2020-02-19, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Vita strains är det jag föredrar. Röda gav mig en icke önskvärd effekt medan gröna funkat ok. White borneo från SS gör mig euforisk och chill såhär på kvällskvisten. Kan läsa ut en bok utan att bli det minsta uttråkad eller rastlös. Den minskar min ångest dessutom

Skillnaden av strainsen är oftast ganska vaga då leveratören skickar massvis med kratom som SS sedan namnger efter nyansen av dess färg! Dvs att dom inte utgår från vilken typ av krarom planta det är (White vein, red vein). De viktigaste med att välja kratom är att köpa en schysst batch, därför anser jag att om man har hittat en man tycker är trevlig så ska man hålla sig till den! Har testat alla SS strains och tycker jag får liknande effekt av alla bara att dom är olika potenta! rekomenderar red-green bali skarpt, SVIN BRA BATCH!
Citera
2020-02-19, 11:47
Citat:
Ursprungligen postat av heilery123
Skillnaden av strainsen är oftast ganska vaga då leveratören skickar massvis med kratom som SS sedan namnger efter nyansen av dess färg! Dvs att dom inte utgår från vilken typ av krarom planta det är (White vein, red vein). De viktigaste med att välja kratom är att köpa en schysst batch, därför anser jag att om man har hittat en man tycker är trevlig så ska man hålla sig till den! Har testat alla SS strains och tycker jag får liknande effekt av alla bara att dom är olika potenta! rekomenderar red-green bali skarpt, SVIN BRA BATCH!

Grön eller röd bali? Vilken är att föredra. Red thai är den enda röda strain jag provat och den gav endast negativa effekter
Citera
2020-02-19, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krotzi
Tjena!
Intresserad av att testa kratom, har köpt Green Horn, LTP och Red Maeng Da.
Sorry för många frågor, är nybörjare...

Vad kan jag förvänta mig?
Något jag bör hålla uppsikt på?
Några sidoeffekter?
Risk för andningsdeppression?
Något man inte bör blanda det med?

Tillägger att jag tränar 6ggr i veckan och tar kreatin, ZMA och GABA tabletter för tillfället. Någon interaktion med dessa?

Tack på förhand!

Du kan förvänta dig en lätt euforisk känsla, en energi som ger ett driv under dagen. En positiv känsla. Viktigt då att ligga på de lägre doserna. (2-6) är du helt ny så ska det räcka med 2-4g om det är från en potent batch du fått kratomet från. Om du använder dagligen så kommer 1-2 månaden vara en så kallad smekmånad. Där euforin kommer vara högre. Efter 1-2 månader så klingar euforin av. Lite som att vara en van kaffedrickare. Sidoeffekt kan bli illamående och huvudvärk om du tar för stor dos. Särskilt när du inte är van, gå inte över 6g. Andningsdepression är inte att tala om. Du bör inte blanda det med alkohol, ett par öl går bra men sedan kan illamående, huvudvärk, även hallucinationskänsla uppstå. Eftersom du tränar och säkert vill ha effekt med kratom till träning så rekomenderar jag att du tar 2-3 dagar på raken, sedan uppehåll några dagar för att inte bygga upp toleransen. Även att hoppa mellan olika sorter. Börjar du ta varje dag så kommer du inte få nån vidare effekt på träningen. Kanske motivation att gå dit men inte mer.
Citera
2020-02-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Innan då jag blivit illamående har jag tagit ungefär den dosen du beskriver. Skulle säga runt 3 - 4g.

/Mvh

Som van användare kan jag ta mellan 10-20g på en gång för att få sederande effekt. Inget illamående
Citera
2020-02-19, 15:58
Medlem
Skulle gärna vilja att samtliga kratomanvändare upodaterar här om vilken kratomsort eller batch som är bra/potent för tillfället. Man slänger en del pengar i sjön när man använt kratom en del och får en dålig batch. Som nybörjare går det bra då effekten kommer ändå. Iaf. Grön Bali från SS läste jag om här nu, bra
Jag beställde från GZ för en månad sedan. Köpte då Bali Gold 500g för 600kr Det var vintersale just då och det priset slår SS med hästlängder de har tyvärr stängt butiken nu till Mars månad nån gång...
Citera
2020-02-19, 16:57
Medlem
Nu testat både vita och gröna maeng da från inrikesshoppen som diskuterats här tidigare.
Jag vet inte om de är bättre än grön kasung som var avsevärt mycket billigare.
På doser 2.2 till 4 gram blir jag hyfsat "framåt", pratglad, och vill göra nåt. Idag har kratomlövet hjälpt mig hugga en jävla massa ved.

Kratom hindrade någon dude på reddit att begå en skolmassaker läste jag.
Han fick empati tydligen.
Citera
2020-02-19, 21:58
Medlem
Badassmfokas avatar
Då har man testat igen flera år senare på ett mer korrekt sätt eller om det är bättre grejer jag fått och i pulverform istället för löv, red borneo från SS. Börjde med en tesked, vilket var mer uppåt men fortfarande inte riktigt tjackigt för man var som skön på ett annat sätt på samma gång vilket var nice jag tycker inte om tjackighet. Tog efter ett dotagame en tesked till, och sen en till. Riktigt imponerad började fan nodda lite grann. Sen efter några timmar har jag nu varit och handlat efter lite kaffe. ^^ körde 1.5 tesked nu. Jag är en moffare.
Jag ska väga upp vad ett mått av den teskeden jag använt väger dock för de är en liten i trä.
Har hört att man bara börjar spy och mår skit om man tar allt för mycket?
Citera
2020-02-20, 11:39
Medlem
Badassmfokas avatar
Även sovit bra och känner inga dåliga effekter dagen efter jag tog en hel del av detta.
Verkligen ett på riktigt potent alternativ till andra opiater/opioder, eller om man har en avtändning skulle jag tro.
Citera
2020-02-20, 22:56
Medlem
Instämmer i att grön bali från SS var riktigt bra. I alla fall i 100g påse. Slog det jag köpt från utlandet med. Men verkar ju som om man inte vet om man får samma batch om man beställer större pack av någon mam gillade. I alla fall efter att ha läst denna tråden.
Citera
2020-02-21, 08:30
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattKorven
Nemas Bara shoot om det är något mer du undrar över!
Kan man bli förstoppad av kratom som med opiater? Andra bieffekter jag borde veta om nu när jag diggar denna 100g red borneo jag fått hem?
Citera
2020-02-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Kan man bli förstoppad av kratom som med opiater? Andra bieffekter jag borde veta om nu när jag diggar denna 100g red borneo jag fått hem?

Sjukt att du frågar det nu då jag i skrivande stund sitter på "tronen" och försöker klämma ut en kratomkorv size ala brandsläckare.

Dricker man inte tillräckligt och rör sig för lite, ja då blir det förstoppning.
Citera
2020-02-21, 12:25
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Sjukt att du frågar det nu då jag i skrivande stund sitter på "tronen" och försöker klämma ut en kratomkorv size ala brandsläckare.

Dricker man inte tillräckligt och rör sig för lite, ja då blir det förstoppning.
Haha!
Hur länge har du tagit kratom för att det skulle bli så då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in