2020-02-20, 13:56
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Det är annars lätt att bara högerklicka på bilden och spara ner den på sin dator/mobil och sedan rotera bilden med ett klick när man öppnat den nedladdad i sitt bildvisarprogram på datorn/mobilen.

Tillägg: gjorde ett försök, hoppas det funkar.

https://forumbilder.com/i/royK
https://forumbilder.com/i/royZ
https://forumbilder.com/i/royu

Fan, ångesten av denna relation är så jävla påtaglig. Så infekterat och sårigt att det är plågsamt bara att läsa.

"Fjärde gången men troligen inte sista besöket idag" och en bild från hennes fönster. "Tittar till dig två gånger till idag, blir sex gånger totalt."
"Jag är ofarlig så länge du väljer"

- Varvat med lite mental fuckup a'la "Jag älskar dig, Soft" och en kappsäck dyra presenter...

(Anser dock att sidospåret om SDs dotter borde ligga under sekretess, får hoppas att hon aldrig läser.)
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2020-02-20 kl. 13:59.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Undersökningsprotokoll diarienr: 5000-K574218-18 sid 1064.

"Lena beskriver Stefan med starka psykopatiska drag men han är Mr.Nice,
och alla i hans omgivning älskar honom, han är lagens väktare och ställer upp for andra
med jobb och sånt .

Att Stefan skulle avslöjas som den otrogne skulle slå sönder hans
äktenskap och hus och hans tillvaro och hans bild av sig själv och det skulle vara det värsta som kunde hända och därför ska den dö som har potential att rasera hans liv."

Här presenterar LW själv motivet till mordet. Att LW med vett och vilje raserade hans liv trots att hon visste hon skulle dö om hon gjorde det. Utökat självmord?

Lagen är glasklar över att han är ansvarig för gärningen men att galenpannan LW provocerade fram sin egen död är odiskutabelt.

Nu har vi Lenas tillrättalagda bild av relationen.Det ska bli intressant att jämföra den med den riktiga bilden
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-20 kl. 14:02.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Hon kanske insåg att det var bara falska ord att det skulle bli de två så hon började träffa andra? Det låter ju helt klart som att det finns bakomliggande svartsjuka från SD och inte enbart handlar om hoten att berätta för HD. Han fotar henne när hon har besök, försöker se vad hon skriver på datorn. Så han är helt klart ute efter att kontrollera henne. Precis som det framgår att han kontrollerade HD.

Kanske det men det framgår inte riktigt i de sidor vi fått att han skulle varit svartsjuk och kontrollerande p g a andra män. Men FUP är ju betydligt större så vem vet vad som framkommer mer. I nuläget har vi fakta på att han hotade och stalkade henne för att hon skulle vara tyst och inte avslöja hans perfekta fasad utåt.
Citera
2020-02-20, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kanske det men det framgår inte riktigt i de sidor vi fått att han skulle varit svartsjuk och kontrollerande p g a andra män. Men FUP är ju betydligt större så vem vet vad som framkommer mer. I nuläget har vi fakta på att han hotade och stalkade henne för att hon skulle vara tyst och inte avslöja hans perfekta fasad utåt.

Vi får väl se vart det hela tar vägen. Kanske får vi aldrig ett fullgott svar heller. Viktigast är dock att rätt person åker in bakom lås och bom.
Citera
2020-02-20, 14:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Usch, här beskriver hon ju precis vilken farlig narcissist han är och den som hotar att spräcka bubblan måste dö.

Ja det finns nog inget värre för en narcissist och/eller psykopat att deras fasad rämnar. Den perfekta bilden utåt måste bibehållas till varje pris tyvärr.

Jag har inte varit inne på att SD är narcissist förr p g a bristfällig information men om motivet till mordet verkligen är enbart att Lena inte skulle kunna avslöja honom så är han nog det.
Citera
2020-02-20, 14:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
https://forumbilder.com/i/royO
FUB sida 1067
Vi hjälps åt alla nu slänger ut mer efter jobb.

Tack! Fantastiskt av dig! Skicka PM om du vill ha ett bidrag och i så fall hur du vill att man ska skicka det.
Citera
2020-02-20, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Stämmer. Har pratat med mod - finns inga manuella knappar att trycka på. Tyvärr. Så vi får höras i morgon.
Det här är spännande läsning! Jäklar i havet. Stefan verkar sjukare och sjukare.

Jag måste vara paranoid, men jag är inte alls överraskad. Klart man är sjuk när man, slår ihjäl en kvinna med 17 slag i huvudet. Och fortsätter att leka pajas och lägga upp ”skojiga bilder” i månader efteråt. Fasaden är allt, inuti tomt mörker.
Citera
2020-02-20, 14:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tack! Fantastiskt av dig! Skicka PM om du vill ha ett bidrag och i så fall hur du vill att man ska skicka det.
Är också med på ett bidrag om Puttenot kommer på hur hen vill ha det levererat
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Han är en kontrollerande, gränslös och FARLIG person
Med psykopatiska drag, som Lena själv nämner för polisen.

Sidan 1064:

”Lena uppger att han varit vid hennes bostad vid åtta tillfällen under kvällen.
Lena uppger att Stefan skriver: "fjärde gången men troligen inte sista besöket idag" och en bild från hennes fönster. "Tittar till dig två gånger till idag, blir sex gånger totalt"
"Du har bara pratat om hot idag om du hotar blir jag på dåligt humör"
"Hemma, drar nog ner på besöken, tror du förstår att du inte bör gå vidare med uttala dom hot
du pratat om, är hemma nu och ofarlig så länge du väljer men fler lögner leder till följder."

”Hon beskriver Stefan som en person som utövar makt och kontroll över kvinnor, han har inte misshandlat henne men visat att han är beredd att använda sitt fysiska övertag mot henne om det krävs och har tagit hårt i hennes ann så hon fått blåmärken förra sommaren. Det är först nu som ha börjar smyga runt i fönster och skicka bilder och Lena bar nu berättat det här för en vän. Vännen har hjälpt Lena och tätt henne att ringa Polisen.”

”Lena har inte kunnat bryta med Stefan. Lena skäms över att underkastat sig hans förnedring och utstått det här och att hon alltid gått tillbaka till honom. Nu ska Stefan bota Lena, Lena beskriver Stefan med starka psykopatiska drag men han är Mr.Nice, människor i hans omgivning älskar honom, han är lagens väktare och ställer upp for andra oeh stut. Att Stefan skulle avslöjas som den otrogne skulle slå sönder hans och hus och hans tillvaro och hans bild av sig själv och det skulle vara det värsta e hända och därför måste den dö som har den kunskapen ”

https://forumbilder.com/i/royG
Senast redigerad av T34Panzer 2020-02-20 kl. 14:09.
Citera
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att det är svårt att förstå för att man är utanför och inte har de känslor som den som är involverad har.

När man tänker på hur destruktivt ett beteende med ett mixtrande av å ena sidan kränka, slå hota; för att sedan bedyra sin kärlek, vara mycket kärleksfull, hjälpsam, visa ånger, ge presenter, uppvakta; kan man förstå att denna behandling är ypperlig för att kunna få en person att brytas ner successivt.

Tänk att du behandlar ett barn eller en hund på det viset.
Du kommer att få en ängslig men lydig och tillgiven hund/barn som kommer att längta efter att få beröm, att bli älskad och sedd igen!

När du gör som jag säger, då är jag din och gör allt för dig!

Jag blir alltid på min vakt när jag ser en hund som hukar när husse/matte gör en häftig rörelse, men som är extremt lydig och tittar ängsligt upp på sin matte/husse för att kolla läget.

Precis min tanke.... Det är så lätt för utomstående att tänka och tycka men ingen av oss kan veta eller ens föreställa oss hur Lena upplevde allt och vilka känslor som ställde till det. Det enda jag förstår är att det var oerhört komplicerat och att inget var solklart.
Citera
2020-02-20, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja där förstår man att SD inte hade seriösa intentioner med Lena. SD hade ingen avsikt att lämna HD och åtminstone under 2016 borde det ha stått klart för Lena.

Lena uttrycker själv att hon uppfattar honom som manipulativ, så egentligen bär hon själv på alla svaren. Hon beskriver en dubbelnatur, å ena sidan är han...., å andra sidan......

Så hon visste och förstod mycket väl vem han var. Att han är psykopat eller har psykopatiska drag. Hon vet att han är farlig och hon skäms samtidigt för att hon har kännedom om sakens natur, och ändå inte bryter sig loss.

Det avgörande är inte att Lena beter sig som en matta som Stefan kan trampa av skiten från sina skor på, utan att hon hotar att avslöja affären för Hanna. Hon blev dödad av den anledningen. Hanna måste känna en lättnad idag att slippa Stefan? Hanna läs fup!

Förut misstänkte jag att Lena var galen, men hon visste mycket väl om riskerna. Hon uttrycker sin kännedom tydligt och klart. Två alternativ existerade:

1. Hota inte om att avslöja affären för Hanna-och lev.
2. Hota och avslöja affären- gör slag i saken. Fly till kvinnojour och hemligt boende- och lev.

Istället blev det inte så och resultatet är mord.
Citera
2020-02-20, 14:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Lena uttrycker själv att hon uppfattar honom som manipulativ, så egentligen bär hon själv på alla svaren. Hon beskriver en dubbelnatur, å ena sidan är han...., å andra sidan......

Så hon visste och förstod mycket väl vem han var. Att han är psykopat eller har psykopatiska drag. Hon vet att han är farlig och hon skäms samtidigt för att hon har kännedom om sakens natur, och ändå inte bryter sig loss.

Det avgörande är inte att Lena beter sig som en matta som Stefan kan trampa av skiten från sina skor på, utan att hon hotar att avslöja affären för Hanna. Hon blev dödad av den anledningen. Hanna måste känna en lättnad idag att slippa Stefan? Hanna läs fup!

Förut misstänkte jag att Lena var galen, men hon visste mycket väl om riskerna. Hon uttrycker sin kännedom tydligt och klart. Två alternativ existerade:

1. Hota inte om att avslöja affären för Hanna-och lev.
2. Hota och avslöja affären- gör slag i saken. Fly till kvinnojour och hemligt boende- och lev.

Istället blev det inte så och resultatet är mord.

Du tror din misstanke att Lena var galen var ogrundad eller tvärtom? Jag anser att hon också var galen som fortsatte hota någon som hon visste skulle döda henne för det.

En frisk människa har självbevarelsedrift i synnerhet när ens barn också börjar hotas. Varför man då fortsätter hota galningen är för mig en gåta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in