Citat:
Ursprungligen postat av
Puttenot
Nu blir det ju bara värre och värre.
Det är så förskräckligt så jag vet inte var jag ska börja.
SD har ventilerat tankar om att döda "en person" när personen mådde som värst... med JG.
Chockartat för mig, men JG, han är ju helt förvirrad stackaren...
Vad ska han tro.
Och nu kommer det upp att SD verkar ha haft tankar på att "ta bort H*anna, LW och SD ska ha pratat om vilken färg på tapeter.
Ja, aldrig i mitt liv tror jag att LW har varit inne på att ta livet av HD.
Att JG ens vågar säga detta till SD.
Men JG har faktiskt inte berättat allt för polisen, men nu tar han upp detta med SD.
Han tvivlar starkt, det visar han med sin ångestattack.
"
Nu i backspegeln känns dessa uppgifter oroande" skriver han till SD.
Han tar upp ett fall där det verkar som att SD skrikit.
"
Speciellt när jag såg dig komma stormande ut och att du skällde så...samt det du skrev...massor tråkiga tankar kommer upp i huvudet då... Eftersom idioterna på FB nyligen har målat upp mig som en marionett...att jag är duperat av dig..."
Undrar vad detta handlar om?
JG hade inte berättat allt för polisen då. För att han var lojal förmodligen. Nu verkar han ha berättat om detta eftersom han ska vittna.
Inget lätt!!
Och han kämpar med tvivel och mår plötsligt väldigt dåligt, får ångest och har svårt att andas. Som en sten på bröstet när han ser hur det skriv på flashback om hur han utmålas.
Vad mer ska komma?
Tar det aldrig slut????
Jag tänker nu på något jag läste en gång om psykopater.
Att där de finns blir det alltid människospillror och osämja.
Psykopaten nyttjar människor enbart för sina egna syften.
Till det behöver han människor som kan användas, de behöver ha känslor. Knappar att trycka på för att kunna manipuleras.
Jag kan se i kommunikationen mellan SD och LW hur SD använder sin tystnad till exempel som ett påtryckningsvapen. Hon däremot skriver fullt med känslouttryck (jag älskar dig, saknar dig, längtar).
Här ser man ett liknade mönster.
JG uttrycker en mängd känslor, oro, ångest, tvivel, minnen. SD svara stelt tillbaka.
Tycker så synd om JG och alla andra människospillror som denna man lämnar efter sig!
Allt, precis allt, är värre än jag trodde!