2020-02-20, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vad oväntat att vänstern ska samla politiska poäng på en tragisk händelse. Thats how they roll...
Du tycker alltså att detta är en tragisk händelse. Inte ens brott, än mindre hatbrott/terrorbrott utan bara en tragisk händelse. Det säger allt om dig.
Citera
2020-02-20, 20:08
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du tycker alltså att detta är en tragisk händelse. Inte ens brott, än mindre hatbrott/terrorbrott utan bara en tragisk händelse. Det säger allt om dig.

Brukar inte vänstern och sossarna uttrycka sig på liknande manér? Varför ska jag vara bättre än dina partikamrater menar du?

En tragisk händelse kan väl även vara ett brott? Sluta hyckla nu.

Nu ska vi reda ut vilka trauman GM bär med sig och varför han mådde dåligt.
Citera
2020-02-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghatarfredmark
Jag hade den kvar i mobilen när den togs bort från youtube. Så jag passade på att spara videon.

https://delafil.se/ee7ef508127b34bb/SVID_20200220_101614.mp4

Skumt, när man laddat ner den så står det "ingen fil" när man försöker öppna den... Fast den e i mp4🤔
Citera
2020-02-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Vad har de dödade för ursprung, har det framkommit än?
Hade Rapport på i bakgrunden. Tyckte att de talade om turkiska kurder.
Citera
2020-02-20, 20:13
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Högerextrema nötter kan väl också sluta lämna öppen kasse åt vänstern hela tiden kanske?

Det kan man ju drömma om. Problemet där är att just nötter, kompletta galningar, som vartenda ett av de psykfall som har gått bananas med vapen, inte tänker så strategiskt. De vill skjuta! De har personliga demoner att bekämpa och sina egna liv att ta på spektakulärast möjliga sätt. Det finns i princip inga högerextrema (vare sig med objektiv eller massmedial definition) företrädare eller organisationer som förespråkar sådana här våldsaktioner, men det har aldrig hindrat enskilda psykfall från att göra vad de vill.

Och som synes i t ex detta fall så spelar det ingen roll för journaktivister att GM faktiskt inte var högerextrem och inte delade åsikter med några av de organisationer eller partier som ibland beskrivs som "högerextrema" och som nu fördöms för sin påstådda medskyldighet (t ex AfD). GM sköt blattar och måste därför användas som slagträ mot alla som på minsta vis tycker det kan vara litet problematiskt att Tyskland försvinner.
Senast redigerad av S-hund temporär 2020-02-20 kl. 20:17.
Citera
2020-02-20, 20:15
Medlem
Svampbob-Patriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natrev
Hade Rapport på i bakgrunden. Tyckte att de talade om turkiska kurder.

Nej, det ska även va en polack, bosnier och rumän
Citera
2020-02-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Brukar inte vänstern och sossarna uttrycka sig på liknande manér? Varför ska jag vara bättre än dina partikamrater menar du?

En tragisk händelse kan väl även vara ett brott? Sluta hyckla nu.

Nu ska vi reda ut vilka trauman GM bär med sig och varför han mådde dåligt.
Vänstern har knappast förminskat Akilovs dåd eller liknande dåd genom att kalla dem för tragiska händelser.
Citera
2020-02-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liksteel
Skumt, när man laddat ner den så står det "ingen fil" när man försöker öppna den... Fast den e i mp4🤔

Vad märkligt. Testa på nytt att hämta den och se om det funkar. Prova annars att ladda ner en app som kan öppna upp den filen.

Edit: Jag testade att hämta klippet på nytt och det funkade.
Senast redigerad av jaghatarfredmark 2020-02-20 kl. 20:29.
Citera
2020-02-20, 20:23
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vänstern har knappast förminskat Akilovs dåd eller liknande dåd genom att kalla dem för tragiska händelser.

Jodå. Vänstern gör och har gjort det konstant. Men håll dig till ämnet nu istället när det uppenbarligen rensas här.

Jag antar att även en vänsteraktivist som du anser att den här snubben var ett psykfall?
Citera
2020-02-20, 20:25
Medlem
Tycker det framgår klart att gärningsmannen var en psykiskt sjuk person med högerextrema/nazistiska politiska uppfattningar. Terrormord och mordet på sin mamma fick bli hans sorti från detta jordeliv. En uppenbart paranoid och gravt störd manlig individ som inte längre klarade av att leva vidare.
Citera
2020-02-20, 20:36
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
feminism och massinvandring
konsekvensen blir ensamvarg

Jag vet inte om det beror på externa faktorer att en 43-åring som bor hemma hos sin mamma skjuter mamsen och drygt 10 personer? Kanske det finns interna faktorer som psykiska problem, mindervärdeskomplex och en släng av svagsinthet?

Som sagt, jag vet inte men jag skulle tro att det är en inte helt frisk och balanserad person, som om han inte skjutit tyskar på cafe troligen hade hittat något annat ”högre syfte” för att till slut bli ”någon”.
Känner ju inte killen, men hans handlingar indikerar väl att han haft det lite svårt med sig själv, som så många andra. Och han var en av dem som kände att vara tuff på internet inte riktigt räckte till för att bli sedd och ihågkommen som en riktig karl. Nu blir han ihågkommen som en loser.
Senast redigerad av Richard-III 2020-02-20 kl. 20:37. Anledning: Red
Citera
2020-02-20, 20:36
Medlem
BAB7s avatar
Nu rapporteras det om manifestationer mot rasism i nästan 60 städer ikväll, tiotusentals har redan varit ute och manifesterat i Hanau, Fulda, Frankfurt, Berlin, München, Köln, osv, och nu verkar det samlas ännu fler folk i flera andra städer.

- bla samlas just nu över 3000 personer utanför AfD's partikontor i Hamburg och anklagar AfD för skuld i terrorttentatet, samtidigt går flera tusen andra i en annan demonstration i en annan del av hamburg, i demonstrationerna och manifesttionern runt om i landet ikväll mot rasism, nazism och intolernas, massor av regnbågsflaggor syns i alla demonstrationstågen.

- och precis nu har det kommit uppgifter om att stora samordnade demonstrationer ska ske imorgon där man ska manifestera både mot rasism och främlingsfientligthet och för klimatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in