2020-02-20, 12:06
Medlem
Konklusion, om inget drastiskt sker, ska jag leva mitt liv så rasistiskt jag bara kan komma undan med.
Citera
2020-02-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är inte alltid en invandrare. Idag gick jag också in med blöta ytterskor på gymmet och jag är inte invandrare.

Jomen nu är idioter också rätt vanliga i Sverige. Så jag skulle vilja ändra till "invandrare och idioter" i rubriken.

I övrigt har TS rätt. Det är oftast Invandrare. Och är det inte invandrare så är det idioter på vänsterkanten.
Citera
2020-02-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Jomen nu är idioter också rätt vanliga i Sverige. Så jag skulle vilja ändra till "invandrare och idioter" i rubriken.

I övrigt har TS rätt. Det är oftast Invandrare. Och är det inte invandrare så är det idioter på vänsterkanten.

Som i vår BRF. Vi har kanske 20% invandrare. De står för 80% av problemen.
Citera
2020-02-20, 14:22
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift

Fast jag är ju varken invandrare, idiot eller på vänsterkanten. Så vi är ju fortfarande i spåret att det inte alltid är så att det alltid är en invandrare + ditt tillägg.
Citera
2020-02-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Funderar starkt på att börja leva på soc och bara sitta hemma vd datorn och söka jobb med ett förfärligt CV så jag fortsätter få bidrag utan jobb.

Sen sakta men säkert fortsätta se detta land förstöras.

Varför ska jag betala 40% skatt när allt bara blir värre.

Finns bara två räddningar: massåterinvandring och höj alla fängelsestraff med 10x och skicka hem alla invandrare som begår minsta lilla brott. Om dom ens tar en Cola från Ica ska de ha 1 år fängelse.

Otacksamma apor beter de sig som.

Jävla daltande med dessa skäggbarn

Inga bidrag i "pengar" de kan få en linas matkasse en gång per vecka och en husvagn med gasspis tills de lärt sig svenska på SFI så de kan söka jobb och bidra.

Varför ska man söka jobb och lära sig språket när man inte har några krav på sig? Får man krav på sig kan man gråta ut i Aftonbladet
Citera
2020-02-20, 17:54
Medlem
Det kallas kulturkrock, de har inte samma värderingar som oss riktiga svenskar, de har sämre vanor och lägre moral. Därför utmärker dom sig negativt.
Citera
2020-02-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Alla vet väl att registrerade brott över en viss nivå tydligt tydligt överrepresenteras av invandrare, men nu tänker jag mer på brott mot lokala regler etc.

Jag drar mig till minnes de tio senaste "irritationsmomenten" för mig, och inser att alla utom ett var pga en invandrare.

De tre senaste var parkering på förbudsområde som blockerar bommarna in till vår innergård. En invandrare.

Sen lämnade en bommarna öppna efter att ha hämtat möbler på innergården, trots att BRF-styrelsen precis satt upp en lapp om sånt. En invandrare.

Tredje var en som gick in med blöta uteskor på gymmet efter receptionen stängt. En invandrare.

Om det ALLTID (citat) är en invandrare som gör fel och tvärtemot regler och normer, varför ska jag acceptera dem? Varför är det så?

Sverige är världens största underlag för att gro rasism. Och kanske legitimerad sådan!

Jag kan bara hålla med dig i dina observationer, sen säger vissa att det är inte alla.
Men att bryta mot våra regler och lagar är vanligare bland vissa/många av våra nyanlända då det är betydligt vanligare att men gör så i sina hemländer. Svenskar är kända för att vara lite överdrivna att följa lagar och regler så där blir det konflikt.
Sen får de lära sig att de inte behöver bry sig då svenskar som kritiserar dem enbart är rasister.
Så din observation är korrekt så snart kommer vi få se samhällen och trafiksituationer som ser ut som i nordafrika.
Tyvärr för många som kommer hit uppskattar vår ordning och reda men inte alla och det är de som syns och hörs och får diktera villkoren tillsamans med de krafter som hyllar dessa kriminella element p.g.a att de är invandrare.
Citera
2020-02-20, 20:06
Medlem
Eller så ser du vad du vill se, om du har tänket att det "alltid" är en invandrare så kommer du också bara se invandrares fel och ignorera de så kallade "helsvenskarna" per automatik
Citera
2020-02-21, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
Eller så ser du vad du vill se, om du har tänket att det "alltid" är en invandrare så kommer du också bara se invandrares fel och ignorera de så kallade "helsvenskarna" per automatik

Antagligen: Så du har stängt av ditt seende att personer med utländskt påbrå kan begå några fel alls.
Alternativt så är du från den kulturen där sådana saker som att parkera trots stoppförbud, slänga skräp på ledig yta i stället för anvisad plats etc är normalt korrekt beteende och de som följer regler är någon konstig sekt.
Citera
2020-02-21, 12:39
Medlem
Agphyss avatar
Vad är meningen med den här tråden? Varför inte konfrontera personen i verklighet istället för att skapa massa drama och sitta och skylla på andra invånare? De enda hederliga svenskarna som finns kvar är kärringar och gamla svenne gubbar, de säger alltid emot när man gör fel.
Citera
2020-02-21, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Antagligen: Så du har stängt av ditt seende att personer med utländskt påbrå kan begå några fel alls.
Alternativt så är du från den kulturen där sådana saker som att parkera trots stoppförbud, slänga skräp på ledig yta i stället för anvisad plats etc är normalt korrekt beteende och de som följer regler är någon konstig sekt.

Vad snackar du om?
Jag gav min gissning på hur TS resonerar
Jag anser att alla kan göra fel i alla situationer oavsett vem du är eller vilken bakgrund du har.
Jag anser att alla ska följa de regler och lagar vi har i Sverige oavsett vem du är eller vilken bakgrund du har.

Om du däremot är en sån person som på riktigt tror att alla fel som begås i samhället är invandrare så är du en efterbliven jävla skitunge, alla kan göra fel, medvetet eller ej.
Citera
2020-02-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
Vad snackar du om?
Jag gav min gissning på hur TS resonerar
Jag anser att alla kan göra fel i alla situationer oavsett vem du är eller vilken bakgrund du har.
Jag anser att alla ska följa de regler och lagar vi har i Sverige oavsett vem du är eller vilken bakgrund du har.

Om du däremot är en sån person som på riktigt tror att alla fel som begås i samhället är invandrare så är du en efterbliven jävla skitunge, alla kan göra fel, medvetet eller ej.

Och jag gav min bedömning av din gissning.
Om du växer upp lite och tittar dig runt så kommer du också att inse att merparten av de personer som bryter mot våra regler har invandrarbakgrund.
Om du inte observerar det är endera blind eller extremt färgad av din övertygelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in