2020-02-21, 13:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bland bevisen som åberopas finns också fynd av mannens dna på en ring Lena Wesström bar då hon dödades. När utredarna frågade hur hans dna hamnat där svarade mannen:
– Ja, eh, när Lena och jag har haft kontakt nån gång så har det väl hamnat där.
Hennes blod har också säkrats på hans skor, på insidan på plösen. Mannen har ingen förklaring till det

Med tanke på alla klumpiga förklaringar till saker och ting, skulle han väl kunnat förklara det med mensblod. Sex mao.

"Vårt vanliga sätt att hälsa"; hur bra är den förklaringen när man är ertappad med att stalka och fota LW genom hennes fönster när hon har besök?

Sjukt svar.
Citera
2020-02-21, 13:01
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja vilken skräck för barnet/barnen den tidiga morgonen.
N hade ringt till SD runt 07 på morgonen... undrar varför?
Efter det 7.03 skickar SD sms till LW och skriver att N ringt och är orolig. Och han också.

ps kul att se Dig i tråden igen ds

Tack!

Undrar, är N den yngste A*on och bokstaven står för typ "anonymiserat barn" eller avses den äldste sonen N*ah med den initialen? Man nämner ju Ns förestående födelsedag och då kan det ju inte vara den äldste väl?

Det som känns extra obehagligt är hur SD verkar ha hotat även barnens säkerhet och man undrar om affären mellan SD och LW var känd av barnen, hur de påverkades och vad den yngste måste ha känt och tänkt den där morgonen. Var han rädd för SD eller hade LW velat skona honom från att veta så att han tvärtom farligt nog litade på grannen/mammas kompis SD? Hade SD misstänkt att barnen, som han enligt LW redan hotade, kunnat bevittna något så svävade de ju i direkt livsfara efter mordet.
Citera
2020-02-21, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autumn04
Viken=Gustavsvik?
Nej det är jag tveksam till. Vad jag vet kallas inte G-vik för Viken.
Citera
2020-02-21, 13:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Påminner också om Amerikanen som för ett tag sedan dödade fru och två döttrar och stoppade ner i två oljecisterner för att leva vidare med en ny kvinna.

En psykopats sätt att "ordna" problem.
Citera
2020-02-21, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Med tanke på alla klumpiga förklaringar till saker och ting, skulle han väl kunnat förklara det med mensblod. Sex mao.

"Vårt vanliga sätt att hälsa"; hur bra är den förklaringen när man är ertappad med att stalka och fota LW genom hennes fönster när hon har besök?

Sjukt svar.
Hon hade ju inte mens längre enligt en av chattarna.
Citera
2020-02-21, 13:04
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Lena Wesströms chatt med Stefan på mordkvällen

20:49
LW: sänder bild på hjärtformad kaka
LW: Gjorde till dig och mig
LW: Om du törs smyga hit ikväll kan vi är. Tar lite med N nu.
LW: sänder emoji hjärta

/ … /

Källa: FUP
Det här borde väl indikera att det=mordet åtminstone inte var planerat, det är LW som tar initiativet till träffen?

Edit: Åtminstone inte till just den här kvällen.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-21 kl. 13:08.
Citera
2020-02-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nej det är jag tveksam till. Vad jag vet kallas inte G-vik för Viken.
Enligt förhör uppger SD att han varit på Gustavsvik till kl 22 på måndagskvällen.
Citera
2020-02-21, 13:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det känns ganska skönt att han inte kan manipulera någon längre. Vad som är intressant är att hela omgivningen, med facit i hand, inte ifrågasätter hans psykopati eller att han är skyldig. Det verkar finnas få i hans nära bekantskapskrets som tvivlar på skulden där.

En del grannar verkar ju också tro att han är en trevlig granne.

Jag misstänker att fasaden utåt är väldigt barnslig, glättig och hjälpsam. Och de inre demonerna se bara de verkligt nära.

De som är väldigt nära är så präglade av honom efter åren som gått att det blir grumligare för dom att veta vad som är sant, falskt och vad de själva tycker och tror.

L*ena verkar ju ha haft en hyfsad uppfattning om hans personlighet, men hon verkar ändå älska honom.
Det är läskigt.

Jag tror hjärntvätt är rätt term här.
Citera
2020-02-21, 13:08
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Gott tänkt.
Men detta med skorna är ju lite märkligt. Han borde ändå ha lyckats dumpa de skor han nyttjade vid mordet. Speciellt om det var planerat. Då borde han (?) ha valt att ha på sig ett par som ingen skulle sakna.
Tänker att han gjort sig av med mordskorna samtidigt som mordvapnet (cyklat iväg och dumpat) men då slarvat med att tvätta av sig då han bytte skor/kläder etc och att blodet hamnat på plösen.
Hursomhelst borde de blå skorna inte vara ett par foppatofflor.

AB: ”Hennes blod har också säkrats på hans skor, på insidan på plösen.”

Nej, tydligen inte Foppaskorna, vilket jag noterade för några inlägg sen.
Eget Citat:
Aha, antagligen blodavtryck när han tog av sig skorna för rengöring efter dådet.
Då är det alltså inte de blå Foppaskorna det handlar om. Kanske polisen tycker att SD:s Haglöfs-skor ser blå ut? Jag minns att jag tyckte att hans skor såg mycket renare och nyare ut på bilder efter mordet och funderade på om han hade flera par av likadan modell.

SD har antagligen inte klarat av att tänka på alla detaljer eftersom dådet kan ha haft en berusande effekt på honom.

Den misstänkte har uppvisat beteenden som talar för att han fantiserat om mord bra mycket längre tid än ett par dagar, men tycks ha överskattat sin intelligens och underskattat andras...

-------------

Länk till T34Panzers sammanställning av Puttenots inlägg med material från FUP: www.flashback.org/sp70354425

-----------------

Stämningsansökan
https://docdro.id/R1X2OlR

Personutredning
https://docdro.id/3xnF5pV

P7
https://docdro.id/78GdMlp

Sammanfattning
https://docdro.id/fsx8Z0E
Citera
2020-02-21, 13:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Några datum och lite spekulationer.

UW och LW vigdes av Svenska Baptistsamfundet, Equmeniakyrkan 1999-09-04.

De flyttade in i huset där UW bor kvar 2001-08-18. De skilde sig 2011-03-25. LW flyttade från UW 2010-08-09.

LW:s och UW:s 3 barn är födda: 2001, 2003 och 2006.

UW var gift med MH mellan 2014-12-29 och 2016-12-21. MH skrev sig aldrig på UW:s adress under äktenskapet.

Jag funderar på om UW inte ville skilja sig från LW. Kanske var de ”mer än vänner” ibland, trots att de skilt sig? UW kanske hoppades att de skulle bli ett par igen? UW skiljer sig från MH i slutet av 2016. Det är väl förhållandevis nära de datumen då LW anmäler SD för olaga hot och senare för misshandel, eller missminner jag mig? Kanske fanns det, bl.a i och med det, förhoppningar från UW:s sida om att LW slutligen ”gett upp” SD och ville vara med honom igen? Om det sedan mer och mer med tiden visade sig att LW inte var intresserad av något förhållande och familjeliv med UW kan han ha blivit rejält besviken...

Detta är endast spekulationer. LW kan ha varit den sista på jordklotet som UW ville ha som livskamrat (igen). Jag kan ha alldeles galet fel. De olika datumen jag redogjort för ovan stämmer dock.

Då kan man alltså anta att skilsmässan
och LWs byte av yrke berodde på SD.

https://forumbilder.com/i/royb

Varför har LWs vänner i tråden försökt
mörka detta?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-21 kl. 13:17.
Citera
2020-02-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Lena Wesströms chatt med Stefan på mordkvällen

20:49
LW: sänder bild på hjärtformad kaka
LW: Gjorde till dig och mig
LW: Om du törs smyga hit ikväll kan vi är. Tar lite med N nu.
LW: sänder emoji hjärta

21:09
SD: Till Viken nu
SD: Bild platsdelning, gata

21:12
LW: Oj, sent

22:55
LW: fixar lite inför N:s födelsedag i morgon. Hoppas det tar mindre än en timme. Hemma nu?

23:00
SD: kom precis. Svarar på jobbmejl
SD: Har lite måsten

23:01
LW: sänder bild av loggbok som visar en geocache.

23:23
Lena Wesström går ut från bostaden, enligt Google Maps

23.30–23.33
Kvinnoskrik hörs enligt vittnen

00:29
SD: Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn.

01.41
Lena Wesströms mobil stängs av

05:51
SD: Morrn. Vad händer? Somnade ifrån igen?

06.13–07.02
36 samtal och sms till Lena Wesström från närmaste familjen

06.43
Lena Wesström anmäls som försvunnen till polisen.

07:03
SD: Helluuu
SD: N ringde. Du ej hemma. Han var orolig. Jag med nu.

Källa: FUP

Det var väl inte N som fyllde år?
Citera
2020-02-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autumn04
Enligt förhör uppger SD att han varit på Gustavsvik till kl 22 på måndagskvällen.
Det har jag missat... trodde han cyklat till JG vid den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in