Citat:
Jag har arbetat med frågor om energi och miljö i nästan hela mitt yrkesverksamma liv (35 år) och tycker det är jättebra att klimatfrågan kommer högre upp på agendan. Det är min enda anledning till att jag uppskattar Greta Thunberg så länge det hon gör leder till mera fokus på klimatfrågorna.
Jag är för övrigt en vit man som röstar höger!
Jag är för övrigt en vit man som röstar höger!
Citat:
https://www.thesun.co.uk/news/11007520/greta-thunberg-extinction-rebellion-green-wrecking
"I am sick of XR morons' criminal behaviour and Greta Thunberg's alarmist term 'climate emergency"Kan du berätta om vad du tycker om Extinction-Rebellion? Dessa måste väl vara dina favoriter?? Är du med i gruppen, eller finansierar du dem?
Citat:
Citat:
Sorry, lätt att dras med åt fel håll när du frågar.Greta Thunberg gör ett bra jobb när hon lyfter klimatfrågan högre upp på agendan.
Sedan är hon (också) lite tjatig med sitt budskap, hon borde utveckla sig lite mer än att bara hänvisa till aktuell forskning. Ibland gör hon det, som när hon säger att parisavtalet som världens länder skrivit under är mer långtgående än vad de flesta av oss förstår.
Samtidigt förstår jag att hon är försiktig med att precisera exakt vad forskarna säger eller vad vi bör vidta för åtgärder eftersom det är stor risk att det hon säger feltolkas eller avsiktligt misstolkas.