Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Ja uppenbarligen får man inte skriva om hur farligt det är att hota psykopater för att andra kvinnor inte ska göra samma misstag. Man anklagas direkt för att man skuldbelägger Lena och får en massa personangrepp på sig också.
Nåja, för min del spelar det ingen roll vad jag blir anklagad för. Jag kommer fortsätta skriva att man ALDRIG ska göra vad Lena gjorde. Man hotar inte en person som SD som gjort det smärtsamt tydligt att han kommer döda inte bara Lena men även barnen. Hur Lena eller någon kvinna är funtad som fortsätter hota och provocera en man efter hennes barn blivit dödshotade är både galet och sjukt. Den kvinnan är galen i mina ögon. Suicide by proxy verkligen.
Frågan är om hon visste att han var psykopat. Att utmana en sådan person, som enligt vad polisen berättar för SD i förhör, är farligt. Absolut. Tydligen är det omvittnat bland bekanta till SD att han är farlig, manipulativ och har psykopatiska tendenser. Men visste Lena det?
Jag håller med alla som säger att Lena var dumdristig. Men troligen trodde hon inte att hon snart skulle bli mördad av honom - jag tror inte hon insåg faran. Men om nån hotar ens barn.... då hade jag faktiskt tagit dom och stuckit. Varför i hela världen stannade hon kvar i området överhuvudtaget när han dessutom hotat hennes barn?