2020-02-20, 14:38
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så är det. LW såg hoten som att hon genom dom äntligen fick övertag på honom.

SD hade all anledning att vara rädd då LW visade på ett sjukligt beteende att gå hur långt som helst för att tvinga sig på honom. Den som inte skräms av så farliga människor är anormal.

Du menar på allvar att det var Lena som var farlig och SD borde vara rädd?? Du tycker inte möjligtvis att det faktum att det är Lena som är död motbevisar ditt påstående? Eller försöker du säga att det är ett normalt beteende att smyga runt i någons trädgård om natten isåfall?
Citera
2020-02-20, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skitsnack. Finns inget som rättfärdigar ett mord. Här lägger du ansvaret på LW. Det var SD som dödade henne. Inte tvärtom. Helt fantastiskt hur du lyckas vända ansvaret på henne själv.

Jag håller med. Och om vi nu ska tala "moral" som många i tråden tar upp avseende utomäktenskaplig relation osv och att Lena "gjorde fel" som upprätthöll en sådan: man skulle absolut kunna hävda att det moraliskt rätta för Lena efter "misstaget" att ha haft en affär med den gifta SD vore att berätta för den bedragna vad som pågått. Tror inte Lena själv tyckte tanken på att berätta för HD var så kul men hon kan ha lidit samvetskval och känt att det enda moraliskt riktiga är at berätta. Då får hon alltså utstå dödshot och sedemera mord från SD som en konsekvens av att hon tänker göra det moraliskt rättrådiga (berätta för HD). Han straffar alltså en person som försöker göra om och göra rätt. Förstår inte hur vissa skribenter försöker få det till att LW gjorde något fel som ville "come clean" och bekänna för HD. Och att hon på något sätt SJÄLV bär skuld för att hon blev dödad - som att det vore moraliskt FEL på något sätt alls att bekänna vad som pågått bakom en makas rygg.

OAVSETT hur någon beter sig och vad den gör så förtjänar den inte mord. LW hade kunnat rispa HD's bil och skära sönder hennes däck vareviga natt och trakasserat henne på jobbet eller vad som helst - det hade ÄNDÅ inte rättfärdigat mord. Nu var Lenas "brott" att hon haft en relation med en gift man som hon efter flera år ville bekänna inför hans fru. HUR kan man ens tänka att detta skulle göra att hon själv har "del" i att hon blev mördad?
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2020-02-20 kl. 14:43.
Citera
2020-02-20, 14:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Kom på att ett vanligt bankkononummer kanske kunde vara nåt? Vet inte hur internetbanken ser ut för er adnra men när jag ska sätta över pengar till nån annan privatperson och fått kontonumret så ser jag bara "överföring till konto 5213-123456789 typ, namnet på personen som inehar kontot ser jag aldrig. Samma gäller när jag tar emot en insättning (som överförts med kontoöverföring till mig), även då ser jag bara "insättning från 1234-12234455". Om ni förstår vad jag menar. Så det kan ju vara ett mer anonymt alternativ än swish då namnet genast dyker upp på varje swish-överföring. Bara en tanke.

Låter klokt! Och inga skumma meddelande eller alias. Man behöver inte skriva något meddelande alls. Puttenot förstår ändå när det dräller in lite slantar på ett nytt extrakonto som h*n registrerar och skickar som PM till de som vill.
Citera
2020-02-20, 14:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vi vet ju inte än om detta var första ”incidenten” med LW. Helt klart dock att han trappar upp när hon vill berätta för HD. Men vi pratar om hot mot egna familjen, första incident som 10-åring osv. Det finns nog en rad minor hos en person med denna karaktär som SD har. Och det här är ju uppgifter som sträcker sig tillbaka till 2016. Hon blir dödad långt senare.

En sjuk och elak jävel, översittare, manipulatör. Villaområdets egen lilla Hitler.
Inte konstigt folk var rädda för att prata.

Han har alltså såväl hotat HD med att utplåna hela deras familj...och även Lena...och även förfölja hennes barn.

”hans respons då är att det är praktiskt lika med döden, den fysiska döden eller att hennes tillvaro och trygghet är slut, att han ska förfölja henne och inte skona hennes bar ”
Citera
2020-02-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att hon förstörde hans liv för att han nobbade henne är anledningen till att han tog hennes liv. Precis som han lovat henne många ggr. Det är väl det närmaste självmord man kan komma utan att det är det?
Skitsnack. Det är ungefär som att en kvinna blir misshandlad om och om igen. "Hon provocerade honom". Klart hon gjorde: hon diskade för högt. Hon satte middagen på bordet 18.10 istället för 18.00. Hon glömde dammsuga under soffan. Osv osv. En man som gillar att vara våldsam mot kvinnor hittar alltid ursäkter att slå och/eller döda någon. Men det är kanske helt i sin ordning för din del?

Vad LW än gjorde så är det inte i paritet med vad SD gjorde - mördade henne. Lämnade hennes barn morderlösa.
Citera
2020-02-20, 14:44
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Kom på att ett vanligt bankkononummer kanske kunde vara nåt? Vet inte hur internetbanken ser ut för er adnra men när jag ska sätta över pengar till nån annan privatperson och fått kontonumret så ser jag bara "överföring till konto 5213-123456789 typ, namnet på personen som inehar kontot ser jag aldrig. Samma gäller när jag tar emot en insättning (som överförts med kontoöverföring till mig), även då ser jag bara "insättning från 1234-12234455". Om ni förstår vad jag menar. Så det kan ju vara ett mer anonymt alternativ än swish då namnet genast dyker upp på varje swish-överföring. Bara en tanke.

En mycket bra tanke vill jag påstå.
Citera
2020-02-20, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
En mycket bra tanke vill jag påstå.
Är det inte så att man MÅSTE skriva namn på kontonumret som man skall skicka? Blir det inte felmeddelande då?
Citera
2020-02-20, 14:48
Medlem
Varför fick han (med hjälmen) ha en extrafru men inte Lena? Det var lågt av honom tycker jag.
Citera
2020-02-20, 14:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Är det inte så att man MÅSTE skriva namn på kontonumret som man skall skicka? Blir det inte felmeddelande då?

Fan,ja det har du rätt i du kan inte skicka utan mottagare,Och då kan mottagare gå in på hembanken,transaktioner och där se avsändare
Senast redigerad av firebird1974 2020-02-20 kl. 14:50.
Citera
2020-02-20, 14:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Också sånt fulspel från SD i relationen: ena dagen när Lena säger att hon är i sovrummet säger han "menar du VÅRAT sovrum?" - vilket indikerar att han säkert pratat om "en framtid" med LW. Nästa dag blir han irriterad för att hon säger "jag älskar dig" och fräser att hon ska sluta säga sådär. Kan förstå om detta ömsom "på och prata framtid och kärlek" och nästa dag vara "av" och distanserad och verbalt och känslomässigt elak. Kan förstå att Lena efter år av detta blev smått tokig och av ren frustration (och säkert delvis också av samvetskval genntemot HD) "hotade" att avslöja affären.

Värt att notera är att SD inte bara hotar LW med att "förgöra henne" och att hon ska få se på fruktansvärda följder om hon ens PRATAR om ett avslöjande - han nämner också att han inte ens kommer "skona" hennes barn. Vem FAN skriver sådant, det är så abnormalt att det är rent chockerande - från en utåt sätt skötsam och käck småbarnsfar. Fy.

Typiskt en person med narcissistiska, och psykopatiska, drag: maktutövning.
”Hot an cold” är ett vanlit beteende för att utöva och behålla kontroll och makt över den andra personen.

https://addictedtoloveanddrama.wordpress.com/2015/04/22/narcissistic-behavior-4-blowing-hot-and-cold/
Citera
2020-02-20, 14:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Inte vad jag vet. Skickar ofta pengar till de yngsta i familj och Jag döper mina konton till vad jag vill typ: "Lillasyster Spar" eller "PellesMoppe". Jag ser aldrig deras namn och skriver dem heller aldrig.

Har dessutom fått pengar fel flera gånger av någon okänd som uppenbarligen skrivit fel på någon siffra. Fått ringa upp banken och be dem föra tillbaka det. Banken lämnar inte ut namnet på personen.

Vet inte om det är så på alla banker, men banksekretess ska vara stark. I mitt fall gäller det Nordea och Swedbank.
Citera
2020-02-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hon kontaktade sina manliga vänner för att få ett slags beskydd,Att känna sej trygg,Är vad jag tror,Och vad hennes manliga vänner svarade LW kan vi bara spekulera i men om en kvinnlig vän kom till mej och berättade att hon får dödshot från en man hon känner så skulle i alla fall jag uppsöka denna person och på ett lugnt och sansat sätt be han lägga ner dessa hot

Absolut! Då hade jag tagit kontakt och visat att fler kände till trakasserierna. Om det hade hjälpt är osäkert. Han har problem av stora mått. Känslokall också. Stämmer det att både frun och han önskade livet ur ena barnet så undrar man hur de är funtade, båda två. Nej fy fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in