggan för att lura till sig sympati...inavlade jävla riksmongon, hoppas dom alla träffas av bomber.

https://www.youtube.com/watch?v=IGmgWRyupS4&lc=z22aflk5mpe0e5d3dacdp434rps t5tkhpphgtf5jk3hw03c010c.1582307173730221
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in