2020-02-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det visar sig vara en polisanteckning till socialförvaltningen att SD hotat döda barnen. Då satt H och S häktade.

Så det kom HD ihåg under sin häktning?
Citera
2020-02-20, 19:10
Medlem
Det enda som skrämmer mig nu är att Stefan frias. Om han går fri, ja vad händer då med hans återstående familj? Mannen saknar spärrar.
Citera
2020-02-20, 19:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Frågan är om hon visste att han var psykopat. Att utmana en sådan person, som enligt vad polisen berättar för SD i förhör, är farligt. Absolut. Tydligen är det omvittnat bland bekanta till SD att han är farlig, manipulativ och har psykopatiska tendenser. Men visste Lena det?

Jag håller med alla som säger att Lena var dumdristig. Men troligen trodde hon inte att hon snart skulle bli mördad av honom - jag tror inte hon insåg faran. Men om nån hotar ens barn.... då hade jag faktiskt tagit dom och stuckit. Varför i hela världen stannade hon kvar i området överhuvudtaget när han dessutom hotat hennes barn?

Har du inte läst sidorna vi fått idag? Där Lena beskriver att han har två sidor, en med farliga psykopatiska drag som kan skada och t o m döda henne? Hon har sagt flera gånger att det "innebär döden om jag avslöjar affären/honom".

Jag tycker man ska springa för livet från sådana män. Det är ju jätteläskigt och fattar inte hur hon vågade ge sig i kast med honom och tro att hon hade övertaget (som hon berättade för ett vittne enligt stämningsansökan).

Det är möjligt att SD bara lät Lena tro att hon hade övertaget för att vinna tillbaka tillräcklig tillit så att han kan döda henne. Hon hade inte följt med till planket annars tror jag.
Citera
2020-02-20, 19:11
Medlem
Bidrar också gärna om någon fixar
Citera
2020-02-20, 19:12
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Tack för informationen. Har Stefan några vänner kvar efter allt detta? Vilken mardröm.

Sannolikt har SD bedyrat sin oskuld till JG, HD, svärföräldrarna och övriga.
Undrar hur bedragna de känner sig nu?
Även geocachare, grannar osv som vittnar om hur "trevlig och hjälpsam" SD är...

HD: "När pratade du med henne sist?"
SD:"Kort igår eller förrgår.

Förresten, jag glömde säga att hon kom förbi mitt jobb och vi knullade på mitt skrivbord. Ja, några dagar innan jag dödade henne med 17 slag..

Mår illa av SD. Fy f-n, jag hoppas att han inte springer omkring på Örebros gator på vääääldigt länge!! Stackars hans barn, stackars HD!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nu är jag trådens HDkramare, men jag tror att hon inte vågade berätta förrän hon visste att SD skulle bli dömd. Och hur ska någon kunna skydda HD och flickorna när SD kommer ut?
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja jag läste det men förstår fortfarande inte varför Lena ska envisas med att hon ska berätta för HD samma natt?
Jag tror mer på Lenas version här att det blev tjafs i bilen och han blev arg för att hon vägrade lämna bilen innan hon pratat klart.

Ville naturligtvis göra en konfrontation öga mot öga för att bli trodd på, med intygande av SD.
-Stefan har varit otrogen med mig,eller hur Stefan?
-Nja, otrogen......................OK då, det heter väl så. Jo, HD vi har knullat runt i sex år.

Jag tror inte LW gått ut med att det rörde sig om tjafs om bullar utan har sagt som det var till någon som sedan har friserat sanningen här i tråden. Finns det någon dokumentation om den anmälan i denna FUP?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom har ju hållit förhör med henne. Allt kommer fram då. Våld och sånt från SDs sida har de definitivt frågat om.
Citera
2020-02-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Den där HD borde nog även hon sitta inspärrad någonstans då det framkommer att hon och SD talat om att döda barnen (och HD). Alltså vad är det för störda människor

Det är endast SDs version till LW. Hans ord har väl tveksamt värde .... vem vet vad han gjorde för vinst där?
Citera
2020-02-20, 19:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Det var väl då när han sökte sig till LW för att HD blev psykiskt sjuk. Vad det där sista innebar vet jag inte. Men först var LW nån sorts tröstare, och sen blev det djupare från båda håll. Ingen vacker historia - men väldigt vanligt att man blir kär i sin terapeut. Nu jobbade hon inte som terapeuft utan som vanlig medmänniska. Men... jag tolkar det som så. När de började ligga vete fan. Men 6 år sägs det i tråden, så det tog väl nåt år eller två kanske.

Flera här inne som kände lena säger ju att förhållandet pågått i minst 6 år. mirdidjul skrev 6-7 år.

Nånstans runt 2012 (?) blir (enligt SD) HD ”allvarligt psykiskt sjuk”.

Men redan för 16 år sen ville HD att det glutenintoleranta spädbarnet skulle dö.

Hmmm...jag tycker synd om henne, men nåt står inte rätt till där. Förstår nu mer det sjukt överdrivna geocachandet, en ren och skär flykt. Stackars barn. Jag hoppas hon får hjälp och stöd.

Jag tror dock att hon vetat om vad som hänt med LW, för jag kan inte tänka mig att den pratsamme och skrytsamme Yoda kunnat knipa käft. Så nöjd under så lång tid med att hålla farbror blå på avstånd. Men klockan tickade på. Men jag tror inte hon vågat göra nåt pga av den hämndlystne och hotfulle hustyrannen.
Citera
2020-02-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Nu är jag trådens HDkramare, men jag tror att hon inte vågade berätta förrän hon visste att SD skulle bli dömd. Och hur ska någon kunna skydda HD och flickorna när SD kommer ut?

Hon fick säkert försäkran att SD inte kommer ut, oavsett .... på länge.
Citera
2020-02-20, 19:16
Medlem
https://forumbilder.com/i/roye
Direktiv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in