2020-02-20, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Att det kan vara en psyop för att få folk som inte gillar övervakning och massinvandring att se ut som våldsamma, massmördande galningar utesluter inte jag heller. Det blir skumt när det först rapporteras om två skyttar, de först griper fel person och sedan hittar GM död i hans hem.

Ja. Det vore inte första gången heller.
Citera
2020-02-20, 18:06
Medlem
Vet inte om det nämnts i tråden än. Men gärningsmannen agerade ensam, han var även schizofren (eller något liknande). Rasistiskt motiv ja visst, men någon högerextrem organisation rör det sig inte om. 9/11 var direkt kopplat till honom och han var övertygad om att det pågick övervakning. Gangstalking m.m.

Mannen i fråga har länge publicerat youtube videos där man kan se hans absurda beteende.
Senast redigerad av drainerx 2020-02-20 kl. 18:14.
Citera
2020-02-20, 18:09
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Fast det är just det som är det intressanta. Nu är vi där igen med att ha en diskussion om. Så låter det aldrig när vänstern eller musselmanerna härjar runt. Aldrig.

Finns inte en enda gång där GW och Jenny har diskuterat dessa typer av dåd. Det kommer givetvis aldrig att hända heller.

Det låter ofta så också när andra extrema ideologier leder till galningars illdåd, eller organisationers för den delen.
Jag följer varken GW eller Jenny, så kan inget säga därom. Kan tänka mig att de inte diskuterar det mycket för att särskilt många extremistdåd likt det i tyskland inte förekommer. Googlar dock kring terrordådet på drottninggatan i 3 sekunder och hittar direkt flera aftonbladetartikler där gw sätter brottet i ett större extremistperspektiv, se detta till exempel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dz5Ao/leif-gw-persson-kommer-handa-igen--med-betydligt-fler-doda

Så just där har du fel.
Citera
2020-02-20, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Det låter ofta så också när andra extrema ideologier leder till galningars illdåd, eller organisationers för den delen.
Jag följer varken GW eller Jenny, så kan inget säga därom. Kan tänka mig att de inte diskuterar det mycket för att särskilt många extremistdåd likt det i tyskland inte förekommer. Googlar dock kring terrordådet på drottninggatan i 3 sekunder och hittar direkt flera aftonbladetartikler där gw sätter brottet i ett större extremistperspektiv, se detta till exempel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dz5Ao/leif-gw-persson-kommer-handa-igen--med-betydligt-fler-doda

Så just där har du fel.

Detta får fan klassas som OT. Ser en hel del personer som kan behöva förstå en del av samhället.
https://www.youtube.com/watch?v=5gnpCqsXE8g
Citera
2020-02-20, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Vet inte om det nämnts i tråden än. Men gärningsmannen agerade ensam, han var även schizofren (eller något liknande). Rasistiskt motiv ja visst, men någon högerextrem rör det sig inte om. 9/11 var direkt kopplat till honom och han var övertygad om att det pågick övervakning. Gangstalking m.m.

Mannen i fråga har länge publicerat youtube videos där man kan se hans absurda beteende.

Han låter mer och mer som ett MK Ultra offer som fick kortslutning.
Citera
2020-02-20, 18:15
Medlem
Yays avatar
https://www.bitchute.com/video/e6DcipjO6qXS/

Skyttens bitchute sida
Citera
2020-02-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Jag är fördomsfull, min utgångspunkt är en socialt misslyckad medelåldersman, ingen kvinna att betäcka, inneboende hos morsan, incel. Det skulle inte förvåna mig om gm:s upplevda situation lett honom in i allehanda fascistiska- och nazistiska konspirationsteorier, som i sin tur gett gm "frikort" att våldföra sig på andra.
Dådet bör jämföras med Christchurch, kanske samma modus operandi?
Incel?
Sitter och runkar till porrfilmer i sin vrå alltså.
Citera
2020-02-20, 18:21
Medlem
GM i London är ac vit Europeisk bakgrund och med London accent. Han var där dagen innan och rekade läget enligt vittnesuppgifter.
Citera
2020-02-20, 18:22
Avslutad
Var det invandrare / muslimer
Som han dödade ? Eller var det som breivik ?
Citera
2020-02-20, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
GM i London är ac vit Europeisk bakgrund och med London accent. Han var där dagen innan och rekade läget enligt vittnesuppgifter.

Intressant, dock är ju knivskärningar inte unika i London.
Citera
2020-02-20, 18:29
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
När GM är vita så skyller ju ni också ifrån er på att hen är ensam galning och psykiskt sjuk. Kan man se i denna tråd.

Så ni är lika goda kålsupare allihop. Samma narcissistiska offerkomplex. Dårhögern och Djävulsvänstern förtjanar varandra.

Nej när det är islamister som är i farten så relativiseras det snabbt bort med "part and parcel", "vad har han varit med om", och dylikt handlingsförlamad rappakalja. Precis som nassarna här i tråden som relativiserar bort detta. Ni har ju samma MO. Ni kör efter samma principer. Det är bara ideologi som skiljer er åt.

Det är så gulligt när ni högerpuckon och vänsterflummare sitter här och projiccerar fram och tillbaka på varandra i tråd efter tråd efter tråd. Och ni undrar varför jag är aningen misantropisk? Ni undrar varför jag gett upp? Ni undrar varför jag är så grinig och uppgiven?

En dag kanske ni förstår att ni allihop är fulla med lika mycket skit och hyckleri. En vacker dag kanske poletten trillar ner för er. Jag håller inte andan dock.

Det var ett försök att relativisera faktiskt, få posten ovan att se saken ur den andra synvinkeln, och det är fullt rimligt att göra så; är ju så världen ser ut, flera kontrasterande bilder kan existera samtidigt. Hur som, inte särskilt sympatiskt eller på något vis bättre att kalla folk fulla av skit och hyckleri, särskilt inte när det du skriver också kan sägas vara smörja. Vilka är högerpuckon och vänsterflummare? Vilka relativiserar bort? Hur är det orimligt att fråga sig om "vad han varit med om", oavsett GMs ideologi? Vad borde de göra istället? Hur går diskussionen i media? Mycket intressantare att höra än hån och beklaganden. Annars bidrar du ju bara till det du själv upplever som hopplöshet.
Citera
2020-02-20, 18:31
Medlem
Sorry, orkar inte läsa hela tråden. Men är det så konstigt att någon fullständigt ballar ut, med tanke på den extrema invandringen i Tyskland. Antagligen som i Sverige, invandrare får allt, egna fattiga får inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in