2020-02-21, 15:18
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu var jag lite ironisk, eftersom SD hade de mest osannolika (bort)förklaringar på händelser. Hjälten som ville få fast de otäcka männen, men ändå lämnade L*ena ensam ute med de potentiella farliga männen. Själv hade han ju inte ens mobilen med sig utan gick hem för att ringa. Vilken hjälte gör så?

Jag får för mig att han har förklarat blodförekomster i hemmet med mensblod. Så kunde han väl dragit till med det också när det gällde blod på skorna. Mer bortgjord kan man knappast bli.

Men åklagaren kan motbevisa SDs förklaringar till blodförekonmst genom MVC, VC, vittnen och att det saknas blod på underkläder (tvättkorgen?).

SD kanske inte visste hur det låg till på slutet eller kanske menade att blodet kommit dit då hon ännu hade mens?

Kan hon ha haft spiral?
Kanske hon kommit i klimakteriet men ändå hade någon blödning då och då? Men på slutet upphört helt?

Jag vet inte.
Hur det med möjligheten att tidsbestämma sådant här, en snabbsökning ger den här träffen

https://www.expressen.se/kvallsposten/advokat-bevisen-i-yara-fallet-haller-inte/

"– Det är ju så när det gäller DNA och blodanalyser så kan man inte tidsbestämma dem. "
Citera
2020-02-21, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
05.23 loggar någon in på hennes mail.
Så var det. Han sköter sitt genom att först döda henne, sen gå hem och plantera lite spår att han inte träffat henne. Sen loggar in på hennes mail. Troligen har han också ringt ner hennes telefon för att "få tag på henne", för att senare kunna visa att han inte heller visste var hon var.

Vad som polisen har uppmärksammat är hans märkliga frånvaro av intresse i letandet efter henne. Han var tydligen väldigt passiv. Och DET är man inte om man oroar sig för någon.
Citera
2020-02-21, 15:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Om det nu är en födelsedagsgömma till sonen så bör den vara registrerad för inskick eller redan inskickad till en reviewer för granskning och godkännande. Det går ju att kolla för dem som har inblick

Det enda vi kunna läsa om geocaching i de papper vi sett hittills är från ÅK Direktiv:

”Jag undrar också hur han kan veta att cashen som han ska ha tagit tidigare var placerad exakt där hon hittades. Hur vet han var hon hittades? Han nämner bullerplank och stort träd. [...] Slutligen bör han tillfrågas om den geocash han ska ha tagit på platsen finns loggad? Var?”
Citera
2020-02-21, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, hon svek UW och sina barn för att
vara med SD.

Hennes vänner har ljugit i tråden för att
skydda hennes rykte. Något som hon själv
tydligen inte brydde sig det minsta om.

Därigenom så har t.ex. Schazz framställts
som en lögnare när hen berättat sanningen.
Och vi har blivit anklagade för att
svartmåla LW när hon var så mycket värre
än vi kunde drömma om.
Om vi hade vetat sanningen och skrivit
om den här så hade vi blivit lynchade.

Nu är sanningen avslöjad genom LWs egna
ord och LWs vänner är avslöjade som
lögnare.

Och alla som försvarat henne i tråden,
utan att känna henne, har bekräftat sin
egen dumhet.

Edit. SD och HD flyttade in i grannhuset
så att det hade varit tekniskt möjligt för
honom att vara far till LWs yngsta. Så, så
länge hade de känt varandra.

Är intressant vad du skriver om att skydda Lw:s rykte. Tidigare trodde jag H blev sjuk 2012, men nu syns det vara 2010, då LW fortfarande var gift med UW.

Stefan hävdar enligt Aftonbladets utdrag från Fup att de båda övade påtryckning och bedrev utpressning gentemot varandra. Om hon avslöjade affären för Hanna, skulle han avslöja för människor att pastor Lena haft ett sexuellt förhållande med en gift man. Detta symboliserade av att Stefan sagt något i stil med: Dör jag, så dör du med. Båda skulle dras med om hoten genomfördes.
Citera
2020-02-21, 15:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Citerar ur din spoiler:
Morgonen efter mordet.

05:51

MT (SD): Morrn. Vad händer? Somnade ifrån igen?

Var "någon" inte inne i hennes mail just då också, om jag minns rätt från förhören?

Ja, 05.23 tror jag.

Han kan inte ha sovit en blund.
Tvättad tröja (minns inte längre vad det var)

Undra på att han svamlar på förhören sedan.
Citera
2020-02-21, 15:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nu var jag lite ironisk, eftersom SD hade de mest osannolika (bort)förklaringar på händelser. Hjälten som ville få fast de otäcka männen, men ändå lämnade L*ena ensam ute med de potentiella farliga männen. Själv hade han ju inte ens mobilen med sig utan gick hem för att ringa. Vilken hjälte gör så?

Jag får för mig att han har förklarat blodförekomster i hemmet med mensblod. Så kunde han väl dragit till med det också när det gällde blod på skorna. Mer bortgjord kan man knappast bli./../
Nja, han säger väl tvärtom att han inte kan förklara hur spår av hennes blod kan finnas på hans sko, och att han inte tänker spekulera i hur det kan ha kommit dit:
Misstänkt för mordet på Lena Wesström flinade i förhören
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo4vaJ/misstankt-for-mordet-pa-lena-wesstrom-flinade-i-forhoren
Citera
2020-02-21, 15:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Kanske. Kan också vara så att de pratat om cachen förut så när hon går ut vet SD vart hon ska. De bestämmer inte att träffas men han vet om att han kan gå ut och möta upp henne. Och cachen skall placeras där bakom planket.

Jag funderar på om det är en följd av att de skulle träffas redan 11 maj. Vad var syftet med det mötet?
Citera
2020-02-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ja, 05.23 tror jag.

Han kan inte ha sovit en blund.
Tvättad tröja (minns inte längre vad det var)

Undra på att han svamlar på förhören sedan.
Den där tvättade tröjan har jag sett lite här och där, men inte fått sammahang. Har han tvättat något och sen hängt upp detta på ett klädsträck, och polisen hittade det? Massor av blod från LW?

Detta är då den 15:e på morgonen. Och han gick till jobbet. Han måste varit hålögd, trött, kanske lite stressad (men fan tro´t). Hans chef har tydligen vittnat om konstigheter den morgonen med SD. Jäklar vad jag längtar efter fupen.
Citera
2020-02-21, 15:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Det finns ju tråduppgifter (MV) om att GM ska ha stått utanför hennes hus och väntat. Om det stämmer kan det vara så att kommunikationen slutade digitalt men fortsatte irl, för att inte lämna spår.

Edit: Stämmer ju även hyfsat bra ihop med kvällens cykelturer "på gatan intill mordplatsen".

Du har så rätt.
Börjar bli trött, sovit för lite i natt.
Citera
2020-02-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD har uppgett att han och LW hade sex på hans kontor på dagen den 11e maj. Jag har för mig att det enligt SA finns en bild på LW från Stadiums övervakningskamera denna dag. För att bevisa att hon den dagen inte hade på sig mordkjolen, eller?

Ja, han försöker väl förklara spermafläcken med en liten ”snabbis” under dagen.
Jag är så osäker på om de verkligen haft en kärleksrelation in i det sista. Hon var ju rädd för honom och de åkte inte i samma bilar till event. Kan tårtinbjudningen skickats från honom själv. Han kunde ju logga in på hennes dator (och telefon?) Går det att fuska med tider också? Eller hade han tagit hennes telefon tidigare på kvällen som förberedelse?
Citera
2020-02-21, 15:37
Medlem
Citat:
Jag reagerade exakt på det!

Det är som att viktiga meningar saknas och det blir inte en konversation som går att följa tankebanorna i.

Kan det vara så att SD raderat inte bara bilder, utan även sms på både sin och Lenas enheter? Nu har vi ju inte hela FUP, och L*enas mobil saknas.

Det är märkligt att SD kommer in till polisstationen och visar först upp sin mobil med 23.01 som sista kontakt, sedan vid nästa förhör (?) finns enligt honom ett till sms vid 23.30-tiden som hon inte svarar på.

Det är väl inget man glömmer, att visa hela vägen tills konversationen tar slut? Och inte glömmer man att man inte fått kontakt när man gick ut och inte heller efter det.

Det känns som att SD fixat och trixat med konversationen på något sätt.

Precis min tanke, kan han rentav fabricerat tårtinbjudan?
Citera
2020-02-21, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, han försöker väl förklara spermafläcken med en liten ”snabbis” under dagen.
Jag är så osäker på om de verkligen haft en kärleksrelation in i det sista. Hon var ju rädd för honom och de åkte inte i samma bilar till event. Kan tårtinbjudningen skickats från honom själv. Han kunde ju logga in på hennes dator (och telefon?) Går det att fuska med tider också? Eller hade han tagit hennes telefon tidigare på kvällen som förberedelse?

Det står att han tolkade det som en inbjudan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in