2020-02-21, 13:14
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det var väl inte N som fyllde år?

Tänkte samma. Spekulerade just att N är en anonymisering i Aftonbladet för den yngste sonen.
Citera
2020-02-21, 13:14
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
I chatten står det Hanna och ”J” - är det J*rry, och inte SD som hon chattar med?

Har samma tanke. Har JG haft ihop det med HD😱 nääää
Citera
2020-02-21, 13:16
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Har samma tanke. Har JG haft ihop det med HD😱 nääää

Nej. Fel av mig - det är troligen Sillen!
Citera
2020-02-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tänkte samma. Spekulerade just att N är en anonymisering i Aftonbladet för den yngste sonen.
Alla ska få tårta när någon fyller
Citera
2020-02-21, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag är mest överraskad att HD faktiskt verkar upptagit sitt samliv med SD igen. Under pågående skilsmässa? Eller sover han över utan sex, skulle inte tro det...

Har varit ute. Det var förvånande.
Citera
2020-02-21, 13:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nej ditt på stående stämmer ju inte. Hon kan fortsatt ha avsett att lämna honom. Däremot håller jag med om att hon inte kommit riktigt så långt i den processen som jag tidigare trott. LW skulle dessutom ha kunnat erbjuda fika ändå.

Däremot låter det ju onekligen som att de stämmer träff för att sätta ut en cache.

Om man följer konversationen mellan SD och LW från ab, känns det som att det fattas en del repliker.

T ex hur kommer sig att hon går ut, utan att någon har bestämt träff med henne? Även "Oj sent" hänger i luften.
Eller chattar de via andra kanaler samtidigt?

Kan han ha raderat här?
Via inloggningar han har haft?

Citera
2020-02-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nej, tydligen inte Foppaskorna, vilket jag noterade för några inlägg sen.
Eget Citat:
Aha, antagligen blodavtryck när han tog av sig skorna för rengöring efter dådet.
Då är det alltså inte de blå Foppaskorna det handlar om. Kanske polisen tycker att SD:s Haglöfs-skor ser blå ut? Jag minns att jag tyckte att hans skor såg mycket renare och nyare ut på bilder efter mordet och funderade på om han hade flera par av likadan modell.

SD har antagligen inte klarat av att tänka på alla detaljer eftersom dådet kan ha haft en berusande effekt på honom.

Den misstänkte har uppvisat beteenden som talar för att han fantiserat om mord bra mycket längre tid än ett par dagar, men tycks ha överskattat sin intelligens och underskattat andras...

-------------

Länk till T34Panzers sammanställning av Puttenots inlägg med material från FUP: www.flashback.org/sp70354425

-----------------

Stämningsansökan
https://docdro.id/R1X2OlR

Personutredning
https://docdro.id/3xnF5pV

P7
https://docdro.id/78GdMlp

Sammanfattning
https://docdro.id/fsx8Z0E

Ok, missade det. Kan inte följa så noga fn. Men då tänkte vi lika.

Ja nog har han missat i detaljerna; de hade väl också tagit shorts och en tröja. Samt då cykelhandtag och pedal.
Och lite annat.

Men kommer det att räcka?
Citera
2020-02-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag hoppas jag har fel i mina tankar men än så länge har det ju inte framkommit något speciellt graverande rent juridiskt.

Hennes blod fanns på insidan av hans skor vilket han inte kan förklara.
Det är ett tekniskt bevis som tillsammans med allt övrigt kan undanröja rimligt tvivel.

Det är inte heller det enda tekniska beviset och sammantaget ser det mörkt ut för honom även om varje bevis i sig inte är tillräckligt.
Citera
2020-02-21, 13:28
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det har jag missat... trodde han cyklat till JG vid den tiden.

Han uppger i förhör att han var vid Gustafsvik, cyklade sen till JG som han lämnar vid kl 22.40 och anländer hemma strax innan kl 23. Han minns inte vilken väg han cyklar hem!
Citera
2020-02-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den analysen låter trolig.
SD verkligen "suger på karamellen".

Allt är under hans kontroll, JG och de andra får (ska) sväva i ovisshet.
Bara han vet.

Jag tror att han njuter....

Anar sadism.
Citera
2020-02-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man följer konversationen mellan SD och LW från ab, känns det som att det fattas en del repliker.

T ex hur kommer sig att hon går ut, utan att någon har bestämt träff med henne? Även "Oj sent" hänger i luften.
Eller chattar de via andra kanaler samtidigt?

Kan han ha raderat här?
Via inloggningar han har haft?

Citerar ur din spoiler:
Morgonen efter mordet.

05:51

MT (SD): Morrn. Vad händer? Somnade ifrån igen?

Var "någon" inte inne i hennes mail just då också, om jag minns rätt från förhören?
Citera
2020-02-21, 13:29
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag vill verkligen tro bättre om HD, hon har ju trots allt flyttat och begärt skilsmässa. Det är inte SD hon chattar med.

Det ser ut som om HD hade en egen agenda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in