2020-02-20, 19:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ville naturligtvis göra en konfrontation öga mot öga för att bli trodd på, med intygande av SD.
-Stefan har varit otrogen med mig,eller hur Stefan?
-Nja, otrogen......................OK då, det heter väl så. Jo, HD vi har knullat runt i sex år.

Jag tror inte LW gått ut med att det rörde sig om tjafs om bullar utan har sagt som det var till någon som sedan har friserat sanningen här i tråden. Finns det någon dokumentation om den anmälan i denna FUP?

Det var en del som var maskat i den dokumentationen men det är väl troligtvis detaljerna om att hon ville avslöja affären för HD den natten om det stämmer.

Den anmälan ingår ju i denna mordutredning och motivbild åklagaren har så därför har vi bara fått ta del av maskad version p g a förundersökningssekretessen, tror jag.
Citera
2020-02-20, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Flera här inne som kände lena säger ju att förhållandet pågått i minst 6 år. mirdidjul skrev 6-7 år.

Nånstans runt 2012 (?) blir (enligt SD) HD ”allvarligt psykiskt sjuk”.

Men redan för 16 år sen ville HD att det glutenintoleranta spädbarnet skulle dö.

Hmmm...jag tycker synd om henne, men nåt står inte rätt till där. Förstår nu mer det sjukt överdrivna geocachandet, en ren och skär flykt. Stackars barn. Jag hoppas hon får hjälp och stöd.

Jag tror dock att hon vetat om vad som hänt med LW, för jag kan inte tänka mig att den pratsamme och skrytsamme Yoda kunnat knipa käft. Så nöjd under så lång tid med att hålla farbror blå på avstånd. Men klockan tickade på. Men jag tror inte hon vågat göra nåt pga av den hämndlystne och hotfulle hustyrannen.

Enligt SD (mytoman?) blev HD sjuk efter andra barnets födsel.
Citera
2020-02-20, 19:21
Medlem
https://forumbilder.com/i/royg
Direktiv 2
Citera
2020-02-20, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
https://forumbilder.com/i/roye
Direktiv
Snyggt. Sista stycket som Hiding skriver där är oerhört intressant. (Tyvärr klarar jag inte att lägga upp dina bilder här - jag är för oteknisk )
Citera
2020-02-20, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Flera här inne som kände lena säger ju att förhållandet pågått i minst 6 år. mirdidjul skrev 6-7 år.

Nånstans runt 2012 (?) blir (enligt SD) HD ”allvarligt psykiskt sjuk”.

Men redan för 16 år sen ville HD att det glutenintoleranta spädbarnet skulle dö.

Hmmm...jag tycker synd om henne, men nåt står inte rätt till där. Förstår nu mer det sjukt överdrivna geocachandet, en ren och skär flykt. Stackars barn. Jag hoppas hon får hjälp och stöd.

Jag tror dock att hon vetat om vad som hänt med LW, för jag kan inte tänka mig att den pratsamme och skrytsamme Yoda kunnat knipa käft. Så nöjd under så lång tid med att hålla farbror blå på avstånd. Men klockan tickade på. Men jag tror inte hon vågat göra nåt pga av den hämndlystne och hotfulle hustyrannen.

Jag har förstått dett som att Det är sådant som förekommer när barn har exp. Kolik. De gråter oavbrutet i långa perioder inget hjälper, och föräldrarna får inte sova och det genererar lätt liknande uttryck. Vissa familjer tvingas söka hjälp och ta in på sjukhus för att barnet gråter och skriker pågående. Stress, press och svårartade sömnstörningar.
Citera
2020-02-20, 19:28
Medlem
https://forumbilder.com/i/roy1
Direktiv
Citera
2020-02-20, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du tror din misstanke att Lena var galen var ogrundad eller tvärtom? Jag anser att hon också var galen som fortsatte hota någon som hon visste skulle döda henne för det.

En frisk människa har självbevarelsedrift i synnerhet när ens barn också börjar hotas. Varför man då fortsätter hota galningen är för mig en gåta.
Ja, det är svårt att förstå hennes drivkrafter. Stefans tycks ha varit en blandning av hat och attraktion, kan det ha varit ömsesidigt?
Citera
2020-02-20, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Ja, det är svårt att förstå hennes drivkrafter. Stefans tycks ha varit en blandning av hat och attraktion, kan det ha varit ömsesidigt?
Hur ända in i helvete kan man vara attraherad av nån man hatar?
Citera
2020-02-20, 19:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det är väl skillnad på att begära skilsmässa och att hota någon med att ödelägga deras liv?
Lena kunde begärt separation från SD också och sannolikt hade inget mord skett. Men att Lena hotade att avslöja affären och gjorde det förlorade han även sin hustru. Det kan nog göra vem som helst galen att förlora så mycket på en gång.
Jag vidhåller min tro att Lena inte hade dödats om hon bara lämnat och låtit SD få ha kvar sin fru åtminstone.

Ja hon VILLE FÖR MYCKET kan man säga !
Har svårt att tro att SD ens tänkt tanken att göra slut med HD och lämna henne och barnen för LW:s skull.
Vissa saker är dömda att misslyckas ; hade varit alltför mycket förändring utav livsstilen som SD ville ha.....
Eller vad tror Ni andra ?
Citera
2020-02-20, 19:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ja jag läste det men förstår fortfarande inte varför Lena ska envisas med att hon ska berätta för HD samma natt?
Jag tror mer på Lenas version här att det blev tjafs i bilen och han blev arg för att hon vägrade lämna bilen innan hon pratat klart.

Eeehh...det är SDs egen uppgift, i ett polisförhör.
Ska den tas för sanning?

Stefan har även sagt att han inte dödat Lena. Tror du på det så får du ju även på det översta.
Citera
2020-02-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur ända in i helvete kan man vara attraherad av nån man hatar?
Nej, det är obegripligt. Men i uttrycket "nu är det jag som har övertaget" ligger kanske en nyckel. En normal relation är väl ingen herrepåtäppan-lek. Ingen ömsesidig omsorg och önskan att lyfta den andre utan att äga, ha makten?
Citera
2020-02-20, 19:45
Medlem
https://forumbilder.com/i/royd
PM Antal fotograferade bilder 2018-05-15
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in