Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Eller hade Lenas självskadebeteende/ masochism nått så långt att hon inte brydde sig längre, varken om sig själv eller sina barn?
Lena W framkallade alldeles självmant en oerhört farlig situation för sin hälsa/ sitt liv. Hon startade -medvetet men oansvarigt!- en snabbt eskalerande kedja av händelser som kulminerade med vad som kan beskrivas som 'suicide by proxy' d v s hon lät sig dödas av en person hon kände så väl, att man kan fråga sig om hon var trött på livet. (Detta under förutsättning att det var SD som dödade henne).
Det är tråkigt att det inte går att öppet diskutera vilka katastrofala felval Lena W valde att göra i sitt liv, utan att det omgående kommer påhopp i form av anklagelser om att hon utsätts för klander av illasinnade tråddeltagare.
Skall Lena W ha fått bli mördad utan att en enda kvinna här i tråden skall kunna få dra några slutsatser av hur oerhört farligt och destruktivt det kan vara att göra de val som Lena gjorde?
I så fall har Lena Wesström sannerligen dött helt förgäves!
Ja uppenbarligen får man inte skriva om hur farligt det är att hota psykopater för att andra kvinnor inte ska göra samma misstag. Man anklagas direkt för att man skuldbelägger Lena och får en massa personangrepp på sig också.
Nåja, för min del spelar det ingen roll vad jag blir anklagad för. Jag kommer fortsätta skriva att man ALDRIG ska göra vad Lena gjorde. Man hotar inte en person som SD som gjort det smärtsamt tydligt att han kommer döda inte bara Lena men även barnen. Hur Lena eller någon kvinna är funtad som fortsätter hota och provocera en man efter hennes barn blivit dödshotade är både galet och sjukt. Den kvinnan är galen i mina ögon. Suicide by proxy verkligen.