Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
När GM är vita så skyller ju ni också ifrån er på att hen är ensam galning och psykiskt sjuk. Kan man se i denna tråd.
Så ni är lika goda kålsupare allihop. Samma narcissistiska offerkomplex. Dårhögern och Djävulsvänstern förtjanar varandra.
Nej när det är islamister som är i farten så relativiseras det snabbt bort med "part and parcel", "vad har han varit med om", och dylikt handlingsförlamad rappakalja. Precis som nassarna här i tråden som relativiserar bort detta. Ni har ju samma MO. Ni kör efter samma principer. Det är bara ideologi som skiljer er åt.
Det är så gulligt när ni högerpuckon och vänsterflummare sitter här och projiccerar fram och tillbaka på varandra i tråd efter tråd efter tråd. Och ni undrar varför jag är aningen misantropisk? Ni undrar varför jag gett upp? Ni undrar varför jag är så grinig och uppgiven?
En dag kanske ni förstår att ni allihop är fulla med lika mycket skit och hyckleri. En vacker dag kanske poletten trillar ner för er. Jag håller inte andan dock.
Det var ett försök att relativisera faktiskt, få posten ovan att se saken ur den andra synvinkeln, och det är fullt rimligt att göra så; är ju så världen ser ut, flera kontrasterande bilder kan existera samtidigt. Hur som, inte särskilt sympatiskt eller på något vis bättre att kalla folk fulla av skit och hyckleri, särskilt inte när det du skriver också kan sägas vara smörja. Vilka är högerpuckon och vänsterflummare? Vilka relativiserar bort? Hur är det orimligt att fråga sig om "vad han varit med om", oavsett GMs ideologi? Vad borde de göra istället? Hur går diskussionen i media? Mycket intressantare att höra än hån och beklaganden. Annars bidrar du ju bara till det du själv upplever som hopplöshet.