2020-02-20, 18:38
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang skanning av fupen så fick jag nyss följande mail av Krmkr: fast eg är det i och för sig Krmkrs brorson, som ibland lånar kontot. Krångligt det där.

Hej.

Möte hela kvällen, så kan inte prata.

Om du vill får du gärna lägga ut detta i tråden.
Jag står för vart enda ord.

Fan.!!
Grabben kan inte fota en sida i taget.... Helvete, jag blir svin-stressad.!
Får jag en adress, så åker jag dit och hämtar FUP:en och scannar hela natten.
Detta håller inte.

Vi har ju en hel FUP utanför Tingsrätten...

Alla har längtat efter denna FUP och om det krävs att nån (jag) åker åker en bit (max 20 mil) och sen sätter sig på ett kontor en stund (hela natten) och snällt scannar in ett par sidor (typ 14.000) så gör jag gärna det.
Om ni slänger över en peng till grabben, så betalar jag genom att göra FUP digital.

Så snälla, kan nån bara ta reda på vart grabben bor, så löser jag det.

// semesterfirare. (Avstängd m a o /Picassos anm)

Kom igen nu! Det vore grymt om vi kunde ha FUP innan rättegången drar igång!

Älskar hur drivna ni är. Om jag kan göra något för att assistera med detta så säg till!
Citera
2020-02-20, 18:38
Medlem
https://forumbilder.com/i/royD
Barn i fara
Citera
2020-02-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ang skanning av fupen så fick jag nyss följande mail av Krmkr: fast eg är det i och för sig Krmkrs brorson, som ibland lånar kontot. Krångligt det där.

Hej.

Möte hela kvällen, så kan inte prata.

Om du vill får du gärna lägga ut detta i tråden.
Jag står för vart enda ord.

Fan.!!
Grabben kan inte fota en sida i taget.... Helvete, jag blir svin-stressad.!
Får jag en adress, så åker jag dit och hämtar FUP:en och scannar hela natten.
Detta håller inte.

Vi har ju en hel FUP utanför Tingsrätten...

Alla har längtat efter denna FUP och om det krävs att nån (jag) åker åker en bit (max 20 mil) och sen sätter sig på ett kontor en stund (hela natten) och snällt scannar in ett par sidor (typ 14.000) så gör jag gärna det.
Om ni slänger över en peng till grabben, så betalar jag genom att göra FUP digital.

Så snälla, kan nån bara ta reda på vart grabben bor, så löser jag det.

// semesterfirare. (Avstängd m a o /Picassos anm)
Citerar mig själv:

@Puttenot - läs ovan. När du kan skriva PM i morgon bitti så pm:a mig.
Citera
2020-02-20, 18:43
Medlem
https://forumbilder.com/i/royT
Anmälan till socialnämden Davidsson
Citera
2020-02-20, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
https://forumbilder.com/i/royT
Anmälan till socialnämden Davidsson
5 sept förra året! Han satt ju inne då. Kan du läsa nånstans varför denna tjänsteanteckning kom till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är väl skillnad på att begära skilsmässa och att hota någon med att ödelägga deras liv?
Lena kunde begärt separation från SD också och sannolikt hade inget mord skett. Men att Lena hotade att avslöja affären och gjorde det förlorade han även sin hustru. Det kan nog göra vem som helst galen att förlora så mycket på en gång.
Jag vidhåller min tro att Lena inte hade dödats om hon bara lämnat och låtit SD få ha kvar sin fru åtminstone.

Jag fattar inte varför han inte 1. erkänner skiten för sin fru (det kommer ändå fram via andra) 2. lämnar L lugnt och fint. Är han en karl eller en lögnaktig mes?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Jag bidrar med om jag får bankgironr.
Har också problem med minfil.com

Jag också.
Citera
2020-02-20, 18:47
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
5 sept förra året! Han satt ju inne då. Kan du läsa nånstans varför denna tjänsteanteckning kom till?
Ensamvårdnad för HannaD ?
Citera
2020-02-20, 18:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Eller hade Lenas självskadebeteende/ masochism nått så långt att hon inte brydde sig längre, varken om sig själv eller sina barn?

Lena W framkallade alldeles självmant en oerhört farlig situation för sin hälsa/ sitt liv. Hon startade -medvetet men oansvarigt!- en snabbt eskalerande kedja av händelser som kulminerade med vad som kan beskrivas som 'suicide by proxy' d v s hon lät sig dödas av en person hon kände så väl, att man kan fråga sig om hon var trött på livet. (Detta under förutsättning att det var SD som dödade henne).

Det är tråkigt att det inte går att öppet diskutera vilka katastrofala felval Lena W valde att göra i sitt liv, utan att det omgående kommer påhopp i form av anklagelser om att hon utsätts för klander av illasinnade tråddeltagare.
Skall Lena W ha fått bli mördad utan att en enda kvinna här i tråden skall kunna få dra några slutsatser av hur oerhört farligt och destruktivt det kan vara att göra de val som Lena gjorde?
I så fall har Lena Wesström sannerligen dött helt förgäves!

Ja uppenbarligen får man inte skriva om hur farligt det är att hota psykopater för att andra kvinnor inte ska göra samma misstag. Man anklagas direkt för att man skuldbelägger Lena och får en massa personangrepp på sig också.

Nåja, för min del spelar det ingen roll vad jag blir anklagad för. Jag kommer fortsätta skriva att man ALDRIG ska göra vad Lena gjorde. Man hotar inte en person som SD som gjort det smärtsamt tydligt att han kommer döda inte bara Lena men även barnen. Hur Lena eller någon kvinna är funtad som fortsätter hota och provocera en man efter hennes barn blivit dödshotade är både galet och sjukt. Den kvinnan är galen i mina ögon. Suicide by proxy verkligen.
Citera
2020-02-20, 18:48
Medlem
https://forumbilder.com/i/royY
Anmälan till socialnämnden Stefan skulle döda Hanna och barnen.
Citera
2020-02-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag också.
De flesta har det. Man kan använda https://www.docdroid.net/, vilken är lika smidig och dessutom accepterar datorerna utan tjut.
Citera
2020-02-20, 18:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Snälla du det här är inget klassist relationsvåld. I de relationerna hotar inte kvinnorna männen med det de fruktar mest och således skriver på sin dödsdom. I de relationerna tar kvinnorna kål på sin egen personlighet och gör allt för att inte väcka partnerns vrede. Motsatsen till Lenas beteende m a o.

Inte ens du kan hävda att Lena gjorde rätt som fortsatte hota en psykopat som dödshotat henne och barnen. Det var galet gjort av henne.

Gör dig inte dummare än du är. Det är ju inget annat än semantiskt trams.

Relationsvåld/våld i nära relationer brukar inte sällan eskalera till DÖDLIGT våld i nära relationer. Och de som drabbas oftast kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in