2020-02-21, 14:16
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang digital FUP

Kontakt är etablerad mellan Puttenot och skannaren. Överlämning kommer att ske i dagarna, materialet är stort som ni vet, så det kommer ta en stund med scanning och uppläggning här. Men om ni har lite tålamod så kommer det en digital fup in i tråden - i omgångar.
Någon betalning är inte aktuell i nuläget - vi kan väl se framöver hur vi gör. Vi ligger lite lågt med det så länge.

Till Puttenot och J: All cred till er - vi andra lutar oss bakåt och ser med förväntan emot material!

Fantastiskt! Man känner sig som ett barn innan julafton!

Ni är grymma!
Citera
2020-02-21, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Exakt. Jag tror att det vi ser hos SD där är exempel på en godtrogenhet och naivitet som man ofta ser framskymta även här i tråden ibland, dvs. en föreställning om att "finns det inga bevis mot en så kan man ju inte bli dömd". I stället för att knipa igen lite och avvakta så babblar man på, och ger de i olyckliga fall kanske lite tunnelseende utredarna ännu mer vatten på kvarn, och förutsättningar att förfina och utveckla den i deras egna ögon så finurliga indiciekedjan. Kriminalkommissarie Olle Torge har skrivit en bra bok om hur man skall bete sig i förhör, och den kan varmt rekommenderas till såväl kriminella (som dock redan känner till det här) som till vanliga hederliga Svenssons:

Ni kanske minns fallet med Kaj Linna förresten (inget tekniskt bevis i den meningen att det kunde binda honom till brottet, och inga vittnesiakttagelser). Linna tänkte varje dag i början "Ja ja, snart förstår de väl att det inte var jag, och då släpper de mig". I hans fall tog det tretton år.

Hur menar du att man har haft en tunnelseende? SD har nog haft lite otur också att han hotat LW och hennes barn till livet och så går hon ut och blir mördad kort efter att de har chattat och han varit hemma hela kvä.. nej förresten ute och cyklat några vändor precis vid mordplatsen också när han fått lite tid att fundera på saken. Men det är ju förstås de tre hotfulla männen som ingen annan har sett. Synd också att hon mördad vid en plats som han är väl bekant med och dit han visste att LW skulle gå denna kväll. Att LWs blod hittats på insidan utav hans skor kan han inte förklara men mest troligt så är det väl de tre hotfulla männen som smygit hem till honom och gömt dem där. Osis att utebelysningen var satt ur funktion till just denna kväll för annars hade han kanske sett dessa män när de smög sig in.
Citera
2020-02-21, 14:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Då kan man alltså anta att skilsmässan
och LWs byte av yrke berodde på SD.

https://forumbilder.com/i/royb

Varför har LWs vänner i tråden försökt
mörka detta?
Vill minnas dom träffades redan tidigare. Var det inte 2007 eller något sådant? Det raderades så fort dom kärleksfulla julkorten mellan de tu visades i tråden.

Man bör ställa sig frågan varför det är så hemligt vad LW gjort? . Då pastorns fulknull med brudgummen sannolikt är orsaken till skilsmässan så bröt hon också vad hon lovat sin make i nåd och lust. Det är väl den sanningen vi skulle skyddas från..

Så förklaras äntligen UW genuina förbittring till SD som tog hans fru ifrån honom. Samtidigt som den undersköna frun som valde älskaren är utan skuld som vore hon våldtagen av SD. Så har dom med dåliga erfarenheter av män falskeligen framställt BO.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-21 kl. 14:27.
Citera
2020-02-21, 14:25
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Citerar ur din spoiler:
Morgonen efter mordet.

05:51

MT (SD): Morrn. Vad händer? Somnade ifrån igen?

Var "någon" inte inne i hennes mail just då också, om jag minns rätt från förhören?
Du minns rätt.

"PM samt undersökningsprotokoll (protokollbilaga IT-protokoll Lena
Wesström, del 1, sid 280, sid 290 och sid 1230) gällande inloggningen kl 05.23
den 15 maj 2018 till styrkande av att någon med kännedom om Lena
Wesströms lösenord loggat in i Lena Wesströms mail efter hennes död
."
Citera
2020-02-21, 14:30
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Eftersom han ”glömt” mobilen hemma så knackar han på hennes fönster och LW går ut, lämnar dörren öppen, hon vill att SD ska komma in och äta kaka. Istället går de iväg till planket tillsammans?? Spekulation.

Logisk och bra spekulation tycker jag.
Citera
2020-02-21, 14:31
Medlem
SD har uppgett att han och LW hade sex på hans kontor på dagen den 11e maj. Jag har för mig att det enligt SA finns en bild på LW från Stadiums övervakningskamera denna dag. För att bevisa att hon den dagen inte hade på sig mordkjolen, eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Vi i tråden har inga som helst problem med vad du,rosamund och snoris vill lära oss.Med er som lärare så har vi alla lärt oss att alla kvinnor som lever i ett destruktivt förhållande ska ta dom kränkningar dom blir utsatt för utan att säga ifrån,inte sätta ner foten,inte vilja lämna partnern och absolut aldrig anmäla dessa kränkningar för då dör ni utan ta i stället och gilla läget,Eller ni som ligger på golvet efter ni har blivit slagen sönder och samman,tänk positivt det kunde ha varit värre,ni kunde ha varit död och när ni ändå ligger där i ert eget blod gå igenom samtalet ni hade med partnern innan ni blev sönderslagen,vilket ord var det som provocerade er partner till att han var tvungen att lära er en läxa.Nej ni alla kvinnor i Sverige håll käft,vet eran plats,välj varje ord med omsorg så ni inte råkar provocera eran psykopat till partner
Du är tyvärr läsningsobegåvad och det är antagligen inte mycket att göra åt.
Det finns väl inget av de konton du nämner som förespråkar ett passivt beteende för kvinnor som lever under tyranni?!
För egen del har jag postumt varit oerhört kritisk till hur passiv Lena W var. Hon ville ha sex och hon tycks ha varit villig att gå hur långt som helst för att nå detta mål. Priset? -tja, det brydde hon sig inte om..

Ang min fetning i slutet:
Den här tråden visar för förståndiga kvinnor att det är viktigt att noga och nyktert granska och bedöma de signaler en charmig och uppvaktande narcissist sänder ut.

Lena W äventyrade inte bara sitt eget liv (med de konsekvenser det verkar ha medfört), utan också sina barns liv. Ett fullkomligt ofattbart nonchalant beteende! Av bara den orsaken går det att konstatera att Lena W:s narcissism inte stod SD:s långt efter.
Att under åratal välja att "sova med fienden", det kan man moraliskt naturligtvis mycket väl få göra, men när man har barn är situationen givetvis helt annorlunda.
Jag gissar därför att UW idag mår oerhört dåligt för att han inte lyckades få Lena att bli förnuftig nog till att bryta med SD. Kanske är UW också besviken på Lenas nätverk? Rimligen tycker han att Lenas väninnekör (hur stor nu den kören skulle kunna tänkas vara?) borde ha kunnat få henne till att klippa all kontakt, synbarligen dominerad av sex-dito, med den spelevink som tycks ha blivit hennes baneman.

Skall man som kvinna kunna lära sig något av det här förfärliga mordet måste man våga se och inse alla de felval Lena Wesström gjorde i livet.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Flera här inne som kände lena säger ju att förhållandet pågått i minst 6 år. mirdidjul skrev 6-7 år.

Nånstans runt 2012 (?) blir (enligt SD) HD ”allvarligt psykiskt sjuk”.

Men redan för 16 år sen ville HD att det glutenintoleranta spädbarnet skulle dö.
Det är väl SD som påstår det?
Han kan ha projicerat sina egna tankar på HD.
Citera
2020-02-21, 14:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Chatten känns nästan lite overklig. Nu är visserligen också andra händelser inlagda i en tidslinje som förstärker intrycket av overklighet.

Meddelande 00:29 Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn.

Det är avvikande. Det är LW som hade sista kontakten och SD borde ha svarat om han inte kunde komma. Han borde ha skrivit att LW inte hördes av i stället för att hon inte kom in. Och det finns inte längre något "Vi" i uttrycket Vi hörs i morgon.

Jag reagerade exakt på det!

Det är som att viktiga meningar saknas och det blir inte en konversation som går att följa tankebanorna i.

Kan det vara så att SD raderat inte bara bilder, utan även sms på både sin och Lenas enheter? Nu har vi ju inte hela FUP, och L*enas mobil saknas.

Det är märkligt att SD kommer in till polisstationen och visar först upp sin mobil med 23.01 som sista kontakt, sedan vid nästa förhör (?) finns enligt honom ett till sms vid 23.30-tiden som hon inte svarar på.

Det är väl inget man glömmer, att visa hela vägen tills konversationen tar slut? Och inte glömmer man att man inte fått kontakt när man gick ut och inte heller efter det.

Det känns som att SD fixat och trixat med konversationen på något sätt.
Citera
2020-02-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Absolut.

Vittnesförhör med Helena Åström (förhörsbilaga 4B) angående vad Lena Wesström berättat för henne om hur Stefan Davidsson varit hotfull och våldsam, att Lena Wesström varit mån om att spara all dokumentation om hot samt angående åtgärder som Helena Åström vidtar i samband med Lena Wesströms försvinnande bl a till styrkande av att Stefan Davidsson uttalat hot mot Lena Wesström. Helena Åström ska också höras angående sin kännedom om Lena Wesströms publicerade och opublicerade geocacher till styrkande av att Lena Wesström tidigare haft en cache på brottsplatsen samt att hon hade för avsikt att lägga ut en ny cache där.

Kanske maska vittnets namn?
Citera
2020-02-21, 14:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu blir det ju bara värre och värre.

Det är så förskräckligt så jag vet inte var jag ska börja.

SD har ventilerat tankar om att döda "en person" när personen mådde som värst... med JG.
Chockartat för mig, men JG, han är ju helt förvirrad stackaren...
Vad ska han tro.

Och nu kommer det upp att SD verkar ha haft tankar på att "ta bort H*anna, LW och SD ska ha pratat om vilken färg på tapeter.
Ja, aldrig i mitt liv tror jag att LW har varit inne på att ta livet av HD.

Att JG ens vågar säga detta till SD.
Men JG har faktiskt inte berättat allt för polisen, men nu tar han upp detta med SD.
Han tvivlar starkt, det visar han med sin ångestattack.

"Nu i backspegeln känns dessa uppgifter oroande" skriver han till SD.

Han tar upp ett fall där det verkar som att SD skrikit.

"Speciellt när jag såg dig komma stormande ut och att du skällde så...samt det du skrev...massor tråkiga tankar kommer upp i huvudet då... Eftersom idioterna på FB nyligen har målat upp mig som en marionett...att jag är duperat av dig..."

Undrar vad detta handlar om?

JG hade inte berättat allt för polisen då. För att han var lojal förmodligen. Nu verkar han ha berättat om detta eftersom han ska vittna.

Inget lätt!!

Och han kämpar med tvivel och mår plötsligt väldigt dåligt, får ångest och har svårt att andas. Som en sten på bröstet när han ser hur det skriv på flashback om hur han utmålas.

Vad mer ska komma?
Tar det aldrig slut????

Jag tänker nu på något jag läste en gång om psykopater.
Att där de finns blir det alltid människospillror och osämja.
Psykopaten nyttjar människor enbart för sina egna syften.
Till det behöver han människor som kan användas, de behöver ha känslor. Knappar att trycka på för att kunna manipuleras.

Jag kan se i kommunikationen mellan SD och LW hur SD använder sin tystnad till exempel som ett påtryckningsvapen. Hon däremot skriver fullt med känslouttryck (jag älskar dig, saknar dig, längtar).

Här ser man ett liknade mönster.

JG uttrycker en mängd känslor, oro, ångest, tvivel, minnen. SD svara stelt tillbaka.

Tycker så synd om JG och alla andra människospillror som denna man lämnar efter sig!
Allt, precis allt, är värre än jag trodde!
Eftersom polisen har utskrifter av deras kommunikation så kan JG knappast låta bli att berätta.
Hade polisen inte haft dessa utskrifter så hade han nog hållit tyst fortfarande och gärna fortsatt att skydda SD.

Han har varit grundlurad av en psykopat och frågan är om han fortfarande tror på SD och kanske undanhåller andra saker för polisen.
Det ska bli intressant att höra hans vittnesmål.
Citera
2020-02-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men är det verkligen samma typ av stalkingbeteende?

Här handlar det mer om just denna kvinna.

Medan en seriemördare som stalkat innan kanske har en annan typ av drivkraft?
Nu vet jag verkligen inte, utan funderar.

Båda tycks på ett eller annat sätt vilja ha kontroll över personer på ett eller annat sätt.
En förlorad kontroll som måste återtas.

Men i SDs fall gäller det just denna kvinna nu, inte alla kvinnor.

Djupast sett handlar sadism och kontroll om samma sak, att erövra och bibehålla makt genom hot och manipulation. De tänder på och känner njutning av sitt övertag.

När Stefan hävdar att han hatar Lena samtidigt som han är upptänd av starkt erotiskt begär, blir iallafall jag fundersam? Att Lenas blod och Stefans sperma finns på hennes kjol gör inte saken bättre.

Russell Williams exp. manipulerande en kvinna han överföll att när han var färdig med henne skulle han släppa henne, men istället dödades hon. Han filmade kvinnornas skräckslagna sista stunder i livet. Madsen fångade sitt byte i sin ubåt och det blev om inte hennes grav, så hennes dödsplats. Om Stefan förföljt och stalkat fler kvinnor vet inte jag, men han upprepar mönster och har morbida intressen som att fota döda djur.

Han skickar bilder till Lena så hon kan vara övertygad om att se, veta, förstå och känna till att han har övertaget. Han vet vad och när sker i hennes beteende och livstilsmönster för att väcka skräck och utöva kontroll. Sedan kanske Stefan inte är en utpräglad sexualsadist och lustmördare som Williams och Madsen. Men de vill alla vara verksamma som Herre på täppan.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-02-21 kl. 15:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in