2020-02-20, 13:18
Medlem
Rosamunds avatar
Finns sida 1067 rättvänd? Hittar inte.
Citera
2020-02-20, 13:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Imponerande samarbete.
Puttenot - tror inte de låser upp din pm.spärr förrän inatt

De sidor du släppt... vilket sjukt förhållande. Herregud.

Ja helt otroligt, att det pågått så länge dessutom 🙈
Citera
2020-02-20, 13:23
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Anledningen till att LW främst tycks ha
berättat om hoten för sina manliga vänner
tror jag är att alla ev. kvinnliga vänner
skulle ha ifrågasatt varför hon fortsatte
relationen med SD.

Vad jag skulle vilja veta är vad alla dessa
manliga vänner sa till henne. Hur försökte
de hjälpa henne?

Hon kontaktade sina manliga vänner för att få ett slags beskydd,Att känna sej trygg,Är vad jag tror,Och vad hennes manliga vänner svarade LW kan vi bara spekulera i men om en kvinnlig vän kom till mej och berättade att hon får dödshot från en man hon känner så skulle i alla fall jag uppsöka denna person och på ett lugnt och sansat sätt be han lägga ner dessa hot
Citera
2020-02-20, 13:25
Medlem
Citat:
Imponerande samarbete.

Det var alltså inte bara LW han hotade. Förstår klart bättre nu att hon tyvärr inte fullföljde de tidigare anmälningarna. Och SD.... ja.. vad säger man. Inga gränser alls i sitt beteende.
Citera
2020-02-20, 13:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det var alltså inte bara LW han hotade. Förstår klart bättre nu att hon tyvärr inte fullföljde de tidigare anmälningarna. Och SD.... ja.. vad säger man. Inga gränser alls i sitt beteende.

Lena trodde först att han gjorde så för att jäklas men förstod att det var för att hon skulle hålla tyst om affären. FUP s. 1065.

Han smög dessutom i trädgården för att hon skulle sluta hota honom. Det skickade han sms om till henne efteråt. Så du ser att det handlar om att SD responderar mot hennes hot att avslöja affären. Det blir därför än mer oförståeligt för mig varför hon fortsatte och det eskalerade och slutligen ledde till mord.

Har du någon teori om varför Lena kände behovet att avslöja affären eller åtminstome hota med det? Även efter hon inser att SD blir rasande och börjar hota och stalka henne.
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-20 kl. 13:33.
Citera
2020-02-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, alla Lenas syften måste ha varit ädla enligt en del här. Men jag tvivlar på att så är fallet. Att även hon betedde sig på det klassiska hämdgiriga sätt som många älskarinnor gör när mannen vägrar lämna hustrun skulle inte förvåna mig. Varför skulle hon vara olik dem?
Lena var mänsklig som alla andra, det bevisade hon genom att inleda en affär med en gift man som hon dessutom vigt.

Var har du träffat dessa ”många hämndlystna älskarinnor”? I USA?
Jag känner flera både män och kvinnor som varit otrogna på olika sätt, ibland i långa perioder. Är det någon som blir kränkt är det oftast den bedragna parten. Vilket ibland följs av konfliktfyllda skilsmässor.
Citera
2020-02-20, 13:32
Medlem
Citat:

Vilket överläge han hade över henne 2016-17. Han ville inte att hon ska säga att hon älskar honom. Så förnedrande och icke ömsesidigt.Hennes egna analyser av honom verkar träffsäkra, ändå är hon kvar under hans förbannelse.

Dr Jekyll och mr Hyde.
Citera
2020-02-20, 13:33
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Han är rökt nu,Blir ett långt fängelse straff för Steffen ponken.

Vad du än gör Stefan tappa aldrig tvålen i duschen
Citera
2020-02-20, 13:34
Medlem
Citat:
Imponerande samarbete.

Stämmer. Har pratat med mod - finns inga manuella knappar att trycka på. Tyvärr. Så vi får höras i morgon.
Det här är spännande läsning! Jäklar i havet. Stefan verkar sjukare och sjukare.
Citera
2020-02-20, 13:35
Medlem
Åh, snacka om teamwork av trådisar! Coolt! Är tacksam och ser fram emot läsningen ikväll.
Citera
2020-02-20, 13:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Stämmer. Har pratat med mod - finns inga manuella knappar att trycka på. Tyvärr. Så vi får höras i morgon.
Det här är spännande läsning! Jäklar i havet. Stefan verkar sjukare och sjukare.

Ja både SD och LW var sjukare än jag trodde. Ingen normal kvinna fortsätter hota en man som svarar med blint raseri och trakasserier och hot tillbaka.
Citera
2020-02-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lena trodde först att han gjorde så för att jäklas men förstod att det var för att hon skulle hålla tyst om affären. FUP s. 1065.

Han smög dessutom i trädgården för att hon skulle sluta hota honom. Det skickade han sms om till henne efteråt. Så du ser att det handlar om att SD responderar mot hennes hot att avslöja affären. Det blir därför än mer oförståeligt för mig varför hon fortsatte och det eskalerade och slutligen ledde till mord.

Har du någon teori om varför Lena kände behovet att avslöja affären eller åtminstome hota med det? Även efter hon inser att SD blir rasande och börjar hota och stalka henne.

Vi vet ju inte än om detta var första ”incidenten” med LW. Helt klart dock att han trappar upp när hon vill berätta för HD. Men vi pratar om hot mot egna familjen, första incident som 10-åring osv. Det finns nog en rad minor hos en person med denna karaktär som SD har. Och det här är ju uppgifter som sträcker sig tillbaka till 2016. Hon blir dödad långt senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in