Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-21, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det dyker alltid upp nya nick som ältar gamla sk argument i repris. Dessa resonemang du saluför har ingen som helst relevans. Gärningsmannaprofilen var ett beställningsjobb och ett cirkelbevis där man förutsatte en ensam störd galning utfört det och förvånande nog kom man då fram till att mördaren var en ensam störd galning. Därmed blundade man för fakta som att det är klarlagt att OP var övervakad under en längre tid och ganska intensivt inder morddagen med ett stort antal iakttagelser. Tyvärr det du anför höll inte mot CP ens med ett felaktigt utpekande så det går inte att återanvända mot en annan person där dett blir en tunn spekulationssoppa utan mista substans.

Jag förstår din invändning och visst har gärningsmannaprofilen missbrukats av både mordutredningen och många andra för att styrka att det var CP genomförde mordet.

Men gärningsmannaprofilen stämmer egentligen inte alls in på CP, vilket även Åsgård varit tydlig med ("I helvete heller") utan beskriver en helt annan typ av person.

CP var överhuvudtaget inte en ensamvarg, vilket är centralt i gärningsmannaprofilen och även i psykiatrin bakom den. Jämför med till exempel Lasermannen och Peter Mangs som också tydligt var ensamvargar.

CP var missbrukare. Gärningsmannaprofilen är tydlig med att gärningsmannen inte varit missbrukare och tar mycket tydligt ställning mot det.

Visst bar CP på ett hat mot samhället, det gör säkert många missbrukare, men inte alls på samma utpräglade och långvariga sätt som gärningsmannaprofilen pekar ut.

Det enda CP och CA hade gemensamt var att de båda antagligen hade antisocial personlighetsstörning (för den som inte är insatt, googla diagnosen, den har inget med socialt umgänge att göra). Men det är en mycket vanlig diagnos bland kriminella och gärningsmän vid mord. Utöver det har de helt olika livshistorier, vilket också Åsgård påpekar.

Yes, nytt nick, visserligen registrerat länge sedan. Har inte skrivit på Flashback förut, dock alltid läst mycket här i forumet. Nu handlar det om att argumentera för CA istället för SE. CP tror jag inte på. Inte heller SE stämmer överens med gärningsmannaprofilen – han var inte en ensamvarg utan snarare väldigt social.

https://www.pressreader.com/sweden/olof-palme/20160227/283081298298180
Citera
2020-02-21, 07:58
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Det är bara de verkliga konspiratörerna som hoppats på det men de underskattade både PU och delar av allmänheten grovt.

Jag hoppas innerligt att du har rätt. En ny CP-sväng hade för alltid bekräftat att utredningen aldrig varit något annat än en fars.

"Det är klart att dumma svenska folket aldrig ska få veta vem som mördade Palme. Den sanningen är alltför obekväm ".

Nåt sånt.
Citera
2020-02-21, 08:01
Medlem
Citat:
Försöker du låtsas som det regnar för att locka newbies? Vi vet ju alla att du saluförde Svarten som gärningsman och påstod att du fått bekräftat av PU att det bara var dagar kvar till att de skulle publicera det fast de inte visste mer om dig än det du skrev på fb.

Det finns bara ett intresse för dig hos PU. Di vill att du och alla andra som sprider olika lögner om sina kontakter med dem identifierar sig till dem så att de kan granska och avskriva er som inblandade i mordet.

Vet inte om jag har skrivit att det är dagar kvar. Jag har såklart hoppats de skulle va klara innan nu.
Har du hjärna kan du förstå att den som vet något speciellt inte kan skriva så den blir igenkänd av anhöriga.
Senast redigerad av Cianneli 2020-02-21 kl. 08:16.
Citera
2020-02-21, 08:25
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Einstein hade motivation till sin teori till skillnad från dig. Berätta vad som pekar på att det är CP bortsett från Lisbets utpekande.

Jag har inget som pekar på att det är CP. Jag skrev bara vad jag tror Krister Petersons avslöjande kan utmynna i för slutsats.
Jag vet att bara nämna CP i denna tråd är som att svära i kyrkan, men vi kan inte bortse från, vad vi än tror, att CP var den som var mest misstänkt och den enda som ledde fram till en domstol.
Vem jag tror är mördaren spelar ingen roll. Däremot tror jag att det mycket väl kan vara så att Krister Petersons ”avslut” är någon form av tekniskt bevis som slutligen bekräftar att det var CP.
Citera
2020-02-21, 08:26
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Tack!
"I princip prickar rätt."

Min källa bekräftar i vilket fall inte dina uppgifter om att man har funnit ny "teknisk bevisning från mordplatsen".

Men jag håller självklart tummarna för att du har rätt, men det känns som att det är din "önskan och vilja" mer....
Känn efter på nytt

"Åklagaren Krister Petersson antyder att ny teknisk bevisning kan lösa mordet"

källa: https://www.svd.se/palmeaklagaren-vi-borjade-fran-borjan

"Mördaren är inte död. Palmegruppen har nya tekniska bevis."

källa: (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera
2020-02-21, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag har inget som pekar på att det är CP. Jag skrev bara vad jag tror Krister Petersons avslöjande kan utmynna i för slutsats.
Jag vet att bara nämna CP i denna tråd är som att svära i kyrkan, men vi kan inte bortse från, vad vi än tror, att CP var den som var mest misstänkt och den enda som ledde fram till en domstol.
Vem jag tror är mördaren spelar ingen roll. Däremot tror jag att det mycket väl kan vara så att Krister Petersons ”avslut” är någon form av tekniskt bevis som slutligen bekräftar att det var CP.

Så KP skulle bekräfta den som han tydligt sagt att det inte är?
Citera
2020-02-21, 08:28
Medlem
Citat:

KP jobbar inte med Pettersson så du kan sluta spekulera om det.
Citera
2020-02-21, 08:31
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
KP jobbar inte med Pettersson så du kan sluta spekulera om det.

Tror ni att brottsutredare alltid avslöjar allt för media vad de arbetar med?
Men, men. Vi får se vad det blir.
Citera
2020-02-21, 08:33
Medlem
Snowsmiles avatar
Om han skulle komma med en lösning som inte är CP som gm, ja då har han stuckit ut hakan väldigt långt.

Det skulle indirekt peka ut LP som rikskslögnare, dvs ha pekat ut en oskyldig statsminister mördare.

Tror det krävs MYCKET bra bevis för att ta del steget. Till exempel ett upphittat mordvapen.
Citera
2020-02-21, 08:33
Medlem
Citat:
Tror ni att brottsutredare alltid avslöjar allt för media vad de arbetar med?
Men, men. Vi får se vad det blir.

Sant men då skulle han väl sagt typ bara "inga kommentarer " på frågan om CP.
Citera
2020-02-21, 08:37
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Har hakat upp mig ordentligt på varför Peterson går ut med denna information nu.

Kan det vara så att Peterson planerar väcka åtal mot någon anstiftare och nu är rädd för sitt eget skinn?

Om anstiftaren vet att Peterson är något på spåren kanske han riskerar att mördas.

Därför går Peterson ut i media. För att försöka ta ut händelserna i dagsljuset helt enkelt.

En sådan anstiftare skulle kunna vara CIA.
SAP, är en mera logisk bokstavskombo på tänkbara anstiftare.
Citera
2020-02-21, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
SAP, är en mera logisk bokstavskombo på tänkbara anstiftare.

SAP skulle absolut kunna vara ett sådant alternativ. Det känns ju dessutom lite närmre än CIA.

Jag hoppas att vi har ett åtal mot en anstiftare att vänta till våren. Även om huvudsaklig gärningsman inte längre finns i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in