2020-02-20, 21:22
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Inte den enda. Det finns sju (kända) vapen som aldrig kunnat provskjutas. Av dessa sju kunde tre avskrivas. Bland dessa fyra återfinns bl.a. CAs revolver, Sucksdorffsvapnet och Mockfjärdsvapnet.

Mockfjärdsrevolvern är hittad. Dock så sönderrostad att den inte går att skjuta så det KAN ju vara den, dock så ska den ha blivit dumpad redan 1983.
Citera
2020-02-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DVDetektiven
Bara Lisbeths initiala vittnesmål kan ev tolkas som att det fanns en person till.
Mest troligt dock att hon tror att AB initialt är inblandad
1. Lisbeth såg 2 personer: GM och C.P.(ögonvittne).
2. CP har gått och ställt sig i Dekorimahörnet efter ett telefonsamtal på Bio Grand med sin knarklangare.
3. CP står där och väntar på sin knarklangare i Dekorimahörnet när det smäller till bakom ryggen på han.
4. CP avvaktar någon sekund och vänder sig sedan om, då passerar GM CP.
5. CP står kvar och velar om han ska stanna kvar och hjälpa till eller springa därifrån.
6. När han står där och velar tittar Lisbeth upp från sin man Olof Palme och ser CP stå där.
7. Dom har full ögonkontakt med varandra, i 2-4 sekunder står dom öga mot öga.
8. CP vänder sig sedan om och springer därifrån in på Tunnelgatan, samma väg som GM.
9. Gjorde CP rätt som sprang därifrån?
Med CPś CV gjorde han nog rätt, han hade garanterat åkt dit för Palmemordet, det hade inte funnits några tveksamheter.
10. CPś ansikte fastna på Lisbeths näthinnor, Lisbeth såg aldrig GM öga mot öga.
http://www.itdemokrati.nu/page55.html

C.P. var ibland kryptis i sina uttalanden, och som tyder på att han stod där i Dekorimahörnet, som vittne.
Senast redigerad av sovvandring 2020-02-20 kl. 21:29.
Citera
2020-02-20, 21:27
Medlem
Har hakat upp mig ordentligt på varför Peterson går ut med denna information nu.

Kan det vara så att Peterson planerar väcka åtal mot någon anstiftare och nu är rädd för sitt eget skinn?

Om anstiftaren vet att Peterson är något på spåren kanske han riskerar att mördas.

Därför går Peterson ut i media. För att försöka ta ut händelserna i dagsljuset helt enkelt.

En sådan anstiftare skulle kunna vara CIA.
Citera
2020-02-20, 21:27
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Har LGWP sagt att vapnet är det möjliga beviset man har? Jag hörde att han trodde det kunde vara ett vapen fynd, men inte att det vara kan vara det. Man kan ha tekniska bevis i form av kulor eller liknande.

Då måste det vara avskjutna kulor isf.
Om de är nya och tillhör samma batch som Palmekulorna... tveksamt om det håller som bevis, inte omöjligt dock.
Polismannen Ö ska ju ha ägt Metal Piercing-kulor som var samma batch som palmekulorna, så varför inte åtala honom då kan man isf. fråga sig.

Citat:
Jag har otroligt svårt tro mördaren behållt vapnet i alla år. Det enda jag i så fall kan tänka mig är att GM gömt vapnet dagarna efter mordet på ett sånt sätt att han sen själv inte kunnat få tag i det för destruktion.
Fiskat upp det ur en sjö är inte sannolikt, revolvern vore för åtgången.

Troligtvis ja, men det kan ju vara så att den haft ngt. omslutande också, om än inte troligt.
Eller om den grävts ned någonstans vid GM:s bostad.
Citera
2020-02-20, 21:30
Medlem
DVDetektivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
2. CP har gått och ställt sig i Dekorimahörnet efter ett telefonsamtal på Bio Grand med sin knarklangare.
3. CP står där och väntar på sin knarklangare i Dekorimahörnet när det smäller till bakom ryggen på han.
5. CP står kvar och velar om han ska stanna kvar och hjälpa till eller springa därifrån.
6. När han står där och velar tittar Lisbeth upp från sin man Olof Palme och ser CP stå där.
8. CP vänder sig sedan om och springer därifrån in på Tunnelgatan, samma väg som GM.
Med CPś CV gjorde han nog rätt, han hade garanterat åkt dit för Palmemordet, det hade inte funnits några tveksamheter.
10. CPś ansikte fastna på Lisbeths näthinnor, Lisbeth såg aldrig GM öga mot öga.

C.P. var ibland kryptis i hans uttalanden som tyder på att han stod där i Dekorimahörnet, som vittne.

Skeptisk till att CP var där, utesluter inte, men med tanke på att tk protokollet är förfalskat så tror CP var hemma och hög/full.
Citera
2020-02-20, 21:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring

C.P. var ibland kryptis i sina uttalanden, och som tyder på att han stod där i Dekorimahörnet, som vittne.

Men bara Lisbet såg CP? Ingen annan av mordplatsvittnena?
Citera
2020-02-20, 21:34
Medlem
Citat:
Läsa mellan raderna eller gissa fritt?
Nej. Vad annars skulle man kunna förstå av att det startats om på mordplatsen med vittnesmålen och förnyad analys av tekniska omständigheter som ger andra slutsatser. Vilka saker kan det vara? Piplängd och skottordning ställer allt i nytt ljus och kokar man ner vittnesmålet stämmer de då med det tekniska i alla detaljer.
Börjar man sedan analysera vittnesmålet utan förutfattade meningen ensam mördare hittar man oklarheter kring civilspanare. Snabba kontroller visar att flera av dessa liksom några säpokillar mfl valt att bära just sådana vapen när de civilspanade. (ingen gissning från min sida).

Bitarna faller på plats.
Citera
2020-02-20, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DVDetektiven
Skeptisk till att CP var där, utesluter inte, men med tanke på att tk protokollet är förfalskat så tror CP var hemma och hög/full.
Lisbeth Palme lämnar ett signalement på GM sett rakt framifrån, porträtt.
Problemet är att Lisbeth inte kan se GM i porträtt, öga mot öga, utan endast från sidan,
men hon lämnar ett signalement sett i porträtt.
Ögonvittnet C.P. som står kvar och velar, har ögonkontakt med Lisbeth i porträtt, öga mot öga.
Lisbeth Palmes förhör: http://www.itdemokrati.nu/page36ar.html
Senast redigerad av sovvandring 2020-02-20 kl. 21:42.
Citera
2020-02-20, 21:37
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej. Vad annars skulle man kunna förstå av att det startats om på mordplatsen med vittnesmålen och förnyad analys av tekniska omständigheter som ger andra slutsatser. Vilka saker kan det vara? Piplängd och skottordning ställer allt i nytt ljus och kokar man ner vittnesmålet stämmer de då med det tekniska i alla detaljer.
Börjar man sedan analysera vittnesmålet utan förutfattade meningen ensam mördare hittar man oklarheter kring civilspanare. Snabba kontroller visar att flera av dessa liksom några säpokillar mfl valt att bära just sådana vapen när de civilspanade. (ingen gissning från min sida).

Bitarna faller på plats.

Hur kopplas detta sen till en mindre konspiration?

Skottordningen, hur spelar den in?
Citera
2020-02-20, 21:44
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Nej det här gjorde de för länge sedan att göra om analysen och det pekade mot just en mindre konspiration. Betänk t ex att det finns drygt 20 knarkspanare i farten som vi inte vet något om egentligen men som Pu vet en del om.

CA är utesluten liksom alla andra ensamma GM. Läser man PUs formuleringar framgår det tydligt.

Varför är CA utesluten? Vore tacksam om jag fick höra vad det är som inte gör honom till GM?
Det enda jag kan tänka är ifall det vore en konspiration, allt annat talar just för CA som GM.
Citera
2020-02-20, 21:47
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Tyvärr kan man avföra vapnet utan provskjutning. Paul har skrivit flera böcker och Pu har avskrivit det för mycket länge sedan så jag är ledsen för din skull.

Behöver inte vara ledsen för mig, kan man utesluta CA så är det bra, det är en mindre att bry sig om.

Komplettera dock gärna till varför CA.s vapen är avförd utan att ha provskjutits, annars innehåller ditt argument inget av värde
Citera
2020-02-20, 21:47
Medlem
DVDetektivens avatar
Citat:

Bitarna faller på plats.
Så Mao tror du på vad jag skulle kalla för ”föllinge” hypotesen? Ursäkta om jag lägger ord i munnen på dig, men en polis/Säpo/säk person skjuter Palme med tjänstevapen med ev konspiration bakom.
Den är tänkbar, men jag har den inte som nummer 1, men definitivt topp 5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in