Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-02-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är tvärtom. Nixter gillar att visa filmer från områden han falskeligen flyttar till andra. Han är en simpel lögnare.

Tankarna om ett varmare klimat grundar sig på globala uppskattningar.

Och så heter det, koncentrera sig, och Australien.

Tack så mycket för att du lär mig stava. Uppskattar det verkligen. Tur att du har intellekt nog att förså ändå, trots dessa grova fel.

Nej, Nixter är inte en simpel lögnare.

Lögnarna är alarmisterna, eller de är inte lögnare, de är korkade rättare sagt.

Köper och sväljer allt, och då menar jag ordagrant allt. De fattar inte att detta är politik och business.

Vi går nu mot kallare tider. Inom 50-60 år, så har vi en mini-istid.
Citera
2020-02-20, 18:08
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Tack så mycket för att du lär mig stava. Uppskattar det verkligen. Tur att du har intellekt nog att förså ändå, trots dessa grova fel.

Nej, Nixter är inte en simpel lögnare.

Lögnarna är alarmisterna, eller de är inte lögnare, de är korkade rättare sagt.

Köper och sväljer allt, och då menar jag ordagrant allt.

Vi går nu mot kallare tider. Inom 50-60 år, så har vi en mini-istid.

Jo det är han, och det finns bevis.

Varför du vill säga något sådant om ett komplett svin, visar på din ohederlighet, eller totala jubelidioti.

Om det är några som köper och sväljer allt så är det varelser som du och Nixter.

Du förstår säkert att diskussion med en sektmedlem som dig inte är meningsfull. Det enda som fungerar är hygieniska åtgärder.
Citera
2020-02-20, 18:12
Medlem
Citat:
Jo det är han, och det finns bevis.

Varför du vill säga något sådant om ett komplett svin, visar på din ohederlighet, eller totala jubelidioti.

Om det är några som köper och sväljer allt så är det varelser som du och Nixter.

Du förstår säkert att diskussion med en sektmedlem som dig inte är meningsfull. Det enda som fungerar är hygieniska åtgärder.

Okej.

Har du steriliserat dig än förresten? Du är väl medveten om att människor är det största hotet mot klimatet?

Eller är du en hycklare som alla andra?
Citera
2020-02-20, 18:14
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Kul att jag kan roa dig. Att du skulle förbli svarslös var även det rätt förutsägbart.
Om du verkligen skulle vara intresserad så kan jag föreslå en bok från 50-talet skriven av en journalist som berör ämnet lättförståeligt som jag läste under min pluggtid. Inte som studiematerial men som rekommenderad läsning.

Fast både du och jag vet ju om att du egentligen inte har något intresse av det hela så vi struntar helt i det, va
När du får svar på din fråga (om du är tillräckligt intresserad för att fråga vill säga) om hur KPMG gjort undersökningen som visar att "Environmental/climate change risk" 2019 är den högst rankade risken bland världens företagsledare så är jag, som jag sagt flera gånger, intresserad av vad de svarade.

Ni som missat detta kan läsa här, https://home.kpmg/content/dam/kpmg/xx/pdf/2019/05/kpmg-global-ceo-outlook-2019.pdf
Citera
2020-02-20, 18:15
Medlem
Jag vill påstå att varje barn som föds på jorden blir en enorm belastning. En enorm kostnad för samhället. En människa är mer till problem än till glädje och nytta. Därför anser jag att ju färre barn som föds dess bättre.
Citera
2020-02-20, 18:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Okej.

Har du steriliserat dig än förresten? Du är väl medveten om att människor är det största hotet mot klimatet?

Eller är du en hycklare som alla andra?

Du är en hycklare och är inte intresserad av annat än att be till oljebolagen.

Och, bättre att vara en hycklare, än att vara en illiterat återvändsgränd, som du, som dessutom tror på all propaganda.

Du borde omedelbart kapa huvudet av dig, så blir det bättre för alla.
Citera
2020-02-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Då varken du eller jag kan förklara vilka parametrar som ligger bakom deras "justeringar" för 1999 respektive 2019 så finner jag dessa data helt ointressanta.
Har du ens försökt ta reda på varför man justerar mätdata? Typ att en station som i listan ser ut att vara samma hela tiden i verkligheten flyttats en bit vid någon tidpunkt. Lättast upptäcker man sådant här om man tittar på data från två närbelägna stationer som bör se samma klimatförändringar och skillnaden mellan dem gör ett hopp vid någon tidpunkt. Då kan man räkna med att stationen genomgått någon förändring.
Citera
2020-02-20, 18:19
Medlem
Citat:
Du är en hycklare och är inte intresserad av annat än att be till oljebolagen.

Och, bättre att vara en hycklare, än att vara en illiterat återvändsgränd, som du, som dessutom tror på all propaganda.

Du borde omedelbart kapa huvudet av dig, så blir det bättre för alla.

Hahahaha, blev det tufft nu?

Ta det lugnt, bidraget kommer väl om några dagar? När andra får sin lön.

Det blir kallare på jorden, vare sig du vill det eller inte.
Senast redigerad av DonTrump 2020-02-20 kl. 18:22.
Citera
2020-02-20, 18:23
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Hahahaha, blev det tufft nu?

Ta det lugnt, bidraget kommer väl om några dagar? När andra får sin lön.

Det blir kallare på jorden, vare sig du vill det eller inte.

För dig, det blir varmare.

Gå och kapa huvudet av dig, ditt lurade hjon.
Citera
2020-02-20, 18:36
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
När du får svar på din fråga (om du är tillräckligt intresserad för att fråga vill säga) om hur KPMG gjort undersökningen som visar att "Environmental/climate change risk" 2019 är den högst rankade risken bland världens företagsledare så är jag, som jag sagt flera gånger, intresserad av vad de svarade.

Ni som missat detta kan läsa här, https://home.kpmg/content/dam/kpmg/xx/pdf/2019/05/kpmg-global-ceo-outlook-2019.pdf
Frågan var faktiskt exakt ”Vad tror du kommer ha störst påverkan på ditt företags utveckling? Klimatförändringar eller 3 könskorrigerande små griskultingar vid namn Sven, Oscar och Göte”?

Kolla upp det själv med dom. Jag blev förvånad över det själv. Återkom om de dementerar det hela och hur frågan egentligen ställdes. Det var ju trots allt du som från början ansåg att svaret har någon form av värde för topic
Citera
2020-02-20, 18:40
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Som jag ser det, så har "vi" redan uppfyllt de normaliseringskraven - tricket är väl i så fall att få Asien m.fl. med på det tåget
Detta tolkar jag som att du inte har några relevanta invändningar mot det övriga i inlägget du besvarade och numera accepterar exempelvis att hockeyklubban är resultatet av etablerad vetenskap. Du är isf unik bland förnekare, som faktiskt går att få att ändra uppfattning efter vad vetenskap visar. Tumme upp!
Citera
2020-02-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Michael Manns hockeyklubba är väl redan avslöjad som en bluff, trots det används den fortfarande som vetenskap för att bevisa klimathysterin.

Det stämmer. Att hockeyklubban har "bekräftats" i en massa oberoende studier är inte så konstigt då de i stort sett baseras på samma bedrägligt utvalda dataserier och samma riggade statistiska metoder, och inte sällan involverar samma oberoende forskare. Nämnde jag förresten att de är oberoende?

Se här vad en forskare skrev internt till sina kollegor i ett climategatemejl:

Citat:
I thought I'd play around with some randomly generated time-series and see if I could 'reconstruct' northern hemisphere temperatures.

I first generated 1000 random time-series in Excel - I did not try and approximate the persistence structure in tree-ring data. The autocorrelation therefore of the time-series was close to zero, although it did vary between each time-series. Playing around therefore with the AR persistent structure of these time-series would make a difference. However, as these series are generally random white noise processes, I thought this would be a conservative test of any potential bias.

I then screened the time-series against NH mean annual temperatures and retained those series that correlated at the 90% C.L.

48 series passed this screening process.

Using three different methods, I developed a NH temperature reconstruction from these data:

1. simple mean of all 48 series after they had been normalised to their common period
2. Stepwise multiple regression
3. Principle component regression using a stepwise selection process.

The results are attached.

Interestingly, the averaging method produced the best results, although for each method there is a linear trend in the model residuals - perhaps an end-effect problem of over-fitting.

The reconstructions clearly show a 'hockey-stick' trend. I guess this is precisely the phenomenon that Macintyre has been going on about.

Med den snillrika metoden kan forskarna nu förvandla slumpmässiga data till hockeyklubbor. Leve klimatvetenskapen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in